پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

همه چیز درباره سریال جذاب «گروه تجسس»

همه چیز درباره سریال جذاب گروه تجسس | آشنایی با بازیگران زن و مرد

با پیشرفت علم و فناوری، روش های جرم شناسی و دستگیری قاتلان در طول سال های اخیر دچار تغییرات فراوانی شده و دیگر هیچ قاتلی نمی تواند از چنگ قانون بگریزد. امروزه در کنار کارآگاهان خبره و باتجربه پلیس، دانشمندان و متخصصان علوم زیست شناسی حضور دارند که مهارت های آنان در کارشان گاه تنها وسیله ای است که به روشن شدن زوایای تاریک یک پرونده جنایی کمک می کند. سریال های زیادی در این چند سال حول محور تعقیب و گریز نیروهای زبده جرم شناسی پلیس و قاتلان فراری ساخته شده است که مشهورترین آنها بدون شک سریال آمریکایی «سی اس آی» است.

همه چیز درباره سریال جذاب گروه تجسس | آشنایی با بازیگران زن و مرد

با پیشرفت علم و فناوری، روش های جرم شناسی و دستگیری قاتلان در طول سال های اخیر دچار تغییرات فراوانی شده و دیگر هیچ قاتلی نمی تواند از چنگ قانون بگریزد. امروزه در کنار کارآگاهان خبره و باتجربه پلیس، دانشمندان و متخصصان علوم زیست شناسی حضور دارند که مهارت های آنان در کارشان گاه تنها وسیله ای است که به روشن شدن زوایای تاریک یک پرونده جنایی کمک می کند. سریال های زیادی در این چند سال حول محور تعقیب و گریز نیروهای زبده جرم شناسی پلیس و قاتلان فراری ساخته شده است که مشهورترین آنها بدون شک سریال آمریکایی «سی اس آی» است.

در این میان سریال ایتالیایی «جنایت های غیرحرفه ای» هم از نمونه های موفق است. سری ششم این مجموعه پرطرفدار در 19 قسمت ساخته شده است. این سریال که در سراسر جهان با نام «آر ای اس» (بخش تحقیقات علمی) یا «جنایت های غیر حرفه ای» شناخته می شود، در ایران با نام «گروه تجسس» پخش می شود.

همه چیز درباره سریال جذاب گروه تجسس | آشنایی با بازیگران زن و مرد

چرا گروه تجسس دیدنی است

این مجموعه روایتگر داستان ستوان دنیله گیرلی ملقب به گیرو است که فردی شوخ، بی مبالات و عصبی است که با پیوستن به گروه تجسس پلیس، درگیر ماجراهای فراوانی می شود. درست مانند سریال «دکستر»، «گروه تجسس» در طول فصل به دنبال یک هدف اصلی هستند و در کنار جستجو برای یافتن این هدف نهایی، به بررسی پرونده های جانبی نیز می پردازند. همانطور که گفتیم این اولین بار نیست که سریال جنایت های غیرحرفه ای از تلویزیون پخش می شود، لذا با توجه به محبوبیت سری های قبلی این سریال که پخش شد، این فصل نیز به سرعت جای خود را در میان مردم باز کرده است. علاوه بر بازیگران قدرتمند و داستان جذاب، نحوه ساخت و تدوین سریال نیز به گونه ای است که نه تنها طرفداران سریال های پلیسی و جنایی را جذب می کند بلکه می تواند تمامی گروه های سنی را مجذوب خود سازد. یکی از نکات مهم سریال، پیوستگی قسمت هاست که یک قسمت را به یک پرونده اختصاص نمی دهد، به نوعی که نیروهای پلیس در اواسط هر قسمت با یک پرونده جدید مواجه می شوند و حل کامل پرونده در قسمت بعدی به سرانجام می رسد، لذا مخاطبان مجاب به پیگیری سریال می شوند و چه بخواهند یا نخواهند خود را درگیر سریال خواهند یافت. دانیل سارانو خالق اصلی داستان، شخصیت ها و ماجراجویی های آن است. او داستان مجموعه را با همکاری باربارا پترونیو و لئوناردو والنتی نوشته و خلق کرده است. حال و هوای جنایتکارانه و پر رمز و راز گروه تجسس یکی از عوامل اصلی موفقیت آن میان تماشاگران ایتالیایی و غیرایتالیایی است. اولین اپیزود مجموعه در ژانویه 2005 پخش شد و بلافاصله به یکی از پربیننده ترین مجموعه های تلویزیونی ایتالیا تبدیل شد.

همه چیز درباره سریال جذاب گروه تجسس | آشنایی با بازیگران زن و مرد

چالش پیش رو

فیلمبرداری فصل اول مجموعه جنایت های غیرحرفه ای در سال 2004 و در کشور ایتالیا آغاز شد و با 12 قسمت روی آنتن شبکه 5 ایتالیا رفت. داستان سریال حول محور پنج شخصیت کلیدی می چرخد. نام های این کاراکترها کاپیتان ریکاردو لوکاس، آنا جیردانو، فابیو مارتینلی، دیوید ویتنس و مارشال وینچنزو دی بیس است. مقر اصلی این بخش از نیروهای پلیس در پارماست. آنها با کمک پیشرفته ترین تجهیزات مدرن و علمی، گاهی اوقات تنها امید برای حل پرونده های پیچیده قتل ها هستند.

در واقع بخش اعظمی از پروسه حل پرونده بر دوش آنها قرار دارد. یکی از مهمترین چالش های این سریال در ایتالیا، رقابت و به نوعی فرار از زیر سایه سریال آمریکایی «سی اس آی» بود. در حالی که این مجموعه تلویزیونی مشهور از تلویزیون ایران پخش نشده است، بر همین اساس سریال جنایت های غیرحرفه ای مشکلی برای جذب مخاطب در ایران ندارد اما در کشورهایی همانند ایتالیا و آلمان که تمامی سریال ها از شبکه های خصوصی پخش می شوند، نوآوری در این سبک و متهم به تقلید نشدن، کاری بس سخت است که مجموعه تلویزیونی «جنایت های غیرحرفه ای» بدون شک از پس آن به خوبی برآمده است.

همه چیز درباره سریال جذاب گروه تجسس | آشنایی با بازیگران زن و مرد

هم پای رقیب آمریکایی

صنعت فیلم و سریال در آمریکا 35 میلیون مشتری و مخاطب دارد که این رقم تنها مختص به خاک ایالات متحده نیست و این تعداد در بازار خارجی گسترش بی حد و مرزی پیدا می کند که با وجود امکانات محدود سازندگان غیرآمریکایی، تولیدکنندگان سریال جنایت های غیرحرفه ای موفق به انتخاب بهترین ها شدند و با امکانات محدود، بهترین نتیجه را کسب کردند.

هر قسمت از سریال مانند یک پازل است که هیچ کدام از مخاطبان تا آخر قسمت نمی توانند راز آن را حدس بزنند و تنها به گمانه زنی بسنده خواهند کرد. بخش های جداگانه از یک نامه، جزییاتی که شاید هر یک از آنها بیشتر از یک اقرار یا یک شاهد ارزش داشته باشند، در گوشه و کنار سریال نمایش داده می شوند. سریال با توجه به کمبود امکانات سازندگان در مقایسه با هالیوود، به موفقیت خوبی دست پیدا کرد، طوری که بسیاری از منتقدان نام «سی اس ای ایتالیایی» را روی این سریال نهادند.

الکسی سوییت، کارگردان این سریال نیز با تایید بار سنگینی که به دلیل مقایسه دو سریال روی دوش سازندگان و بازیگران سنگینی می کرد، گفت: «آنها یک بودجه شش میلیون دلاری در اختیار داشتند در حالی که بودجه ساخت مجموعه جنایت های غیر حرفه ای به مراتب کمتر از این میزان بود.»

هشت میلیون مخاطب الکسی سوییت، کارگردان این مجموعه است. او که کارگردانی ایتالیایی – انگلیسی محسوب می شود، متولد سال 1963 در شهر رم است و از سال 1981 به عنوان دستیار کارگردان کار حرفه ای خود را آغاز کرده است. او در کنار بزرگان و غول های سینما چون نیک روژ، ریدلی اسکات، اسپایک لی، مارک چپمن و سو هارک حضور داشته و بر این اساس تجربیات زیادی از همکاری با آنها کسب کرده است.

او تا سال 1998 بیش از 100 فیلم کوتاه تبلیغاتی در کشورهای مختلف اروپایی از جمله ایتالیا، رومانی، آلمان و بریتانیا تهیه کرده است. به همین دلیل پیتر والسچی تهیه کننده معروف ایتالیایی که سریال مشهور و پرطرفدار «گروه پلیس» را در کارنامه فعالیت خود دارد، کارگردانی مجموعه «گروه تجسس» را به سوییت واگذار کرد؛ مجموعه ای تلویزیونی که سری اول آن موفق به جذب هشت میلیون بیننده شد.

همه چیز درباره سریال جذاب گروه تجسس | آشنایی با بازیگران زن و مرد

ترس آقای قهرمان

یکی از نقاط قوت سریال «جذابیت های غیرحرفه ای» بازی لورنزو فلاهرتی که تجربه حضور در دو سری اول سریال گروه پلیس را در کارنامه خود داشت، با فضای مجموعه های پلیسی و جنایی ناآشنا نبود و زمانی که بازی در این مجموعه تلویزیونی به او پیشنهاد شد، نتوانست اشتیاق خود را برای حضور در آن پنهان کند. او درباره برداشت های اولیه اش از سریال چنین گفت: «ابتدا خیلی واهمه داشتم. از این که با بازیگران سریال «سی اس آی» مقایسه شوم می ترسیدم، از این که کارم را با آنها مقایسه کنند و لذا به من بی توجهی کنند واهمه داشتم؛ اما پس از مدتی آرام شدم و به این نتیجه رسیدم که کار ما نسبت به بازیگران «سی اس آی» بسیار شبیه تر به واقعیت است. در نهایت با تمام همکارانم آشنا شدم و به این نتیجه رسیدم که «گروه تجسس» می تواند در جذب مخاطب بسیار موفق عمل کرده و حتی به موفقیت جهانی دست پیدا کند.» لورنزو فلاهرتی متولد سال 1968 است و از پدری ایرلندی و مادری ایتالیایی در رم متولد شد. او در 18 سالگی موفق شد به عنوان اولین تجربه سینمایی خود به ایفای نقش کوتاهی در یک فیلم سینمایی بپردازد. دوس ال بعد با حضور در فیلم «ملاقات در لیورپول» اثر مارک تولیو جیوودانا، راه خود را به سوی تئاتر گشود. ابتدای دهه 90 میلادی در فیلم «کوهستان الماس» که بر اساس کتابی با همین نام نوشته نیلبور اسمیت ساخته شده بود، بازی کرد و پس از آن توانست حضور فعالی در سریال های تلویزیونی بیابد که برخی از آنها مانند «میدان عمومی در اسپانیا» (1993) و «فرشته سیاه» (1998) به زبان انگلیسی ساخته شده اند. سال 2000 در دو سری اول سریال تلویزیونی گروه پلیس به ایفای نقش پرداخت که با توجه به محبوبیت بیش از انتظار این سریال، لورنزو فلاهرتی نیز شهرت بسیاری پیدا کرد. جنایت های غیرحرفه ای که در صدا و سیمای ایران با نام گروه تجسس پخش می شود، جدیدترین کار تلویزیونی اوست که همچنان حضورش در آن ادامه دارد. او قرار است با دختر شهردار کالیاری ازدواج کند.

همه چیز درباره سریال جذاب گروه تجسس | آشنایی با بازیگران زن و مرد

شوکه شدن تهیه کنندگان

برای خود تهیه کنندگان و خالقان «گروه تجسس» هم استقبال بالا و کم نظیر تماشاگران غیرقابل باور بود و آنها را شوکه کرد. موفقیت مجموعه باعث شد آنها بلافاصله کار تولید فصل های بعدی را آغاز کنند. در کل تا به حال هشت فصل از مجموعه تولید و پخش شده است. آخرین اپیزود فصل هشتم اواسط سال گذشته میلادی پخش شد.

از آن زمان، فصل تازه ای از گروه تجسس وارد مرحله تولید نشده است اما تهیه کنندگانش گفته اند قصد دارند به زودی کار فیلمبرداری فصل نهم را آغاز کنند. هشت فصل مجموعه در 65 اپیزود تولید و پخش شده است. نکته جالب در رابطه با این مجموعه این است که فصل های دوم به بعد آن را با بازیگران جدیدی گرفتند. به این ترتیب، در فصل های مختلف مجموعه، بازیگران مختلف و متنوعی حضور دارند که آنها را در فصل های قبل یا بعد مجموعه نمی توان دید. بازیگران اصلی مجموعه که از فصل اول با آنها همکاری داشتند، لورنزو فلاهرتی، اوگو دیگه رو، نیکول گریمادو، فیلیپو پسه و لورنزو بالدوچی هستند.

الگوبرداری از سریال موفقیت اروپایی گروه تجسس به قدری بالا بود و سروصدا به پا کرد که باعث تولید سه نسخه دوباره سازی شده نیز شد. از یک سو تلویزیون فرانسه اقدام به تولید مجموعه ای مشابه کرد و از سوی دیگر، دو شبکه تلویزیونی آلمانی هم همین کار را کردند. هر نسخه دوباره سازی شده، از بسیاری جهات شبیه نسخه اصلی ایتالیایی آن بودند.

تنها تفاوت این نسخه ها با نسخه های اصلی، لوکیشن ها و بازیگران آنها بود. سال گذشته تلویزیون اسپانیا هم همین کار را کرد و نسخه اسپانیایی زبان آن را تولید و پخش کرد. برخورد منتقدان ایتالیایی با «گروه تجسس» متفاوت است. برخی از آنها حال و هوای مجموعه را تحسین کردند و از آن به عنوان یک کار سطح بالای پلیسی اسم بردند. برخی دیگر به شباهت های آن با مجموعه های پلیسی آمریکایی اشاره و آن را به همین دلیل، مورد نکوهش قرار دادند.

دانیل سارانو خالق اصلی مجموعه می گوید: «کار ما تقلیدی از مجموعه های موفق پلیسی آمریکایی نبود. مجموعه ما یک کار خالص ایتالیایی است که قصه، حال و هوا و شخصیت های کاملا بومی دارد اما واقعیت این است که جرم و جنایت در بیشتر کشورهای جهان شبیه هم است و راه های مقابله با آن هم یکسان است؛ به همین دلیل است که تماشاگران شباهت های ناگزیر را میان کار ما و کارهای مشابه آمریکایی می بینند.»

و خانم کارآگاه

تنها شخصیت زن گروه پنج نفره «گروه تجسس»، نیکوله جریمادو است که در سری دوم رومانیا ماندلو جایگزین او شد. جالب آن که رابطه میان مارتینلی و وینس از رابطه خوب و صمیمی میان دو بازیگر آن، یعنی فیلیپو نیگپرو و استفانو فیش الهام گرفته شده که بسیار شبیه رابطه ممفیس و تیراباسی در سریال گروه پلیسی است.

بار فنی مجموعه نیز تا حد زیادی بر دوش اوگو دیجرتو قرار دارد. دولت ایتالیا چهار مرکز فعال تحقیقات علمی و جنایی در رم، پارما، مسینا و کالیاری در اختیار دارد. هر واحد مشتمل بر زیرشاخه هایی است: بخش اسلحه شناسی که نوع گلوله و اسلحه ای را که در جنایات به کار گرفته شده، تعیین می کند، بخش بیولوژی که وظیفه بررسی آزمایش های زیست شناسی همانند تشخیص خون و «دی ان ای» را برعهده دارد، بخش آزمایش های شیمایی، بخش عکس، بخش تحلیل داده ها، بافت شناسی و … که هر کدام بخشی از کار تحقیقاتی را به طور تخصصی انجام می دهند.

به گفته روبرتو ریکاردو، یکی از افسران فعال در این مراکز، هر ساله نمایندگان بسیاری از دیگر کشورها و سازمان های امنیتی بین المللی از جمله «اف بی آی» برای بازدید و آشنایی با شیوه های جدید جرم شناسی از این مراکز عملیاتی دیدن می کنند. موفقیت سری اول جنایت های غیرحرفه ای موجب شد که تولید آن به سری دوم کشیده شود و پس از ساخت 12 قسمت سری اول، پیتر و السچی تهیه کننده سریال که شرکت تایودو را در اختیار دارد، خبر از تولید 16 قسمت جدید آن را به کارگردانی الکسی سوییت داد که در سال 2006 روی آنتن رفت.

دانلود کامل سریال گروه تجسس

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3865 مطلب )

فیلم خوره

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟