پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

برای اسمبل کردن و خرید قطعات کامپیوتر از چه سایتی خرید کنیم؟

برای اسمبل کردن و خرید قطعات کامپیوتر از چه سایتی خرید کنیم؟

اسمبل کردن و خرید قطعات کامپیوتر

آیا برای پیدا کردن مکان مناسبی به منظور خرید قطعات کامپیوتر سر در گم هستید؟ آیا می دانید این کار نیاز به دانش و مهارت دارد؟ دوست دارید با خرید قطعات باکیفیت، خودتان سیستم مورد نظرتان را اسمبل کنید؟ ما این کار را برای شما ساده کرده ایم فقط کافی است به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید و قطعه مورد نظرتان را خریداری کنید. ما حتی به شما آموزش خواهیم داد که پس از خرید قطعات چگونه سیستم خود را اسمبل کنید. با این مقاله آموزشی ازفروشگاه آنلاین بروز کالابا ما همراه باشید.

آیا برای پیدا کردن مکان مناسبی به منظور خرید قطعات کامپیوتر سر در گم هستید؟ آیا می دانید این کار نیاز به دانش و مهارت دارد؟ دوست دارید با خرید قطعات باکیفیت، خودتان سیستم مورد نظرتان را اسمبل کنید؟ ما این کار را برای شما ساده کرده ایم فقط کافی است به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید و قطعه مورد نظرتان را خریداری کنید. ما حتی به شما آموزش خواهیم داد که پس از خرید قطعات چگونه سیستم خود را اسمبل کنید. با این مقاله آموزشی ازفروشگاه آنلاین بروز کالابا ما همراه باشید.

آموزش بروز کالا برای اسمبل کردن کامپیوتر

در حالی که برخی ترجیح میدهند که پس از خرید قطعات کامپیوتر قبل از انجام هر کاری مادربرد را داخل کیس نصب کنند، اما روش راحت تر آن است که اجزائی مانند CPU و RAM را قبل از نصب مادربرد در داخل کیس، به آن متصل کنید.

اولین و مهمترین قطعات کامپیوتر: پردازنده

چه با پردازندهIntel و چه AMD روبرو شدید، اولین قدم آن است که اهرم کششیروی پردازنده را آزاد کنید تا بتوانید پردازنده را در سوکتمخصوص خود جابیندازید. تفاوت عمده این است که در پردازنده Intel پین ها روی سوکت بوده و درAMDپین ها روی CPU هستند.

علامت فلش/ مثلث بالای پردازنده بایددر راستای سوکت یا درپوش سوکت قرار بگیرد. قرارگیری در جهت اشتباه، ممکن است به تراشه، بردیا هر دو آسیب برساند! هنگامی که پردازنده و سوکت به درستی تراز شد، میتوانید تراشه را در جای خود قرار دهید. پردازنده را با فشار به سوکت متصل نکنید،زیرا احتمال آسیب رسیدن به قطعات وجود دارد. هنگامی که پردازنده به درستی در سوکت قرار گرفت، اهرم کششی را به سمت پایین فشار دهید.

پس از نصب خنک کننده، فن را به هدر مخصوص روی مادربرد وصل کنید. این قسمت معمولاً نزدیک سوکت CPU است و با متنی مانند”CPU_FAN”برچسب گذاری شده است. اگر در خرید پردازنده مشکل دارید می توانید از کارشناسان بروز کالا مشاوره بگیرید.

خنک کننده

بسیاری از پردازنده ها همراه با خنک کنندهدر یک جعبه عرضه میشوند. اگر اورکلاک سنگینی انجام نمیدهید، ممکن است خنک کننده پیش فرض برای شما کافی باشد، اگرچه بسیاری از سازندگان دوست دارند خنک کننده های قدرتمند(و اغلب ساکت تر) را به صورت مجزا خریداری کنند.

اگر تصمیم دارید از خنک کنندهدست دوم استفاده کنید، متوجه میشوید که خمیر حرارتیآن استفاده شده است، پس باید خودتان مقداری خمیر حرارتی بر روی مرکز CPU قرار دهید و هنگامی که فن روشن میشود، خمیر روی سطح پردازنده پخش میشود. اورکلاکرهایحرفه ایو سازندگان قدیمی رایانه های خانگیاز روش هایی برای پخش یکنواختخمیر حرارتی استفاده میکنند. اما برای سازندگان تازه کار و کسانی که به دنبال دستیابی به حداکثر سرعت اورکلاک ممکن نیستند، قرار دادن مقداری خمیر حرارتی در مرکز وتوزیع توسط خنک کننده CPU کافی است. فقط مطمئن شوید که مقدار زیادیاز خمیر حرارتی را اضافه نکرده باشید. قطعاً نبایداین خمیر حرارتی روی سوکت واطرافPCB  را بپوشاند.

خنک کننده هایاستوکمخصوص پردازنده های اینتلدارای پین های فشاری ایهستند که از سوراخ های مادربرد عبور میکنند. ما توصیه میکنیم که گوشه های مخالف را به داخل فشار دهید تا خمیر حرارتی به طور مساوی پخش شود و از وارد آمدن فشار غیریکنواخت به یکسمت پردازنده جلوگیریشود. خنک کننده های استوک AMD دارای بازوهای فلزی ای هستند که در شکاف موجود دریک براکت پلاستیکی در دو طرف سوکت قرار میگیرند. خنک کننده های استوک به روش های مختلفی نصب میشوند، بنابراین حتما با افراد حرفه ای مشورت کنید، زیرا نصب خنک کننده های استوک اغلب پیچیده است و اغلب شامل یک صفحه پشتی بزرگ هستند که باید در پشت مادربرد نصب شود.

دومین قطعات کامپیوتری که باید بخرید: رم کامپیوتر

اسمبل کردن و خرید قطعات کامپیوتر

یکی از قطعات اصلی کامپیوتر رم است که نصب RAM بسیار راحت است. ابتدا مطمئن شوید که ضامن هایهمه یاسلات هایرم باز هستند. در بعضی از بردها در هر دو سمتاسلات RAM ضامن وجود دارد، در حالی که در بعضی دیگر – غالباً مادربردهایاقتصادی- در یکسمتضامن وجود دارد و انتهای دیگر آن در جای خود ثابت است. پس از باز شدن ضامن ها، بهDIMM هانگاه کنید و رم را به نحوی که دندانه های کوچک پایین رمبا برآمدگی های روی برد، مطابقت داشته باشند،بر رویاسلات قرار دهید. در آخر، DIMM را روی لبه ها فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد و باعث بسته شدن خودکار ضامن ها شود. این فرایند به کمیفشار نیاز دارد.

اگر دو RAMرا در صفحه ای که دارای چهار اسلات است نصب میکنید، دفترچه راهنمای مادربرد کامپیوتر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که DIMM های خود را در اسلات های مناسب نصب میکنید. اگر آنها را در جایگاه های نامناسبی قرار دهید، ممکن است بهترین عملکرد ممکن را نداشته باشند، یایکی از کارت ها توسط مادربرد/ سیستم عامل شناخته نشود.

 

حافظه ذخیره سازی SSDM.2

اگر از SSD M.2استفاده میکنید، اکنون زمان مناسبی برای نصب آن است، زیرا بعداً ممکن است نصب قطعات دیگر مانع نصب اس اس دی شود.

نصب این قطعه نیز مشابه نصب RAM است. اگر اسلات با اس اس دی در یک راستا نباشند، امکان دارد درایو شما با اسلاتمطابقت نداشته باشد. SSD را به آرامیو صاف بگذارید و پیچ نصب را محکم کنید. این پیچ کوچک به راحتی جدا میشود و مشکلی با آن نخواهید داشت.

قرار دادن مادربرد در کیس

اکنون که پلت فرم اصلی را ساختهایم(به جزء کارت گرافیک، که بعداً نصب خواهیم کرد)، قصد داریممادربرد مجهز بهپردازنده و رمرا در کیس نصب کنیم. اگر تا به حال این کار را نکردهاید، پانل های کناریکیس را بردارید. در اکثر موارد پیچ​​هایی پنل ها را در جای خود ثابت نگه داشتهاند و باز کردن آن ها آسان است.

پیچ های دو سر رزوه(Standoff)

ابتدا،مکان مناسب نصب پیچها را پیدا کنید. بر اساس اندازه مادربوردی که انتخاب کردهاید، احتمالاً جای پیچ ها روی کیس مشخص شدهاند. در بسیاری از موارد،این پیچ ها از پیش نصب شدهاند، بنابراین ممکن است نیازی به گذراندن این مرحله نباشد.

حفاظI / O

حفاظ I / O که اطراف پورت های عقب کیس را میپوشاند، همراه مادربرد عرضه میشود. قبل از نصب مادربرد، بایدحفاظ را درون کیس قرار دهید و مطمئن شویدکه در جهت مناسب نصب شده است. برای اینکه هر چهار گوشه را در جای خود قرار دهید، باید مقداریفشاروارد کنید.

گاهی اوقات حفاظاز قبل روی برد نصب شده است، اما در اکثر بردها اینگونه نیست.

مادربرد

اسمبل کردن و خرید قطعات کامپیوتر

اکنون وقت آن است که مادربرد را داخل کیس قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سوراخ های مادربرد با پیچ هایی که از پیش نصب کردهایددریکراستا قرار دارند و درگاه ها با بریدگی هایورودی/ خروجیحفاظتطابق دارند. پس از قرارگیری برد، پیچ های برد را در پیچ های دوسر رزوهمحکم کنید تا مادربرد در جای خود ثابت شود.

افزودن منبع تغذیه و حافظهTraditional/SATA

اکنوننوبت نصب قطعاتیست که مستقیما بر روی مادربرد نصب نمیشود.

منبع تغذیه

PSU  یا منبع تغذیه معمولاً در قسمت پشتیکیس نصب میشود. گاهی اوقات در بالا قرار میگیرد، اما معمولاً در قسمت پایینکیس نصب میشود تا بتواند هوای خنک را از زیر به داخل کیس وارد کند. این قطعه به سادگی و از طریق چهار پیچ به پشت کیس متصل میشود. سپس بایدکانکتور برق 24 پینی و کانکتور برق اضافی  CPU را به مادربرد وصل کنید.

حافظه ذخیره سازی  SATA

ما حافظه ذخیره سازی M.2 را قبل تر به سیستم اضافه کردیم، بنابراین اکنون نوبت به درایوهای SATA رسیده است که میتوانند یک هارددیسک 2.5 اینچی SSD یایکهارددیسک 3.5 اینچی باشند. کابل داده SATA را به مادربورد و درایوها متصل کنید، سپس کانکتور برق SATA را از PSUبه درایوهای خود وصل کنید. هارد دیسکیا SSD را در درگاه مناسب قرار دهید و آن را با پیچ در جای خود محکم کنید. توجه داشته باشید که روش نصب براکت/ درایو بسته به مدل کیس متفاوت است.

نصب کارت گرافیک

این مرحله اختیاری است. اگر از پردازنده مرکزیIntelیا AMD با گرافیکیکپارچه استفاده میکنید و گیمر حرفه ای نیستید، ممکن است نیازی به کارت گرافیک مجزا نداشته باشید. گرچه بسیاری از پردازنده های AMD و همچنین مدل های سطح بالای اینتل گرافیک داخلی ندارند و برای اتصال و خروجی مانیتور به کارت گرافیک نیاز دارند.

 

برای نصب GPU ، به احتمال زیاد مجبورید برخی از کاورهایاسلات پشت کیس را بردارید، بنابراین درگاه های HDMI ، DVI و سایر قسمت ها در دسترس قرار میگیرند تا در آینده برای اتصال کیس به مانیتور از آن ها استفاده کنید.

GPUرا به شکاف PCIe X16 مادربرد متصل کنید. در صورت لزوم اتصال دهنده های برق PCIe را از منبع تغذیه به کارت وصل کنید(شاید لازم نباشد این کار را روی کارتهایاقتصادی انجام دهید).

نصب کارت Wi-Fi (در صورت لزوم)

اکثر مادربردها داراییک پورت اترنت برروی خود هستند و بسیاری از آنها دارای Wi-Fi داخلینیز میباشند. با این حال، اگر به دسترسی بی سیم نیاز دارید و رایانه شما دارای کارت Wi-Fi نیست، بایدکارت وای فای را در یکی از اسلات های PCIe یایک اسلات کوتاه M.2 قرار دهید و یا دانگل USB Wi-Fi را به کیس متصل کنید. اگر گیمر هستید، اتصال اترنت احتمالاً بهترین گزینه برایبرقراری ارتباط با اینترنت است.

اتصالات کابل ها به قطعات کامپیوتر

خوب، فقط چند قدم تا راه اندازی کامپیوتر فاصله دارید. اطمینان حاصل کنید که کانکتورهای فن هابه هدرهای فن مادربرد متصل هستند. سپس، کابل صوتی پنل جلویی و اتصالات USB 2.0 و USB 3.0 را به هدرها وصل کنید. برای این کار احتمالا لازم است تا به دفترچه راهنمای مادربرد مراجعه کنید، زیرا مکان آنها براساس مدل مادربرد متفاوت است.

سرانجام، اتصالات ریزپنل جلویی، از جمله پاور، تنظیم مجدد، نور فعالیت HDD و غیره باقی می‎ماند. این اتصالات باید به پین​​های مناسب مادربرد که معمولا در گوشه پایین سمت راست قرار دارند، متصل شوند. شما بایدبرای اطلاع از مکان قرارگیری هر پین، به دستورالعمل مادربرد مراجعه کنید.

مجددا بررسی کنید که حتما از هدرهای مناسب استفاده میکنید. این هدرها کوچک هستند و اگر توجه کافی را نداشته باشید، ممکن است اشتباهی رخ دهد.

رایانه را روشن کنید

اسمبل کردن و خرید قطعات کامپیوتر

پس از اتمام همه کارها، بهتر است دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که هدر فن یا کابل برق اضافیبه کانکتور مناسب متصل شده باشند. سپس رایانه ومانیتوررا به برق متصل کنید(در صورت نصب کارت گرافیک، آن رابهیکی از درگاه های کارت گرافیک متصل کنید) و صفحه کلید و ماوس را نیز وصل کنید.

دکمه پاور مانیتور خود را بفشارید، سپس کلید منبع تغذیه را روشن کنید(در قسمت پشت منبع تغذیه) و سپس دکمه پاور کامپیوتر را فشار دهید. اگر همه چیزدرست نصب شده باشد، رایانه باید POST (فعال سازی آزمایشی) خود را روشن و اجرا کند. از آنجا که سیستم عامل شما هنوز نصب نشده است، ممکن است در مورد عدم وجود درایو راه اندازی پیغام خطایی دریافت کنیدیا ممکن است مستقیماً به UEFI / BIOS منتقل شوید.

مدیریت کابل

اینجا جایی است که باید کار خود را تمام کرده و از عبور جریان بهتر هوا اطمینان حاصل کنید. ما این کار را بعد از اینکهمطمئن شدیم که سیستم به درستی بوت میشود، انجام میدهیم، زیرا به هم ریختن تمام کابل ها برای بررسی مجدد یک قطعه دشوار و حوصله سر بر است. مطمئناً میتوانید قبل از این مرحله سیستم عامل خود را نصب کنید. قرارگیری مناسب کابل ها در کیس مهم است. پس وقت آن است که کیس را خاموش و از برق کشیده و در عرض چند دقیقه سیم کشی های داخل کیس را مرتب کنید.

در این مقاله سعی کردیم نحوه اسمبل کردن کامپیوتر را به طور خلاصه اما مفید آموزش دهیم. شما عزیزان می توانید برای خرید قطعات کامپیوتر به فروشگاه آنلاین بروز کالا مراجعه کنید و بهترین کیفیت را در کنار مناسب ترین قیمت تجربه کنید. با بروز کالا خودتان سیستم تان را مهندسی کنید.

 

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 43 مطلب )

ادمین (شهرام)

شهرام هستم. حدود سه ساله که با کول دانلود همکاری دارم. من مسوول تبلیغات و ادمین این بخش هستم.

برچسب ها :

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟