پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

گزارش گاردین از موفقیت سریال شهرزاد: هر هفته مخاطب محو تماشا می شود

وب سایت روزنامه گاردین بریتانیا گزارش مفصلی را

درباره موفقیت و محبوبیت سریالشهرزادنوشته است

به گزارش چهره نیوز در بخش هایی از این گزارش چنین نوشته شده است:

سریال شهرزاد در بستر سال 1950 میلادی مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. شهرزاد با به تصویر کشیدن ایران تحت حکومت مستبدانه شاه، یک درام مستقل است.

هر هفته هنگامی که یک قسمت جدید منتشر می شود تمامی ملت محو تماشای آن می شوند. شهرزاد به کارگردانی آقای حسن فتحی و نویسندگی مشترک او با پروفسور نغمه ثمینی داستانی از یک رابطه عاشقانه است که به واسطه وقایع سیاسی کودتای سال ۱۹۵۳ برای براندازی وزارت دکتر محمد مصدق، از هم پاشیده می شود.

این کودتای برنامه ریزی شده توسط CIA و سازمان جاسوسی انگلیس برای حفظ منافع نفت در غرب بوده است که فرمان شاه را تا انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ متحد کرد. این واقعه یکی از مهم ترین وقایع در تاریخ مدرن ایران است که طنین آن همچنان در دنیای امروز حس می شود.

گزارش گاردین از موفقیت سریال شهرزاد: هر هفته مخاطب محو تماشا می شود

شهرزاد دانشجوی پزشکی با فرهاد که ژورنالیست است معمولا در کافه نادری که پاتوق تحصیلکرده های آن زمان بوده است همدیگر را ملاقات می کنند. فرهاد از طرفداران مصدق است پس از آن که نیروهای شاه دفتر روزنامه او را به زور می بندند، به زندان می افتد. در همین حال شهرزاد خلاف علایق باطنی خویش مجبور به ازدواج می شود. آن هم به عنوان زن دوم داماد بزرگ آقا که یک چهره همانند پدرخوانده و بسیار تاثیرگذار و نزدیک به شاه است.

این سریال سرکوبی روزنامه نگارها و تحصیلکرده ها را توسط نیروهای شاه به تصویر می کشد که آن ها بازخواست و تحقیر می شوند و متعاقبا آن ها را به زندان انداخته و امتیاز نشریه را لغو می کنند.

به گفته یک منتقد سینما “بیان بسیار صریح داستان گونه، این سریال را به یک ملودرام موفق تبدیل کرده است و در واقع رجوعی است به یک دوره بسیار مهم در تاریخ مدرن ایران. سریال هایی که خارج از محدوده شبکه های دولتی به طور خصوصی تهیه می گردند پدیده ای جدید در ایران هستند.

شهرزاد تنها سیاست های گذشته ایران را به نقد نمی کشد بلکه به طور نامحسوسی عقاید و عرف های اشتباه و بی مورد که هنوز هم در جامعه کنونی ایرانیان وجود دارد را به تصویر می کشد. همچنین به تصویر کشیدن شخصیت هایی از قبیل بزرگ آقا که هم دست شاه هستند، در قالبی که چندان هم منفی نیستند تعجب برانگیز است.در گذشته نمایش این گونه شخصیت ها در قالبی انسانی ممکن نبود. اما شخصیت هایی از قبیل بزرگ آقا گاهی اوقات حتی باعث برانگیخته شدن احساسات می شوند و این امری بسیار بدیع است”.

گزارش گاردین از موفقیت سریال شهرزاد: هر هفته مخاطب محو تماشا می شود

هر قسمت شهرزاد به طور جداگانه هر هفته در وب سایت آن به فروش می رسد. همچنین تهیه آن به صورت DVD از مراکز فروش محصولات فرهنگی ممکن است. تهیه کنندگان درصدد ترغیب احترام ایرانیان به حقوق کپی رایت و نخریدن نمونه های تقلبی هستند. سریال های ترکیه ای که توسط شرکت هایی همانند جم تی وی در دبی پخش می شوند پرمخاطب هستند و شهرزاد توانسته است به رقابت با آن ها در جذب بیننده دست یابد.

اگرچه عموم مردم ایران، دسترسی به پرداخت های خارجی و دسترسی به نت فلیکس را ندارند، اما سریال های تلویزیونی آن از قبیل برکینگ بد در ایران بسیار محبوب است. “اکثریت مردم سریال هایی از قبیل برکینگ بد یا فارگو را در ایران دیده اند که در بازار سیاه به پارسی دوبله شده اند. این مساله، کار را برای فیلم سازان ایرانی بسیار مشکل کرده است. چرا که آنها باید خود را با این قبیل استانداردها مطابقت دهند.”

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3851 مطلب )

فیلم خوره

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟