پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی سریال قبله عالم

5/5

نقد سریال قبله عالم

بالاخره پس از اظهار نظرهای مختلف؛ پخش اولین نسخه از ناصرالدین شاه در نمایش خانگی آغاز شد. این سریال روایتی کمدی بر اساس شخصیت ناصرالدین شاه است و دو سریال جیران و آهوی من مارال روایت های عاشقانه ای بر اساس این شخصیت تاریخی ایران خواهد بود که احتمالا هر دو پاییز امسال به انتشار می رسند.

نقد سریال قبله عالم

نقد سریال قبله عالم

قبله عالم، نام چهل و هفتمین و جدیدترین سریال نمایش خانگی ست که به تازگی آغاز به پخش کرده است. یک سریال کمدی که به زندگی ناصرالدین شاه (با بازی حامد کمیلی) و دربار پادشاهی او در قالب طنز پرداخته می شود..

 

در سریال قبله عالم، هنرپیشه های مشهوری از جمله

 ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  , سمانه پاکدل , مهیار پوربابایی, زهرا بهروزمنش, واراند پطروسیان, مجتبی فلاحی و اردشیر رستمی

سریال جدید قبله عالم که در ژانر طنز و به کارگردانی حامد محمدی تولید شده است؛ ساعت 08:00 روزهای یک شنبه هر هفته از سایت کول دانلود ، پخش می شود. همچنین در انتهای این نوشتار، شما می توانید به صفحه دانلود این سریال دسترسی داشته باشید.

 

نقد 1: هجو تاریخی (خطر اسپویل)

نگاهی به قسمت افتتاحیه سریال «قبله عالم»

 

صبح سینما / رامین مارالی:

بالاخره پس از اظهار نظرهای مختلف؛ پخش اولین نسخه از ناصرالدین شاه در نمایش خانگی آغاز شد. این سریال روایتی کمدی بر اساس شخصیت ناصرالدین شاه است و دو سریال جیران و آهوی من مارال روایت های عاشقانه ای بر اساس این شخصیت تاریخی ایران خواهد بود که احتمالا هر دو پاییز امسال به انتشار می رسند.

حامد محمدی پس از سال ها فعالیت در زمینه تولید؛ با نگارش فیلمنامه طلا و مس فصل تازه ای از فعالیت های خود را شروع نمود و با ساخت اولین فیلم خود ، فرشته ها با هم می آیند فضای آثارش به سمت کمدی های اجتماعی گرایش پیدا کرد و سپس غلظت کمدی در آثار بعدیش بیشتر شد. تنها سریال تلویزیونی او «زعفرانی» که نوروز 95 پخش شد؛ چه از لحاظ قصه و چه کمدی نتوانست آن چنان مورد اقبال مخاطب قرار گیرد.

 

همان طور که در نریشن قبل از تیتراژ «قبله عالم» عنوان شده؛ سریال قرار نیست به تاریخ وفادار باشد و بیشتر هجو تاریخ است. راوی داستان (محمدرضا علیمردانی) که به نظر می رسد همان امیر کبیر فقید است به جز گفتار ابتدایی این قسمت؛ در قسمت اول به معرفی شخصیت ها پرداخت. به طور کلی آن چه در این قسمت دیده شد؛چیزی فراتر از این نبود و اتفاق خاصی در طول داستان رخ نداد.

کاشت هایی در داستان همچون بدل ناصرالدین شاه، قاتل او، ارتباط مادرشاه با صدراعظم شکل گرفته و باید منتظر قسمت های آتی بود تا بهتر درباره ریتم و لحن روایت قضاوت کرد. در قسمت اول حتی آن چنان تمرکز قصه روی حرمسرای ناصرالدین شاه نیست و با توجه به بازیگران اصلی نقش های همسران شاه به نظر می رسد؛ این وجه از شخصیت ناصرالدین شاه در این سریال کمرنگ تر از آثار ساخته شده و یا در حال ساخت درباره او باشد. بار کمدی این قسمت بیشتر بر روی دوش هادی کاظمی بود؛ بازیگری که بنا به همکاری مستمر با مهران مدیری خوب بلد است تیپ بازی کند اما گویا حامد محمدی از تیپ سازی صرف او خودداری کرده و بازی او با نقش های پیشینش متفاوت است.

شقایق دهقان نیز بیشتر در نقش های تیپ موفق است و از معدود بازیگران کمدین خانم ایرانی است اما آن چه از بازی او در قسمت اول دیده می شود؛ پایین تر از انتظارات مخاطب است. بر عکس کاظمی؛ بازی شقایق دهقان کاملا تیپ است اما تیپی خام و قوام نیافته. شاید بخشی از این اتفاق به دلیل فاصله سنی دهقان با شخصیت مهد علیا باشد اما پیش از این مهران مدیری بارها نقش های مسن را به بازیگران جوان خانم سپرده و نتایج مطلوبی گرفته است؛ مانند الیکا عبدالرزاقی در سریال «قهوه تلخ» که نمونه موفق این ریسک مدیری و فانتزی کمدی اوست. به دلیل نوع قصه و مواجه مخاطب با بازی حامد کمیلی فعلا خیلی نمی توان اظهار نظر خاصی درباره کیفیت حضور او در این سریال داشت؛ اما بازی او در قسمت اول بازی متفاوتی در کارنامه او نیست.

 

 

 

 

 

دانلود سریال قبله عالم

> دانلود سریال قبله عالم

5/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5470 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟