پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی سریال می خواهم زنده بمانم

نقد سریال می خواهم زنده بمانم

می خواهم زنده بمانم، عنوان جدیدترین سریالی ست که قسمت یک آن به تازگی آغاز به پخش کرده است. یک سریال بسیار خوش ساخت و تماشایی که از همان قسمت اول توانست نمایش بسیار دلپذیری را از خود به جای بگذارد تا مخاطبین را در هفته های آینده نیز به دنبال خود بکشاند. به همین منظور، پیش بینی می شود که در اپیزودهای آینده، مخاطبین این سریال رشد چشم گیرتری را نیز در پی داشته باشد.

نقد سریال می خواهم زنده بمانم

نقد سریال می خواهم زنده بمانم

می خواهم زنده بمانم، عنوان جدیدترین سریالی ست که قسمت یک آن به تازگی آغاز به پخش کرده است. یک سریال بسیار خوش ساخت و تماشایی که از همان قسمت اول توانست نمایش بسیار دلپذیری را از خود به جای بگذارد تا مخاطبین را در هفته های آینده نیز به دنبال خود بکشاند. به همین منظور، پیش بینی می شود که در اپیزودهای آینده، مخاطبین این سریال رشد چشم گیرتری را نیز در پی داشته باشد.

در سریال میخواهم زنده بمانم، هنرپیشه های نامی چون  ,  ,  ,  ,  , سحر دولتشاهی ,  ,  حضور دارند. هما حقی (سحر دولتشاهی) و نامزدش (پدرام شریفی) به همراهِ خانواده حقی آماده می شوند تا برای شب تولدِ همایون حقی، پدرِ خانواده (بابک کریمی) او را غافل گیر کنند. اما با رسیدن پدر، همه خانواده غافل گیر می شوند! / داستان و موضوع قسمت اول می خواهم زنده بمانم

سریال جدید می خواهم زنده بمانم که در ژانر اجتماعی و به کارگردانی شهرام شاه حسینی تولید شده است؛ ساعت 08:00 روزهای  دوشنبه هر هفته از سایت کول دانلود پخش می شود. همچنین در انتهای این نوشتار، شما می توانید به صفحه دانلود این سریال دسترسی داشته باشید.

 

یک قصه کلاسیک ایرانی
چند نکته به بهانه پخش قسمت اول «میخواهم زنده بمانم»
.
محسن شرف الدین:

نکته اول:

سریال «می‌خواهم زنده بمانم» در همین قسمت اول معرفی تمام و کمالی از خود داشت. یک پایلوت استاندارد که هم کاراکترهای اصلی داستان را معرفی می‌کند و در ورود ستاره هایش خسّت به خرج نمی دهد و هم سرشاخه های اصلی قصه را برای مخاطب آشکار می سازد. قصه‌ای که بافت تاریخی دارد و روایتی از فضای حاکم بر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ کشورمان را ارائه می‌دهد. رابطه عاشقانه می‌سازد و کاراکتر مثبت و منفی پررنگ خود را مشخص می کند. به این ترتیب در همین آغاز میتوان حدس زد که با چه موضوعاتی سر و کار داریم و گره های اصلی داستان چه خواهد بود.

نکته دوم:

از نکات جذاب سریال «میخواهم زنده بمانم» تیم بازیگران کنجکاوی برانگیز آن است. پدرام شریفی که با درخشش در «هم گناه» توانایی خود را در اجرای نقش های پیچیده و طولانی به اثبات رسانده بود بار دیگر در سریالی پرستاره به عنوان یکی از بازیگران اصلی حضوری متفاوت را تجربه کرده است. سکانس افتتاحیه سریال با بازی سطح بالای او مهر تاییدی بر این ادعاست. سحر دولتشاهی نیز بعد از چند تجربه در نقش مکمل، اینبار در نقش اصلی یک سریال شبکه نمایش خانگی حضور پیدا کرده که قصه اصلی نیز پیرامون کاراکتر او با نام هما حقی شکل می گیرد. از سوی دیگر حامد بهداد بعد از تجربه ناموفق «دل» آمده تا یکی از آن شخصیت های مرموز و خاکستری را خلق کند که بارها ثابت کرده متخصص آن است. در قسمت اول این سریال بازی بازیگرانی چون مهران احمدی، علی شادمان، مهدی حسینی نیا و استاد عزت‌الله مهرآوران نیز به چشم می آید. هنوز منتظریم تا با شمایل بازیگرانی چون بهاره کیان افشار، آزاده صمدی، آناهیتا درگاهی و … نیز مواجه شویم تا نتیجه کلی یکی از پر ستاره ترین مجموعه های سال های اخیر را ببینیم.

نکته سوم:

انتخاب نام آشنایی چون «میخواهم زنده بمانم» برای این سریال احتمالا کارکردی نوستالژیک و ارجاعی دارد و قطعا هوشمندانه برگزیده شده است. در سال ۷۳ ایرج قادری پس از ده سال ممنوع‌الکاری فیلمی با نام «میخواهم زنده بمانم» و با بازی فرامرز قریبیان و فاطمه گودرزی ساخت که اتفاقا پرفروش ترین فیلم سال هم شد. اما این ترجمه نام فیلم مطرح آمریکایی (!I Want to Live) به کارگردانی رابرت وایز بود که در سال ۱۹۵۸ به اکران رسید. نقطه مشترک دو فیلم در ژانر درام حقوقی بود. ژانر و موضوعی که به نظر می رسد با توجه به چیزی که در قسمت اول دیدیم به ماجرای این سریال نیز مرتبط باشد.

 

نقد دوم

رامین مارالی:

مردم این سرزمین با نوستالژی انس گرفته اند؛ مردمی که در طول این سال ها با گذر از کوران حوادث و ناملایمات؛ به جای آینده، امید و نشاط را در گذشته خود جست و جو کرده اند؛ حال ممکن است این گذشته جوانی آن ها باشد یا مقطعی از کودکی و دغدغه های آن دوران. افرادی که ممکن است؛ آن چنان نتوانند خود را با عصر کنونی که تعلقات آدمی را، بی رحمانه،به خاطرات پیوند می دهد تطبیق دهند.

جهان سینما نیز آینه همین جامعه است. بستری که علاقه مندان اش هنوز اندک امیدی به بازگشت به روزهای پر شکوهش دارند. فیلم هایی که دیگر کمتر از عنصر تخیل و امید برخوردار اند. برای همین است که مخاطب توجه ویژه تری به آثاری دارد که نسلی از گذشته سرزمین خود را روایت می کند و اگر آن اثر در روایت خود با صداقت پیش رود حتما به دل مخاطب خواهد نشست.

قسمت اول «می خواهم زنده بمانم» مخاطب را با دو منظر فرم و محتوا مواجه می کند. داستان هایی که در قسمت اول شکل گرفت هیچ کدام روایت هایی نبودند که برای اولین بار به گوش مخاطب بخورد اما مهم ترین رکن در آن ها شیوه پرداخت به آن هاست. در سال های اخیر در نمایش خانگی به غیر از چند سریال تراز اول و پرمخاطب؛ آثاری تولید شدند که دیالوگ های آن ها حتی در کلاس های فیلمنامه نویسی نیز نمی تواند نمره قابل دفاعی بگیرد چه برسد به آن که مجال ساخت پیدا کند.

نویسندگان جوان این سریال توانستند در قسمت اول مخاطب را مجاب کنند که احتمالا با اثری با دیالوگ های قرص و محکم مواجه اند. دیالوگ هایی دلنشین که توانایی آن را دارند که در ذهن مخاطب ماندگار شوند. دیالوگ های بین نادر و مرد عتیقه فروش و بین نادر و امیر شایگان را بیاد آورید. ارجاعات دراماتیک نیز به خوبی در جای جای روایت قرار گرفته و مخاطب را از وقوع یک هیاهو با خبر می سازد. این اتفاق در کارگردانی نیز رخ داده شهرام شاه حسینی در سال های کوچ ستارگان از تلویزیون؛ با کمترین چهره؛ دو سریال پربیننده را روانه آنتن نمود؛ آنچه در قسمت اول سریال دیده می شود با توجه به فضای سریال و زمان اندک تولید تا پخش، تلاشی قابل تامل است.

هنوز نمی توان درباره تیم بازیگران سریال نظر قطعی داد اما آن چه از حامد بهداد در قسمت اول دیده شد نوید یک شخصیت کاریزماتیک و احتمالا خاکستری را می دهد که می تواند در کارنامه هنری او جایگاه ویژه ای پیدا کند. یکی از بازی های قابل تامل این قسمت مربوط به علی شادمان است که خط شکن هم نسلان خود است و توانسته فصل تازه ای را در بازیگر پس از گذر از دوران کودکی آغاز کند. فصلی که جسارت و اعتماد کارگردانان و همچنین تلاش های او قدمی رو به جلو در ادامه مسیر حرفه ای اوست. پدرام شریفی،بابک کریمی و سحر دولتشاهی نیز در قسمت اول توانستند خوب ظاهر شوند.

سخن از عشق به شرط حفظ جایگاه آن در روزگار نامهربانی ها می تواند دلنشین باشد؛ مخاطب نیز همواره نشان داده که اگر اثری با صداقت و احترام با او مواجه شود؛حتما حمایت او را با خود همراه خواهد داشت. ادامه مسیر مشخص می کند که این سریال می تواند به آثار ماندگار و قابل ارجاع نمایش خانگی بپیوندد یا خیر.

 

 

 

 

 

دانلود سریال می خواهم زنده بمانم

دانلود سریال می خواهم زنده بمانم

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5468 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟