پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی فیلم گیج گاه

نقد و بررسی فیلم گیج گاه

هدف گذاری سینمایی تقریبا از پروسه فیلمسازی ما حذف شده است. انگشت شمارند فیلم‌هایی که انگیزه ساخته شدن شان «سینما» باشد. هدف اصلی معمولا یا تراشیدن توجیه برای هزینه شدن مبلغی ست یا رسیدن به ویلایی و گرین کارتی و در بهترین حالت هم توفیقی در فستیوالی. و همین هدف گذاری هاست که فیلم ها را از بوی حسابگری می انبارد و ...

نقد فیلم گیج گاه

نقد و بررسی فیلم گیج گاه

نگاهی به «گیج گاه» ساخته جدید عادل تبریزی / آلیاژی از خوشی ‌های سینما

پوریا ذوالفقاری:

 

هدف گذاری سینمایی تقریبا از پروسه فیلمسازی ما حذف شده است. انگشت شمارند فیلم‌هایی که انگیزه ساخته شدن شان «سینما» باشد. هدف اصلی معمولا یا تراشیدن توجیه برای هزینه شدن مبلغی ست یا رسیدن به ویلایی و گرین کارتی و در بهترین حالت هم توفیقی در فستیوالی. و همین هدف گذاری هاست که فیلم ها را از بوی حسابگری می انبارد و امکان اثرگذاری و ماندگاری را از آن ها می گیرد.

در این وضعیت تنها روزنه های امید، همان انگشت شمار آثار ساخته شده به عشق و با هدف سینمایند و گیج گاه برای من یکی از همان هاست. در پسش شور و تلاشی هست برای رسیدن به لحنی تازه، عشقی هست به آرتیست بازی و احضار عاشقانه زمانه ای که فیلمساز از آن به سینما پناه می برده. گیجگاه آمیختن همین هاست بهم.

ادای دینی ست فراتر رفته از «یادش بخیر» سازی! تجربه ای ست در ترکیب چند لحن که دیر یا زود سینمای گیر کرده در حصارهای «تلخ» و «شیرین» و «طنز» و «جدی» مان باید به سمتش برود. و به همین دلیل اثری ست که میزان توفیق و شکستش در رسیدن به این اهداف باید بررسی شود.

وقتی در عکس های فیلم حسن رضایی و رضا صفایی پور (توفان) را با همان تیپ ها و هیبت های آشنای شان در اکشن های دهه هفتاد دیدم، ازپس ذهنم گمان یک فیلم نهنگ عنبر ی گذشت که لیست نشانه های دورانی را به گردن خود آویخته که توجهی جلب کند و هویت لرزانی برای خود بسازد.

ولی خب خوشبختانه اشتباه حدس زده بودم. فیلم بدون نوستالژی سازی و در کمال بی ادعایی دارد کار مهمی می کند و به شیوه ای غریب می کوشد آلیاژی از خوشی های سینمایی و حسرت های زندگی در زمانه ای نه چندان دور بسازد.

 

 

> دانلود فیلم گیج گاه

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5468 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟