پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی انیمیشن بچه زرنگ

4/5

نقد و بررسی انیمیشن بچه زرنگ نگاهی به انیمیشن محبوب بچه زرنگ به کارگردانی بهنود نکویی , نقد جالب و خواندنی فیلم ایرانی جدید بچه زرنگ: فرمول فتح گیشه با یک انیمیشن ساده!

نقد فیلم بچه زرنگ

نقد و بررسی انیمیشن بچه زرنگ

نگاهی به انیمیشن محبوب بچه زرنگ به کارگردانی بهنود نکویی , نقد جالب و خواندنی فیلم ایرانی جدید بچه زرنگ: فرمول فتح گیشه با یک انیمیشن ساده!

 

به گزارش کول دانلود ، فیلم سینمایی بچه زرنگ از جمله پرفروش ترین آثار امسال بوده که توانسته است پا به پای تاپ ترین فیلم های پرفروش امسال مانند هتل ، فسیل و شهر هرت در رقابت جلو برود. چیزی که معمولا برای انیمیشن ها به جز یکی دو مورد مانند پسر دلفینی و شهر موش ها اتفاق نمی افتاد.

 

در فیلم بچه زرنگ بازیگرانی چون ، ، ، ، ، ، ، ،  به عنوان صداپیشه حضور دارند.

محسن پسر بچه‌ ای است که عاشق ابر قهرمان‌ های فیلم‌ هاست و همیشه تلاش میکند تا با وسایل ابرقهرمانی‌ اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه میشود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم میگیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌ شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است…

 

 

نقد فیلم سینمایی بچه زرنگ

فرمول فتح گیشه با یک انیمیشن ساده

 

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد یک فیلم کودک در جریان اکران سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ وارد کورس رقابت برای فتح گیشه شود. «بچه زرنگ» حالا چنین اتفاقی را رقم زده و در کمتر از یک هفته توانسته در کنار فیلم پرستاره «هتل» جایگاه دوم فروش هفتگی سینما‌ها را از آن خود کند!

 

هومن حاجی عبدالهی به عنوان مشهورترین بازیگری که در گروه صداپیشه‌گان این فیلم حضور دارد، عهده دار دوبله شخصیت ببری است. حاجی عبدالهی که سال‌ها سابقه صداپیشگی به جای عروسک‌ها در برنامه‌های کودک را داشته، با دنیای کار کودکان آشنا است. از طرفی به دلیل ماهیت مازندرانی ببری، او با همان لهجه و کاراکتری صحبت می‌کند که در نقش رحمت امینی در مجموعه سریالی «پایتخت» حضور داشت. این کاراکتر به راحتی از مخاطب خنده می‌گیرد و می‌داند نقاط اوج کجاست که می‌تواند بر روی آنها بیشتر انرژی بگذارد. دیگر بازیگرانی که در این فیلم به عنوان صداپیشه حضور دارند. هدایت هاشمی و میرطاهر مظلومی هستند. مظلومی که سال‌ها است دوبله و بازیگری را همزمان انجام می‌دهد به کار خود اشراف کامل دارد و نقش منفی اصلی فیلم را برعهده دارد. اما هدایت هاشمی چون دوبله برایش تجربه تقریبا جدیدی محسوب می‌شود در مقابل انرژی و سطح صدای دیگر کاراکترها، مشخصا اجرای ضعیف‌تری دارد. البته چون به جای یک پیرمرد مشهدی محیط‌بان صحبت می‌کند، پیر بودن و انرژی پایین شخصیت سطح کیفی دوبله او را پوشش داده.

 

بچه زرنگ از نظر گرافیکی و جاذبه های بصری در سطح باالیی از کیفیت قرار دارد و در بسیاری از لحظات میتواند مخاطب را به وجد آورده و لذت بصری زیادی را به او منتقل کند و در کنار تمامی انتقاداتی که به دیالوگ ها و روند داستان این فیلم وارد است، از این منظر رضایت مخاطبان کودک و بزرگ سال را جلب کرده است . فضای ابر قهرمانی ، بومی سازی شخصیت ها و معرفی حیوانات و گونه های در حال انقراض ایرانی ، معرفی شکارچیان جنگل به عنوان ضد قهرمان و جنگل بانان به عنوان افراد خوب و مورد اعتماد ، جذابیت های گرافیکی و بصری و تصاویر نزدیک به واقعیت ، روند هیجان انگیز داستان و… نقاط مثبت این انیمیشن به شمار میروند ؛ در سراسر فیلم لحظات زیبایی از رابطه ی محسن و حیوانات شاهد هستیم ، لکن به نظر میرسد نویسنده میتوانست از این فرصت ، برای ارائه نکات تربیتی و اخالقی با ظرافت و کمیت بیشتری بهره ببرد.

 

وجه دیگر داستان ورود قصه به مضامین مذهبی است. از آن جایی که جنگل ابر در میان راه تهران به مشهد قرارگرفته، در واقع این جنگل محافظ مخصوصی دارد که به آن قلب جنگل می‌گویند. محافظی که نظر کرده امام رضا است و حیوانات برای او احترام خاصی قایل هستند. این وجه از داستان حتی به روند روایت کمک می‌کند تا در پایان افراد بد قصه را به سزای اعمالشان نرساند و آنها خودشان از اشتباهشان آگاهی پیدا کنند. پایان‌بندی که برای سنین کودک و نوجوان قابل پذیرش‌تر است. اما به هرحال شاید از نظر برخی منتقدان پرداختن صریح و مستقیم به مضامین دینی کمی در طیف مخاطبی که می‌خواهند فیلم را ببینند، اثر گذار باشد.

 

انیمیشن ایرانی «بچه زرنگ» به دلیل وجود صحنه‌هایی شاد، کودکانه و کارکترهای مثبتی که تشخیص آن برای کودک به سادگی امکان‌پذیر است، داستانی جذاب و پرکشش از دغدغه‌مندی کودکان و منفعل نشان ندادن آن‌ها، پرداختن به مسئله محیط‌زیست و حفاظت از حیوانات و از همه مهم‌تر، پایان‌بندی مناسب و پیوند آن با داستان‌های دینی، محصول مناسبی برای تماشا در جمع خانواده و همین‌ طور کودکان +9 سال است.

 

تنها مشکل فیلم، که شاید اصلا بتوان آن را پاشنه آشیل اصلی فیلم به حساب آورد، کاراکتر ببری‌ ست. از ابتدا تا انتها تکلیف ما با ببری که یکی از شخصیت‌های مهم فیلم است مشخص نیست. ابتدا او را در حین فرار از شکارچیان حیوانی عاجز و حتی ترسو می بینیم. او که اتفاقا بعدتر می فهمیم در میان حیوانات جنگل، وفادارترین حیوان به «قلب جنگل» و اصول و فسلفه طبیعی آن است، تمام سوراخ سنبه های جنگل را رها کرده و به صندوق ماشین آدم ها پناه می برد! این در حالی ست که بعدتر به شکلی تناقض آمیز به وفاداری افراطی او به فلسفه قلب جنگل پی می بریم. او حتی راضی به استفاده از سلاح ها و مهمات فانتزی «بچه زرنگ» – با توجیه این که این عمل دور از اصول و فلسفه طبیعیِ قلبِ جنگل است- نمی‌شود و بخاطر همین توسط بچه ‌زرنگ و دیگر حیوانات جنگل طرد می‌ شود.

 

فروش بالای 16 میلیارد در 24 روز؛

«بچه زرنگ» پرفروش ترین فیلم کودک سال شد

 

انیمیشن بچه زرنگ با گذشت 24 روز از اکران عمومی، بیش از 16 میلیارد تومان فروش و حدود 450 هزار مخاطب داشته است. ▫️پیش بینی می شود این انیمیشن سینمایی که با شعار «بچه زرنگ» برای همه بچه های ایران ساخته شده است بتواند با ادامه این روند رکورد تعداد مخاطبان انیمیشن های پرفروش سال های گذشته را شکسته و عنوان پرمخاطب ترین انیمیشن تاریخ سینمای کشور را از آن خود کند.

همچنین بچه زرنگ در فروش هفتگی توانست دو رقیب بسیار جدی فسیل و شهر هرت را جدا گذاشته و پس از هتل دومین فیلم پرفروش سینما لقب بگیرد. پیش بینی می شود که در هفته های آتی، فروش این فیلم سینمایی به مقادیر بالاتری رسیده و در نهایت عنوان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین فیلم های امسال را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

 

 

> دانلود فیلم بچه زرنگ

4/5
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟