پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی فیلم یدو

نقد و بررسی فیلم ابلق نرگس آبیار

«یدو» فیلمی گرم و قصه گو بر بستر دفاع مقدس و حصر شهر آبادان است که سیر مهاجرت اجباری یک خانواده جنوبی را با جزئیاتی حساب شده به تصویر می کشد.

نقد فیلم یدو

نقد و بررسی فیلم ابلق نرگس آبیار

«یدو» فیلمی گرم و قصه گو

سحر عصرآزاد:

.
«یدو» فیلمی گرم و قصه گو بر بستر دفاع مقدس و حصر شهر آبادان است که سیر مهاجرت اجباری یک خانواده جنوبی را با جزئیاتی حساب شده به تصویر می کشد.
.
سومین فیلم سینمایی مهدی جعفری پس از ایستگاه اتمسفر و 23 نفر بر اساس فیلمنامه ای اقتباسی از داستان کوتاه «زخم شیر» در مجموعه داستانی به همین نام نوشته صمد طاهری ساخته شده که به قلم مهین عباس زاده و جعفری به نگارش درآمده است.

فیلم به تَبَع قصه اولیه، رویکردی به مردم جنوب ایران و به طور خاص شهر آبادان در بحبوحه روزهای سخت حصر دارد که از خلال آن کشمکش های یک خانواده را بر سر دوراهی ماندن یا رفتن به تصویر می کشد.
.
یدو به عنوان قهرمان فیلم و یکی از اعضای این خانواده؛ نوجوانی است که در عرض چند روز همه دلبستگی ها و دلخوشی هایش را از دست می دهد و از راه های مختلف درصدد راضی کردن بی بی برای رفتن برمی آید.
.
فیلمساز با تکیه بر درام محوری، مقطعی ملتهب و بحرانی را در زندگی خانواده ای ترسیم می کند که هر روز تنها و تنهاتر می شوند ولی تلاش می کنند روال روزمرگی را حفظ کنند تا دوام بیاورند و به یک تصمیم مهم برسند.
.
آنچه این قصه آشنا از جنگ، دفاع مقدس و محاصره را منحصر به فرد و واجد ارزش ثبت بر پرده عریض می کند؛ روح زندگی جاری در روابط این خانواده 5 نفره است که یکی از اعضای آن یک بز است. نوع مواجهه بی بی با این بز است که او را تبدیل به عضو خانواده و البته حسادت برانگیز برای بچه ها بخصوص یدو می کند.
.
فیلمساز با ظرافت زاویه نگاه شاعرانه خود را معطوف به همین روابط منحصر به فرد و طنز جاری در مناسبات آنها در عمق بحران و محاصره می کند که به تعدیل این موقعیت تراژیک و نزدیک شدن به رئالیسم جاری کمک بسیاری می کند.
.
فیلم برگرفته از عنوانش سیر دراماتیک شخصیت یدو را در مسیر تبدیل شدن از یک نوجوان به بزرگسال با نشانه هایی موجز و ظریف دنبال می کند تا مخاطب را برای فینالی غافلگیرکننده و تأثیرگذار آماده کند.
مهدی جعفری با رویکردی دقیق و جزئی نگرانه به سرزمین مادری خود و اتمسفری که با آن همذات پنداری می کند، در فیلم “یدو” موقعیتی کلاسیک را به شیوه ای مینی مال روایت کرده و به تصویر کشیده و به همین واسطه هوایی تازه به کالبد درامی آشنا دمیده است.
.
در نقش بی بی به مدد بازی به اندازه و ملموس، تفاوت سنی خود واقعی اش با نقش را نادیده کرده و توانسته در کنار بازیگران کودک و نوجوان به این درام گرم و قصه گو، جلوه ای ملموس و جذاب ببخشد.

 

 

 

> دانلود فیلم یدو

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5476 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟