پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

معرفی فیلم های سینمایی ایرانی با موضوع مرگ عزیزان + لینک دانلود

4/5
معرفی فیلم های سینمایی ایرانی با موضوع مرگ عزیزان + لینک دانلود

بررسی و آشنایی با فیلم های غم انگیز ایرانی که مرگ عزیزان را مورد توجه قرار داده اند، به همراه لینک دانلود این فیلم های سینمایی رایگان و قانونی!

فیلم هایی درباره سوگ عزیزان

بررسی و آشنایی با فیلم های غم انگیز ایرانی که مرگ عزیزان را مورد توجه قرار داده اند، به همراه لینک دانلود این فیلم های سینمایی رایگان و قانونی!

 

 

بنا بر گزارش کول دانلود ، فیلم های زیادی درباره غم از دست دادن عزیزان ساخته شده و نشان می دهند که انسان ها جاودانه نیستند و می دانیم روزی، عزیزان ما دیگر در کنارمان نخواهند بود و

نمی توانیم برای آن لحظات آماده شویم. زندگی ما، پس از فوت یک عزیز دگرگون می شود و ممکن است پوچی یا افسردگی را تجربه کنیم. غم فقدان می تواند وجود ما را تسخیر کند و رهایی از آن آسان نیست. اما تعدادی از فیلم های مرتبط به این موضوع، این مسئله را یادآور می شوند که هرگز تنها نیستیم و راه های زیادی برای عبور از یک واقعه ی تلخ وجود دارد.

 

این روزها، فیلم چرا گریه نمی کنی؟ در اکران به سر می برد. این فیلم که از سوگ از دست دادن یک برادر می گوید، اکنون بهانه ای برای نگاه به تعدادی از فیلم ها با موضوع سوگ، شده است.

 

  • چرا گریه نمی کنی؟ به کارگردانی علیرضا معتمدی، 1401

فیلم چرا گریه نمی کنی؟

بازیگران

غلیرضا معتمدی، باران کوثری، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی، امیرحسین فتحی و علی مصفا

 

داستان

زندگی شخصی به نام علی مصفا را روایت می کند که پدر و مادر خود را از دست داده و مسئولیت مراقبت از برادر کوچکترش که به تازگی ازدواج کرده را برعهده دارد اما بر اثر حادثه ای برادرش جان خود را از دست می دهد. علی شهناز که با کمال ناامیدی در پیله تنهایی خود بسر می برد، تمام احساس ها را از خود دور کرده و به پوچی مطلق رسیده است اما گریه نمی کند! اطرافیان مدام از او می پرسند چرا گریه نمی کنی؟

این فیلم دراصل اثری فلسفی به شمار می رود که شخصیت اصلی داستان بعد از ضربه هولناک از دست دادن برادرش، باورهای خود را نسبت به زندگی از دست داده و انگار با بی محلی کل هستی را به چالش می کشد. فیلم، عوارض عدم خروج یک برادر از دوران سوگ برادرش را به تصویر می کشد. برادر بودن در فرهنگ ما ایرانی ها مفاهیم خاصی مانند؛ غیرت، تعهد و مسئولیت را القا می کند که اگر عوارضی مثل؛ سختی، درد، مرگ و معلولیت وارد این مفاهیم شود، چالش های جدی و شدیدی را به وجود می آورد.

 

> دانلود فیلم چرا گریه نمی کنی

 

 

  • خط فرضی به کارگردانی فرنوش صمدی، 1398

فیلم خط فرضی

بازیگران

سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، آزیتا حاجیان، حسن پورشیرازی، بهمن تقی زاده، صدف عسگری، امیررضا رنجبران، محمد حیدری، نوید بانی، کتایون سالکی و نوا نعمتی

 

داستان

سارا معلم و همسرش کارمند است.همسر سارا مردی اهل کار است و بیشتر وقتش را صرف کار کرده و دائم با روسای خود درارتباط است و کارش از همه چیز برایش بااهمیت تر است. روزی که قرار بود به عروسی اقوام نزدیک سارا بروند، همسرش به یک ماموریت کاری می رود و با رفتن آن ها نیز مخالفت می کند که سارا پنهانی به این سفر می رود و حوادث موجود در این سفر باعث نابودی زندگی سارا می شوند و بچه ی خود را از دست می دهد.

فیلم خط فرضی فرنوش صمدی از آن دست آثاری است که در حال نشان دادن یک بحران روانی است. یک اثر فمنیسمی سیاه است که درباره زنان در جامعه ایران صحبت می کند، از ترس های آن ها و خانواده هایی که برای آن ها تصمیم گیرنده هستند. از زنان و ترس هایشان می گوید و اینکه آن ها زیر سایه مردانشان گم می شوند. از مادری صحبت می کند که با وجود غم های فراوان مجبور است جواب پس بدهد. خط فرضی در بسیاری از لحظات، آگاهانه سعی در برآشفتن مخاطب دارد.

> دانلود فیلم خط فرضی

 

 

  • بدون تاریخ، بدون امضا به کارگردانی وحید جلیلوند، 1395

فیلم بدون تاریخ بدون امضا

بازیگران

نوید محمدزاده، هدیه تهرانی، امیرآقایی، زکیه بهبهانی، سعید داخ، علیرضا استادی، احسان رحیم دل، علیرضا رحیم دل و فاطمه مرتاضی

 

داستان

کاوه نریمان، دکتر پزشک قانونی، در طی شبی با خانواده ای که روی موتور در حال حرکت هستند، تصادف می کند. کاوه پسربچه ی آن ها را معاینه می کند اما ظاهرا خطری وجود ندارد. روز بعد در محل کارش، وقتی اسامی مردگان آن روز که برای تشریح آورده اند، خوانده می شود، اسم امیرعلی خانرودی به گوشش می خورد و دنیایش به هم می ریزد. همسرش سایه که او هم دکتر همان پزشک قانونی است، بدون اطلاع از موضوع، بعد از کالبد شکافی امیرعلی، علت مرگ را مسمومیت اعلام می کند. با این حال کاوه، هم چنان عذاب وجدان دارد که نکند او مسئول مرگ پسر باشد.

فیلم دنیای تاریکی خلق می کند که تاحدودی با عمل شجاعانه ی کاوه نریمان از سیاه به خاکستری تغییر می کند. او مسئولیت پذیری خود را از زمان تصادف و معاینه پسربچه تا زمانی که درخواست نبش قبر می کند، تا مبادا او مقصر مرگ آن پسر نباشد، نشان می دهد. کارگردان که در نشان دادن اوضاع و احوال قشر فقیر جامعه از خود تبحر نشان داده بود، وقتی هم که وارد زندگی و حال و اوضاع موسی می شود، دل تماشاگر را می لرزاند وقتی مجبور شد از روی فقر و بدبختی گوشت ارزان بخرد که باعث مرگ پسرش شد.

 

> دانلود رایگان بدون تاریخ بدون امضا

 

  • هفت دقیقه تا پاییز به کارگردانی علیرضا امینی، 1388

فیلم هفت دقیقه تا پاییز

بازیگران

هدیه تهرانی، محسن تنابنده، حامد بهداد، خاطره اسدی، بهشاد شریفیان، حدیث کاظمی، ارشیا آقاحسینی، مریم سلطانی، خسرو شهراز و بیتا بیگی

 

داستان

هفت دقیقه تا پاییز درباره زندگی دو خواهر به نام های میترا و مریم است. شروع فیلم از جایی است که مریم با همسرش بحث کرده و به همراه بچه اش به خانه ی خواهرش آمده و این درحالی است که میترا برای سفر کاری عازم تنکابن است. به همین دلیل میترا و همسرش تصمیم می گیرند که همراه مریم به این سفر بروند. همه چیز خوب و خوش است تا اینکه تصادف وحشتناکی اتفاق می افتد و بچه ی میترا جان خود را از دست می دهد.

چند دقیقه ای که حول این تصادف می گذرد، از تاثیرگذارترین اتفاقات داستان است که مخاطب را در جای خود میخکوب می کند. داستان و فضای این فیلم به شدت تلخ است اما درون مایه ی آن چیز دیگری می گوید و می خواهد اهمیت زندگی را به مخاطبش نشان بدهد و می گوید که مرگ پایان همه چیز نیست و پس از آن باقی افراد باید به زندگی خود ادامه دهند و حتی در راستای بهتر زندگی کردن، بکوشند.

 

> دانلود رایگان هفت دقیقه تا پاییز

 

  • برج مینو به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، 1374

فیلم برج مینو

بازیگران

نیکی کریمی، علی مصفا، محمدرضا شریفی نیا، پریسا شاهده، علی نصیریان و توران مهرزاد

 

داستان

داستان زوجی به نام مینو و موسی را روایت می کند که به تازگی ازدواج کرده اند و در حال جا به جا کردن لوازم جهیزیه هستند تا اینکه به موسی خبر می دهد که باید دکل شناسایی ققنوس در جزیره مینو را جمع کنند. موسی که تمایلی به یادآوری خاطرات گذشته و دوران جنگ ندارد، دوست دارد حالا که جنگ تمام شده، دیگر به خاطراتش برنگردد و برای ماه عسل به اصفهان بروند اما علی رغم میلش و به اصرار همسرش به جزیره مینو می رود و در آنجا خاطرات ساختن دکل به همراه برادر شهید مینو را با خود مرور می کند و در خیال خود منصور را می بیند. مینو هم همراه موسی منصور را می بیند و از موسی می خواهد که بیشتر در جزیره بماند تا بیشتر با برادرش ملاقات کند. او حتی لحظه شهادت برادرش را هم می بیند اما تحمل نمی کند و حین پایین آمدن از دکل زخمی می شود. درنهایت مینو و موسی، طبق قول موسی تصمیم می گیرند خودشان دکل را باز کنند.

 

  • پری به کارگردانی داریوش مهرجویی، 1373

فیلم پری

بازیگران

نیکی کریمی، خسرو شکیبایی، علی مصفا، توران مهرزاد، فرهاد جم، پارسا پیروزفر و محمدرضا شریفی نیا

 

داستان

پری دانشجوی ممتاز رشته ادبیات و تئاتر که از همه مزایای زندگی یک دختر جوان برخوردار است، در زندگی و روابط خود با اطرافیانش به مشکل برخورده و کتابی را در اتاق برادر فوت شده اش پیدا می کند که مسیر زندگی اش را عوض می کند و او را به سوی کشف معنای زیستن سوق می دهد. کتاب سرگذشت سیر و سلوک عارف گمنامی در سده پنجم هجری است. پری پس از خواندن کتاب با آنکه خواهان مراتب معنوی بالاتری است، از زندگی معمولی دل کنده شده و در وادی دردناک طلب سرگردان می شود. این کتاب به برادر بزرگترش، اسد، تعلق دارد. اسد مدتی پیش در حادثه آتش سوزی کلبه اش از دنیا رفت.

این فیلم به تامل در مسائل انسانی، تغییر و تحولات شخصیتی و ارتباطات خانوادگی ترغیب می کند.

 

> دانلود رایگان فیلم پری

 

  • مسافران به کارگردانی بهرام بیضایی، 1370

فیلم مسافران

بازیگران

جمیله شیخی، مژده شمسایی، هما روستا، فاطمه معتمدآریا، محبوبه بیات، فرخ لقا هوشمند، نیکو خردمند، جمشید اسماعیل خانی، آتیلا پسیانی، حمید امجد، مجید مظفری، عنایت بخشی، جهانگیر فروهر، هرمز هدایت، مهتاب نصیرپور، فریبرز عرب نیا و شهین علیزاده

 

داستان

مهتاب، خواهر ماهرخ، همراه شوهر و دو پسر خردسالش با یک سواری کرایه از شمال به سوی تهران برای عروسی خواهر مهتاب، راه می افتند که همگی بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و عروسی به سوگواری تبدیل می شود.

مرگ تنها مصیبتی است که نه از آن گریزی است و نه می توان تغییرش داد. مسافران بهرام بیضایی یکی از مهم ترین فیلم های ایرانی است که به مرگ پرداخته است. ما پس از حادثه با هراس ساکنان دنیای فیلم از مرگ، همراه می شویم؛ هراس زندگان از سفر مردگان و کابوس ها و دلهره ها از نبود کسی که ساکنان به او دلبسته بودند.

 

 

> دانلود رایگان فیلم مسافران

 

 

 

  • ابلیس به کارگردانی احمدرضا درویش، 1369

فیلم ابلیس

بازیگران

خسرو شکیبایی، اسماعیل سلطانیان، نادیا دلدار گلچین، هوشنگ توکلی، فخرالدین صدیق شریف، هادی مرزبان، فریبا کوثری، بیوک میرزایی، محمد پورستار، پروین سلیمانی و نادر رجب پور

 

داستان

سعید کوشان، کارمند بخش کنترل پرواز فرودگاه، اطلاعات مربوط به خطوط هوایی را به تشکیلات جاسوسی منتقل می کند. پس از چندی، مورد سوظن واقع می شود و از سوی تشکیلات دستور داده می شود با خانواده اش از ایران مهاجرت کند. همسر و فرزندان سعید کوشان به طور کاملا اتفاقی در هواپیما که مورد اصابت موشک ناو آمریکایی قرار گرفت، کشته می شوند. سعید کوشان با اطلاع از این حادثه، دچار اختلال روانی شده و تصمیم به خودکشی می گیرد.

 

  • دندان مار به کارگردانی مسعود کیمیایی، 1368

فیلم دندان مار

بازیگران

فرامرز صدیقی، گلچهره سجادیه، احمد نجفی، جلال مقدم، فریبا کوثری، حسن رفیعی، نرسی گرگیا، سعید پیردوست و شاهد احمدلو

 

داستان

رضا پس از مرگ مادرش و مفقودی برادرش در جبهه تنهاست و همه ی زندگی اش در یادگاری هایی چون پلاک برادر و گردنبند الله مادر جمع شده است. او در مسافرخانه ای ساکن می شود و با فردی به نام احمد آشنا می شود اما روز بعد، خبری از یادگاری های مادر و برادرش نیست و احمد قسم می خورد که کار او نیست و به این ترتیب، قصه ای شکل می گیرد که در بستر آن، رضا و احمد دچار تحول می شوند.

4/5
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 55 مطلب )

ادمین (ویولنیست)

لیلا هستم. ۲۲ سالمه و نویسنده حواشی و اخبار سینمایی در سایت کول دانلود. علاقه زیادی به فیلم و سریال دارم و ژانر تاریخی و ژانر اکشن از ژانرهای مورد علاقم هستن.

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟