پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی فیلم زالاوا

نقد و بررسی فیلم زالاوا

کیفیتِ «زالاوا» متکی به نمایش اقتدار استوار و تردید آمردان است و رحیمی سام و پور فرج جلوه‌های کاملی از این سلطه و دودلی هستند. پور فرج با چشمانی نافذ، صورتی خوش‌تراش و اندامی ورزیده تصویر کاملی از فرماندهی نظامی به نمایش می‌گذارد که با نگاه گیرا و صلابت کلامش مردم را مجبور به اطاعت می‌کند و در مقابل ...

نقد فیلم زالاوا

نقد و بررسی فیلم زالاوا

بازی پوریا رحیمی سام و نوید پور فرج در «زالاوا» / تکامل دو استعداد

حسین جوانی:

جدای از نقش «کاظی» در سریال کرگدن ، پوریا رحیمی سام پس از سال‌ها فعالیت هنوز نقشی بازی نکرده که به چشم عامه‌ی مردم بیاید. ایفای نقش‌های سخت در تئاتر و بازی در نقش اصلی «من می ‌ترسم» در برابر الناز شاکردوست هم باعث نشده رحیمی سام مسیر بازیگری‌اش را تغییر دهد و بازی در هر نقشی را بپذیرد. از سوی دیگر نوید پور فرج با بازی در مغزهای کوچک زنگ‌ زده یک شبه به شهرت رسید اما دو سال طول کشید تا با نقشی فرعی در مغز استخوان به سینما بازگردد. تصمیمی که نشان می‌دهد پور فرج هم علاقه‌ای به قبول کردن هر نقشی دارد.

حالا در «زالاوا» این دو بازیگر گزیده کار در برابر هم قرار گرفته‌اند و از قضا فیلم هم در مورد تقابل این دوست. جدال پایان ناپذیر عقل با خرافات. آمردان(با بازیِ رحیمی سام) جن گیری‌ است که به گمان خود به داد مردم روستا رسیده و استوار(با بازیِ پور فرج) نیروی نظامی حاکم که زیر بارِ تن دادن به خرافاتی که آمردان در حال ترویج آنهاست نمی‌رود.

کیفیتِ «زالاوا» متکی به نمایش اقتدار استوار و تردید آمردان است و رحیمی سام و پور فرج جلوه‌های کاملی از این سلطه و دودلی هستند. پور فرج با چشمانی نافذ، صورتی خوش‌تراش و اندامی ورزیده تصویر کاملی از فرماندهی نظامی به نمایش می‌گذارد که با نگاه گیرا و صلابت کلامش مردم را مجبور به اطاعت می‌کند و در مقابل رحیمی سام با چشمانی ترسیده، صورتی رنگ پریده و قامتی خمیده اهالی روستا را مجاب می‌کند به حرف‌های‌اش گوش دهند و به خواسته‌های‌اش تن دهند. به بیان دیگر موقعیتی که «زالاوا» به تصویر کشیده منوط به توانایی رحیمی سام و پور فرج در اجرای نقش‌های‌شان بوده. آن هم در فیلمی با سکانس‌های طولانی که نیازمند حفظ راکورد چهره و احساسات در بازه‌های زمانی چند هفته‌ای است.

سینمای ایران مملو از بازیگرانی است که سال‌های سال یک نقش‌ را تکرار می‌کنند و آن‌قدر به این کار ادامه می‌دهند که به شمایل آن شخصیت تکراری تبدیل می‌شوند. علاوه بر این حضور مداوم بازیگران در نقش‌های کلیشه‌ای اجازه‌ی ورود چهره‌های جدید به سینما را نمی‌دهد. رحیمی سام و پور فرج جدای از تسلط بالای‌شان در اجرای نقش‌هایی دشوار، نشان داده‌اند می‌توانند چهره‌های تازه برای سینمای تکراری ایران باشند. بازیگرانی با سیما و فیزیک مناسب که توانایی بازی در نقش‌های سخت را دارند.

 

 

> دانلود فیلم زالاوا

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5468 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟