پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

دلیل توقیف سریال زخم کاری چیست؟

0 تا 100 حواشی و ماجرای توقیف سریال زخم کاری !!

توقیف سریال زخم کاری

سریال زخم کاری یکی از سریال های پربیننده و پرمخاطب نمایش خانگی بود که در هفته های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته بود. به همان اندازه محبوب بودن این سریال، مسایل حاشیه ای و سانسور و ممیزی های فراوانی را نیز پشت سر گذاشته بود تا جایی که در هفته پیش و دقیقا پس از پخش قسمت ششم، عصبانیت و واکنش تند کارگردان را نیز در پی داشت. بنگرید به:

سانسور های سریال زخم کاری

 

ماجرا و دلیل توقیف سریال زخم کاری

تا این جا گفته شد که این سریال هر هفته با مشکلات سانسور و ممیزی دست به گریبان بود ولی به هر ترتیبی که بود این هفته ها با سانسور های اعمال شده و از آن سو موافقت و همکاری عوامل سازنده سریال، هر اپیزود به مرحله پخش می رسید تا این که در ساعات پایانی شب روز 24 تیر (و دقیقا یک روز پیش از پخش قسمت 7)، محمدحسین مهدویان خبر از عدم انتشار قسمت هفتم زخم کاری به دلیل صادر نشدن پروانه پخش، داد!

 

و اما دلایل توقیف؛ به نظر می رسد که مسایلی که در این سانسورها و نهایت توقیف دخیل بوده اند مواردی از این دست می باشند:

  • سیگار کشیدن های پیاپی و مکرر شخصیت مالک (جواد عزتی)
  • به کار بردن بطری و شیشه های مشروب و نوشیدن آن
  • استعمال مواد مخدر
  • خشونت بیش از حد و صحنه های قتل و… (نحوه کشتن دردناک ریزآبادی و نجفی)
  • لاک زدن مرد برای همسرش! (مالک و سمیرا)
  • روابط خارج از خانواده (روابط پنهانی مالک با منصوره)
  • و…

 

بیانیه کارگردان:

محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال«زخم کاری» نوشت:

«از 12 مورد سانسور قسمت هفتم سریال زخم کاری که قسمت مهم و جذابی هم هست، 10 موردش را انجام دادیم و در دو مورد دیگر به خاطر جلوگیری از آسیب جدی به داستان، تصمیم به تعدیل صحنه‌ها گرفتیم. با این حال ساز و کار سانسور ساترا دو موردی که تعدیل شد را نپذیرفت و بدون دلیلی قانع‌کننده اصرار به حذف کامل‌شان دارد. به این ترتیب مجوز نمایش قسمت هفتم سریال زخم کاری را صادر نکردند و این قسمت به خاطر نداشتن پروانه‌ نمایش فردا پخش نخواهد شد. هر چند حالا بیش از هر زمان دیگری خستگی روزهای دشوار این پروژه را بر تن‌مان حس می‌کنیم اما در این میان، من فقط به تماشاگرانی فکر می‌کنم که یک هفته است منتظر تماشای قسمت جدید هستند و به همین سادگی از حق‌شان محروم می‌شوند.»

واکنش ساترا

علی سعد معاون معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا نوشت:

«موارد اصلاحی از اواسط هفته به پلتفرم اعلام شده که زمان کافی برای اعمال آنها در اختیار عوامل تولید بوده است.

طرح عمومی نکات محتوایی اصلاح شده را در رسانه‌ها نقض غرض دانسته و به نوعی ترویج آنها میدانیم.

همان طور که قبلا اشاره شده، اصالت دادن به «فرایندها» و عبور از رفتار و ملاک های سلیقه ای، محور حرکت ساترا است.

حقوق تضییع شده کاربران اگر ناشی از اهمال پلتفرم در اعمال اصلاحات در زمان مقرر باشد را در این مورد پیگیری و در طول هفته درباره آن تصمیم گیری می‌کنیم. .

مبنای جنجال پیاپی، به عنوان یک تکنیک بازاریابی را برای زیست بوم رسانه های صوت و تصویری کشور، مضر می‌دانیم.»

 

واکنش پخش کننده به این موضع گیری ساترا:

«گفته‌اید ساترا فرایند محور است در صورتی که فرایندهای ساترا یک طرفه طراحی شده اند و باید در طراحی آنها از بازیگران بخش خصوصی نظر مشورتی، تجربی و حرفه‌ای گرفته شود.

بیان کرده‌اید که پلتفرم حقوق کاربران را تضییع کرده! در حالی‌ که به‌جای جبران خسارت مالی وارد شده بر پلتفرم و مخاطبین، دست پیش گرفته‌ اید که قطعا منصفانه و اخلاقی نیست.

نوشته‌اید که عدم پخش یک تکنیک بازاریابی است؛ اما نمی‌دانید سریال «زخم کاری» به اندازه کافی محبوب و پر مخاطب است و نیت خوانی و فرافکنی و انگ بازاریابی پس از اطلاع از همه تلاش های پلتفرم و تیم تولید تا عصر روز پنجشنبه برای پخش، نادیده گرفتن حقیقت و بدور از انصاف است.

ما با خویشتن‌داری اطلاعیه کلی و به‌دور از بیان جزییات منتشر کرد. به همین منظور بابت این اقدام مستقیم، تهمت صریح بازاریابی و تضعیف اعتبار برند، به‌جهت تنویر افکار عمومی سکانس‌های مورد سانسور و دلیل هر کدام را، در کنار اصلاحیه اعمال شده تیم تولید که مجدد رد فرمودید، منتشر نمایید تا همه قضاوت کنند.»

 

واکنش های بینندگان و مخاطبین

سریال زخم کاری این بار واقعا توقیف شد!

سریال زخم کاری توقیف شد

توقیف سریال زخم کاری

دلایل توقیف سریال زخم کاری

ماجرای توقیف سریال زخم کاری

توقیف سریال زخم کاری

چرا سریال زخم کاری توقیف شد

سانسورهای سریال زخم کاری

قسمت هفتم سریال زخم کاری آیا پخش می شود؟

 

 

سخن پایانی

همگان می دانیم که سریال زخم کاری بر اساس رمانی ایرانی و دارای مجوز (گرچه به تازگی باطل شده) که به صورت رسمی نیز در ایران پخش شده است به نام کتاب بیست زخم کاری ساخته شده است. سپس فیلمنامه اقتباسی که از روی کتاب مذکور نیز نوشته شده دارای مجوز است. پس از آن، برای ساخت سریال هم یک بار دیگر مجوز ساخت به تهیه کننده اعطا شده است! یک اثری که از 3 فیلتر رد شده است و سه بار مجوز گرفته است، آیا پس از ساخت و دقیقا 2-3 روز قبل از پخش نیز باید یک بار دیگر از فیلتری دیگر رد شود و باز هم زیر سانسور و بازنگری و ممیزی برود؟! اصلا چگونه می شود یک اپیزود 45 دقیقه ای، 12 مورد سانسوری داشته باشد!!! بسیاری از فیلم های خارجی که سانسور می شود به زحمت 2-3 مورد سانسوری دارد. چگونه است یک اثر ایرانی، آن هم سریال و فقط در یک قسمت این گونه باشد!!

قضاوت با شما مخاطب عزیز. به نظر شما سانسور و جلوگیری از پخش زخم کاری عمل درستی است؟ لطفا نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید!

 

سرنوشت زخم کاری چه می شود؟ / قسمت 7 چه زمانی پخش می شود

به نظر نمی رسد که سریال برای همیشه توقیف شده باشد. سریالی که تا قسمت 6 پخش شده است و مخاطبین بسیاری را نیز دارد و در همین 1 روز نیز موج زیادی از انتقاد و اعتراض را در پی داشته است، به دور از انتظار است که به چنین سرنوشتی دچار شود. پیش از این نیز شاهد توقیف سریال میخواهم زنده بمانم بودیم. در حالی که این سریال دستور قضایی و شاکی یک ارگان دولتی (نیروی انتظامی) را نیز داشت ولی به فاصله سه روز، رفع توقیف شد و پخش سریال از سر گرفته شد. درباره زخم کاری وضعیت بسیار مساعد تر است و انتظار می رود که در روزهای آینده و نه چندان دور (شاید 2-3 روزه) با مذاکرات و گفتگوهایی که بین طرفین (صاحب اثر و سازمان سارترا) انجام می شود، مشکل رفع شود تا بینندگان نیز به خواست خود برسند.

در هر حال، هر اقدام، تصمیمی و یا خبری که در این باره رخ بدهد، قطعا کول دانلود بنابر وظیفه ذاتی خود در امر آگاهی رسانی، آن را در همین پست به سمع و نظر مخاطبین گرامی خواد خواهد رسانید. با کول دانلود همیشه به روز باشید!

 

آپدیت نهایی 28 امرداد 1400:

با اعلام ساترا و رفع مشکل توقیف، قسمت 7 زخم کاری روز 29 امرداد پخش خواهد شد: دانلود قسمت هفتم زخم کاری

 

بیشتر بخوانید:

مقاله دنیا خمامی درباره توقیف زخم کاری

 

 

 

 

 

دانلود سریال زخم کاری

> دانلود سریال زخم کاری

4.6/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5469 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 26 )

  1. محمد
    محمد

    بنظر میرسه یک خط حسادت پرنفوذ وجود داره که از
    موفقیت و محبوبیت بیش از اندازه و پرسرعت زخم کاری راضی نیست و داره تلاش میکنه چوب لای چرخ این سریال جذاب بزاره…
    بهتره طرفدارای زخم کاری از این زاویه هم نیم نگاهی
    به اتفاقات داشته باشن.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟