پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

توقیف سریال میخواهم زنده بمانم

توقیف سریال میخواهم زنده بمانم به وسیه ناجا

 

⁦⁩اعتراض ناجا به سریال «می‌خواهم زنده بمانم»

فعلا این سریال متوقف شود…

معاون اجتماعی نیروی انتظامی طی نامه‌ای از ریاست سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) خواسته با توجه به این که محمدحسین شایسته تهیه کننده مجموعه نمایش خانگی «می‌خواهم زنده بمانم» ملاحظات ناجا را طی جلسه‌ای که با عوامل سازنده این مجموعه داشته برای اصلاح برخی قسمت‌ها لحاظ کند و چون تاکنون این اصلاحات انجام نشده درخواست توقف موقت این سریال را کرده است.

در این نامه آمده است:

“همان گونه که طی شماره پیروی اعلام گردیده مجموعه نمایش خانگی «میخواهم زنده بمانم» توسط تهیه کننده بدون هماهنگی و اخذ مجوز‌های لازم از اداره سینمایی این معاونت تهیه و تولید و پس از پخش مشخص شد مشار الیه ملاحظات و استاندارد‌های سازمانی ناجا را در اثر تولیدی رعایت ننموده و همین امر اعتراض جمع کثیری از کارکنان ناجا را در پی داشته است.

لذا پس از اعتراض ناجا مقرر شد عوامل تولید با نماینده ناجا جلسه‌ای تشکیل و نسبت به لحاظ نمودن نقطه نظر اصلاحی اقدام نمایند و بر همین اساس و پس از منعقد شدن جلسه مورد نظر، توافق شد تهیه کننده ظرف سه روز تمامی قسمت‌های پخش شده تا قسمت یازده را از پلتفرم شبکه نمایش خانگی و تمامی سایت‌های اینترنتی جمع آوری و از قسمت دوازدهم کلیه ملاحظات سازمانی را لحاظ و لیکن پس از پخش قسمت دوازهم و سیزدهم مشاهده گردید گروه تولید به مصوبات جلسه فی مابین تمکین ننموده و بدون توجه به تاریخ درخشان سازمان‌های انتظامی قبل از ادغام (کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی جمهوری اسلامی ایران) عملکرد آنان را به سخره کشیده است.”

دلیل توقیف سریال میخواهم زنده بمانم

دلیل توقیف میخواهم زنده بمانم چیست؟

اصولا ماجرای این سریال در دهه ۶۰ روایت می شود. یکی از شخصیت های اصلی داستان که امیر شایگان (با بازی حامد بهداد) می باشد با زد و بند ها و روابطی که با یکی دو تن از افسران ارشد شهربانی دارد، قانون شکنی های بسیاری می کند و با این پارتی بازی ها و افرادی که دارد رو به فساد می رود. احتمالا اعتراض نیروی انتظامی به این مورد است که چرا یک افسر شهربانی (در دهه ۶۰ هنوز ناجا شکل نگرفته بود و در قالب شهربانی فعالیت می داشته است) به چنین فسادی رو آورده است و بنابراین این سریال تصویر بد و نا به هنجاری را از پلیس به نمایش گذارده است.

کاربران قطعا به یاد دارند که همین چند ماه پیش نیز سریال قورباغه درست در آستانه پخش، توقیف شد. یکی از دلایل توقیف این سریال، به گفته برخی “وجود سکانس پلیس کشی” در قسمت ۱ سریال بوده است و با این گزاره که کشتن پلیس، بدآموزی دارد و مردم را ترغیب به این کار می کند، این سکانس در نهایت سانسور و از اپیزود ۱ قورباغه حذف شد.

 

 

واکنش مصطفی کیایی به توقف پخش سریال«می خواهم زنده بمانم»
گویا ساترا راه مراقبت و چانه زنی برای آثار را نمی داند

مصطفی کیایی،تهیه کننده،نویسنده و کارگردان سینما و نمایش خانگی در واکنش به توقیف سریال«می خواهم زنده بمانم» نوشت:

«روزی که به هر دلیلی پخش شبکه نمایش خانگی و نظارت بر آن زیر نظر ساترا و صدا و سیما رفت میشد حدس زد با شکایت هر ارگان و نهادی و قبل از هر نوع تحمل و خویشتنداری این آثار هنرمندان است که مورد حمله و ذبح و توقیف قرار خواهد گرفت، قطعا با تحمل و خویشتنداری میشد منتظر ماند تا تکلیف کارکترها در بستر دراماتیک خود مشخص شوند ، دوستان ما در نیروی انتظامی خوب میدانند این مسیر را، زیرا سالیان زیادی در حال مشارکت و کمک به صنعت سینما هستند.

گویا ساترا راه مراقبت و چانه زنی برای آثار را نمی داند و تنها راه را توقف پخش میداند ، آثاری که در اینروزهای سخت تنها دلخوشی مخاطبان محتوای داخلی هستند. این از رسومات تلوزیون است که با هر زنگ تلفن و اعتراض پخش برنامه ایی متوقف میشود، اینجا سالها قواعد دیگری داشته ، تعامل ، صحبت ، توافق.»

سریال«می خواهم زنده بمانم» در پی نامه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی پیرامون به تصویر کشیدن کمیته انقلاب اسلامی موقتا توسط ساترا توقیف شد و قسمت پانزدهم آن که بنا بود صبح امروز منتشر شود؛ پخش نشد!

 

نیروی انتظامی:

«می‌خواهم زنده بمانم» بر مبنای رویاپردازی نویسنده است

این سریال موجب تکدر خاطر بینندگان شده»

در توضیح مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا در پی توقیف سریال نمایش خانگی «می خواهم زنده بمانم» آمده: «این سریال ایراد «ماهوی ،شکلی» و «محتوایی» داشته و داستان فاقد مستندات و بر مبنای «تخیلات» و «رویا پردازی» نویسنده بوده که نیازمند اصلاحات اساسی است که مراتب، به عوامل و سازندگان اصلی سریال ابلاغ گردید لذا علی رغم تعهدات اخذ شده در خصوص اعمال اصلاحات اقدامی صورت نگرفته است.

از آن جایی که در سکانس هایی از این سریال خانگی به پیشینه یک سازمان انقلابی و پیشکسوتانی که سالیان متمادی در خط مقدم صیانت و پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی تلاش نموده و با نادیده انگاری ایثارگری هایشان در این سریال، به جایگاه و کارنامه درخشانشان توهین نیز شده است که وقایع تحریف شده در این سریال موجبات نگرانی و تکدر خاطر تعداد زیادی از بینندگان عزیز را فراهم آورده است. لذا، ادامه روند پخش این سریال در دست بررسی و رسیدگی است»

 

مگر یک تهیه کننده از چند جا باید مجوز بگیرد؟
پلیس بد را شما ندیدید ؟ ما دیدیم!

دنیا خمامی:
یکی از بحران های اصلی ما در زمینه فیلمنامه نویسی در حال حاضر پرداخت به هرچیزی ست که صنف ، نهاد و تشکلی پشت سر خودش داشته باشد. حال می‌خواهد این پرداخت شوخی باشد میخواهد جدی و در قالب یک درام عاشقانه یا اجتماعی.
چند سالی ست اما «پلیس» و نوع پرداخت به نیروی انتظامی دیگر گویا از بحران گذشته و تبدیل به یک خط قرمز شده است و دست عوامل تولید خاصه فیلمنامه نویس و کارگردان را در درام و شخصیت پردازی بسته‌ست. نکته اصلی اما چیز دیگری ست مگر یک تهیه کننده و کارگردان از چند نهاد و ارگان مجوز بگیرد؟

قدیسه ساختن از هر شخصیتی یک ضربه بزرگ به به آن شخصیت در اجتماع است چراکه خود به خود برای مردم هر جامعه ای به لحاظ روانشناختی نسبت به هرچیزی که تقدس زایی اتفاق بیفتد گاردی منفی شکل می‌گیرد. هرچیزی که را خط قرمز ببینند نسبت به آن وسوسه زیرپا گذاشتن دارند و این در ناخودآگاه هر آدمی ست و باید زیر این موضوع خط کشیده شود که «پلیس معصوم نیست» . نیروی شهربانی که می‌تواند درگیر فساد شود همانقدر به تعلیق داستان کمک میکند که شخصیت امیرنوروزی با پاکدستی و دادخواهی مچ پلیس بد را میگیرد . پس حتی اگر سطحی هم نگاه کنیم نبرد خیر و شر را می‌بینیم که پایه داستان نویسی کلاسیک ست و کسی را هم زیر سوال نمی‌برد.

اگر این را بپذیریم که پلیس معصوم نیست می‌توان پذیرفت که خطا هم دارد ؛ بزرگ یا کوچک. همان اندازه که پلیس شریف و متعهد تعدادش کم نیست و بی شمار در آن میان پلیس های خطاکاری که مرتکب عمل اشتباه می‌شوند هم در سیستم انتظامی وجود دارند و این تقصیر هیچ مافوق نیست که تقصیر همان فرد است. این را در میان پزشکان ، معلمان ، پرستاران و… همه مشاغل خدمتگذار دیگر هم می‌بینیم.

این بزرگ ترین اشتباه نیروی انتظامی ست که تاب تماشای پرداخت شخصیت خاکستری خطاکار را ندارد و نمی پذیرد که مثل تمام اقشار جامعه آدم ها خاکستری هستند و سیاه و سفید مطلق وجود خارجی ندارد. هرچقدر حساسیت مخاطب را نسبت به پلیس بیشتر کنیم گارد مخاطب را هم نسبت به صاحبان این مشاغل شریف بیشتر میکنیم. اگر از مریخ نیامده باشیم واقعیت را که تعداد زیاد شخصیت های در سایه است که موجبات فساد مالی در جامعه می‌شوند را می‌بینیم که یقینا به وسیله یک نفر دیگر که نقش موثر در جامعه ست کاور می‌شود ! پس در هیچ شغل و موضوعی واقعیت با سانسور مخدوش نمی‌شود.

 

قول ساترا برای رفع توقیف «می‌خواهم زنده بمانم»

« بر اساس بررسی‌های ساترا ، دغدغه‌های ناجا ناظر به جهان و جریان داستان و نیز شخصیت پردازی برخی کارکتر هاست که به نحوی خدشه به چهره نیروی خدوم انتظامی و کمیته های انقلاب اسلامی به عنوان شاکله ناجا محسوب شده است ؛ نکاتی که به راحتی و بدون تحمیل هزینه های سنگین اصلاح ‌پس از تولید به بخش خصوصی ، در مرحله فیلمنامه قابلیت بررسی و مرتفع شدن داشته اند اما با توجه به اینکه سریال بدون طی کردن هماهنگی های لازم با موسسه ناجی هنر آغاز به تولید نموده ، این ملاحظات در این سریال نیز مورد غفلت قرار گرفته است .

بر همین اساس و پس از وصول شکایت ناجا ، ساترا با برقراری جلساتی با نویسندگان محترم و مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و موسسه ناجی‌هنر‌، سعی بر حل چالش پیش‌آمده با اصلاح حداقلی ایرادات داستان داشته است که امیدواریم به زودی به حل مشکل پیش آمده منجر شود.»

 

آپدیت نهایی:

«می‌ خواهم زنده بمانم» رفع توقیف شد!

سریال می‌ خواهم زنده بمانم رفع توقیف شد. قرار است که قسمت 15 در ساعت  8 صبح 13 خرداد پخش شود!

 

 

 

جهت دانلود این سریال روی بنر زیر کلیک کنید:
دانلود سریال می خواهم زنده بمانم

دانلود سریال می خواهم زنده بمانم

5/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5469 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 1 )

  1. محمود
    محمود

    واقعا به همه چیز معترض هستند ٬ خدارو شکر اینا امریکا نیست وگرنه تمام فیلم ها توقیف میشد چون در مورد فساد پلیس حای ریس جمهور ها فیلم میسازن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟