پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

ماجرا و دلیل اصلی توقیف سریال قورباغه چه بود؟

توقیف سریال قورباغه

قورباغه عنوان سی و سومین سریال پخش شده در شبکه نمایش خانگی بود که با تهیه کنندگی: علی اسدزاده ، نویسندگی و کارگردانی: هومن سیدی و در ژانر درام، معمایی، جنایی ساخته شده است. این سریال پس از کش و قوس های فراوان و پس از جنجال بسیار و صدور چندین تاریخ پخش از سوی مالک اثر سرانجام از روز 3 دی آغاز به پخش کرد. ولی دلیل این همه جنجال و توقیف چه بود؟ با ما در این پست از سایت کول دانلود همراه باشید تا به بررسی این مساله بپردازیم.

دلیل اصلی توقیف سریال قورباغه

توقیف سریال قورباغه

شناسنامه سریال قورباغه

قورباغه عنوان سی و سومین سریال پخش شده در شبکه نمایش خانگی بود که با تهیه کنندگی: علی اسدزاده ، نویسندگی و کارگردانی: هومن سیدی و در ژانر درام، معمایی، جنایی ساخته شده است. این سریال پس از کش و قوس های فراوان و پس از جنجال بسیار و صدور چندین تاریخ پخش از سوی مالک اثر سرانجام از روز 3 دی آغاز به پخش کرد. ولی دلیل این همه جنجال و توقیف چه بود؟ با ما در این پست از سایت کول دانلود همراه باشید تا به بررسی این مساله بپردازیم.

 

 ,  ,  ,  ,  ,  , نوید پورفرج , محمدامین شعرباف , احسان منصوری , نیما مظاهری , سعید حاج علی , سیامک اتفاقیان و فرشته حسینی

 

توقیف سریال قورباغه

 

ماجرای توقیف های پیاپی سریال قورباغه

 

اولین وقفه در توزیع قورباغه

سریال قورباغه در آغاز امر قرار بود که در اواخر سال 98 و سپس فروردین و اردبیهشت با تکمیل مراحل ساخت و تدوین و سایر امور فنی از خرداد 99 پخش در شبکه نمایش خانگی بشود. ولی به دلیل پاندمی کرونا و پیش نرفتن پیش بینی های سازندگان سریال، سرانجام در تیرماه بود که مراحل فیلمبرداری آن به طور کامل پایان یافت. ولی با وجود اعلام آمادگی برای پخش در تیر ماه این اتفاق نیفتاد.

دومین وقفه پخش قورباغه

پس از تیرماه، شهریور تاریخ دقیق پخش این سریال اعلام شد. ظاهرا همه چیز برای توزیع در شهریور 99 آماده بود و بسیاری امیدوارم بودند که از این ماه شاهد قورباغه در نمایش خانگی باشیم ولی این بار دلیل وجود اختلافات بین مالکین و صاحب امتیازها و اسپانسر ها این اتفاق نیفتاد.

سومین وقفه

پس از دو بار تعویق در پخش قورباغه، این بار دست اندرکاران سریال با حل مشکلات و اختلافات داخلی سرانجام با دریافت های مجوزهای لازم روز 3 آذر را به عنوان روز دقیق و قطعی سریال اعلام کردند ولی در کمال ناباوری این بار نیز سریال پحش نشد. این بار ولی دلیل، محتوای حساسیت برانگیز قورباغه بود.

سریال توقیفی قورباغه

در آن زمان این سریال از وزارت فرهنگ و ارشاد نیز مجوز پخش داشت ولی درست در آستانه پخش، توزیع آن کنسل شد. دلیل آن هم محتوای حساس و بحث برانگیز که آن هم به خشونت بسیار بالا و صحنه های خشنی که در بطن داستان وجود داشت، برمی گشت. از همین رو و افزون بر این که جدیدا سریال ها باید از ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) هم مجوز بگیرند، بنابراین این سریال به وسیله این نهاد نیز بازبینی جهت اهدای مجوز شد. برای همین بود که این نهاد سه هفته وقت خواست و روز 24 آذر را روز پخش قورباغه تعیین کرد. ساترا پس از بازبینی، دستوری مبنی بر سانسور قورباغه نداد ولی در عوض عنوان کرد که این سریال با رده بندی سنی و تحت عنوان +18 باید پخش بشود. دلیل آن نیز همان صحنه های خشونت آمیز غلیظی است که در قسمت هایی از قورباغه دیده می شود. صحنه هایی که الان با وجود پخش 2 قسمت از آن همگان می دانیم که کم و بیش چه بودند. صحنه های قتل با ضربات فجیع بیل، خونریزی های شدید و شستن خون، فردی که دستور به قتل پدرش می دهد و…. صخنه پلیس کشی (که توسط عده ای به این معنی برداشت شد که مخاطب را ترغیب به این کار ناشایست می کند!

دانلود سریال قورباغه

و اما چهارمین توقیف قورباغه

تا این جا عنوان شد که با گرفتن مجوز از ساترا به هر حال قرار بود نخستین قسمت قورباغه در 24 آذر 99 منتشر شود ولی این بار نیز با وجود داشتن مجوز از ارشاد، ساترا و ناجی هنر (ارگان نیروی انتظامی) با دستور قضایی پخش این سریال متوقف شد. این بار دلیل این ممنوعیت، مبهم بودن هزینه های ساخت و سرمایه گذاری ها بود و به همین دلیل مشکل قضایی پیدا کرد و با دستور قوه قضاییه جلوی پخش آن گرفته شد. مساله بر سر تهیه کننده سریال بود. وی قبلا مدیر شرکت تصویرگستر پاسارگاد بود و به دلیل همکاری او و شرکتش با محمد امامی (متهم سابق پرونده اختلاس صندوق های بازنشتگان فرهنگی و بانک آینده) این ابهام وجود داشت که این سریال نیز با هزینه ها و اموال آن فرد ساخته شده باشد در صورتی که اصلا بدین گونه نبود. بنابراین با توقیفی کوتاه مدت و پس از رفع ابهام ها از 3 دی ماه 99 قورباغه پخش خود را رسما آغاز کرد!

سریال قورباغه

اولین سریال +18 تاریخ ایران

تقدیر بدین گونه بود که بالاخره قورباغه از شامگاه 3 دی و دقیقا از ساعت 20:00 شب آغاز به پخش کند ولی با درج محدودیت سنی +18. و این نخستین بار بود که چنین محدودیتی در آثار ایرانی به وجود می آمد. در سابق رده بنی +13 یا 15 یا نهایت 16 مرسوم بود.

اعتراض ها پس از پخش

آیا قورباغه باز هم توقیف می شود؟

با وجود پخش رسمی قورباغه ولی باز هم صدای اعتراض ها و مخالفت های زیاد است. سوای از سکانس های خشن و با خشونت بالا در این سریال که مناسب هر فردی نیست، به دلیل این که شخصیت های سریال که افراد به نهایت بزهکار و خلافکار و مفنی هستند که با مواد فروشی، سرقت و قتل امرار معاش می کنند، در شهرک اکباتان تهران زندگی می کنند و چندین سکانس در آن جا فیلمبرداری شده است اعتراض این افراد نیز زیاد شده است.

کاربران اکباتانی معترض می ‌گویند که یک جریان خاص در سینما و تلویزیون می‌خواهد این طور القا کند که اکباتان پر از آدم‌ های عجیب‌ و غریب و خلافکار است در حالی که این منطقه یکی از محله ‌های قدیمی تهران است. از آن طرف بعضی از کاربران اکباتانی فضای مجازی هم ادعا کرده‌اند که سیدی کلاس محله آن ها را پایین آورده چون در قسمت اول چند جوان اول به حمام عمومی می‌روند و بعد راهی اکباتان می‌شوند!

این اولین‌ بار نیست که هومن سیدی اکباتان را به عنوان لوکیشن کارهایش انتخاب می‌کند، او در فیلم‌های سیزده و آفریقا هم از فضای شهرک اکباتان و خانه‌ هایش استفاده کرده و اتفاقا به نظر این شهرک خیلی با حال‌وهوای کارهای سیدی جور است.

 

جهت دانلود سریال قورباغه بر روی بنر زیر کلیک کنید:

دانلود سریال قورباغه

> دانلود سریال قورباغه

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟