پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد فیلم شیشلیک

نقد و بررسی فیلم شیشلیک

 

جدال منتقدان بر سر «شیشلیک»

«شیشلیک» که با سرمایه ‌گذاری “فیلم ‌مارکت” تولید شده است در حالی که خبرهایی مبنی بر توقیف و کنار گذاشتن آن از جشنواره فجر 99 به گوش می رسید، سرانجام سازندگان با تن دادن به اصلاحیه های فراوان توانستند مجوز حضور در جنشواره را بگیرند.

هوشنگ گلمکانی: تند و تیزتر و صریح‌تر از این فیلم در این سالها به یاد ندارم/ مسعود فراستی: این نه تنها یک فیلم ضد کارگر که یک فیلم ضد انسان است!

با گذشت پنج روز از جشنواره فجر، «شیشلیک» محمدحسین مهدویان به پربحث‌ترین فیلم این جشنواره تبدیل شده. منتقدان و نویسندگان زیادی درباره این فیلم نوشته‌اند. در این میان مسعود فراستی و هوشنگ کلمکانی بار دیگر به بهانه این فیلم روبروی هم قرار گرفته‌اند.

فراستی در برنامه هفت به تندی از فیلم مهدویان انتقاد کرد و گفت:

«این فیلم به حدی توهین‌آمیز است که فقط ضد کارگر و کار نیست بلکه ضد انسان است و برخلاف ظاهر انتقادی فیلم، طرفدار وضع موجود و لمپن بورژواها و دلالان است. من با اجازه دوستان می‌خواهم بگویم کسانی که به این فیلم می‌خندند باید فکری برای خودشان کنند چون وضع شان خیلی خراب است! فقط شکم‌سیران می‌توانند به این فیلم بخندند، شکم‌سیرانی که با پول دلالی و کثیف می‌توانند سرپا باشند.»

هوشنگ گلمکانی اما حامی فیلم مهدویان است و درباره این فیلم نوشته:

«نقدهای این سال‌ها هم شده مثل خود فیلم‌ها. پر از تلخی و اعتراض. حتی کمدی‌ها هم اغلب تلخ هستند، که بازتابی هستند از تلخی‌های بی‌پایان زمانه. نقدها هم هرچه منفی‌تر و تلخ‌تر و معترض‌تر و ناراضی‌تر، بهتر. مخاطبان هم از این جور نقدها بیش‌تر خوش‌شان می‌آید، حتی اگر فیلم را ندیده باشند‌. از نمونه‌های این برخورد اظهارنظرهایی‌ست که درباره «شیشلیک» دیدم. تلخ، تلخ، منفی و منفی و ناراضی. اما داستان ابسورد فیلم یادآور داستان‌های عزیز نسین است، درباره جامعه‌ای که مدیرانش مردم را به قناعت و اطاعت و تقدیس فقر تشویق می‌کنند و هر گونه زیادتر خواستن و تلاش برای ارتقای استانداردهای زندگی‌شان، گناه و مذموم تلقی، و سرکوب می‌شود. چنین دیدگاه انتقادی صریح و تندوتیزی را در فیلم دیگری از این سال‌ها به یاد ندارم. «شیشلیک» یک کمدی بسیار سیاه است با فیلم‌نامه‌ای دقیق و بازی‌ها و اجرای خوب. از چنین فیلمی، و از هیچ فیلمی، انتظار شعارهای رادیکال و «فضای-مجازی-پسند» نباید و نمی‌توان داشت»

 

 

> دانلود فیلم شیشلیک

4/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5470 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟