پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد سریال گناه فرشته

نقد سریال گناه فرشته

نگاهی به سریال درام خانوادگی گناه فرشته به کارگردانی حامد عنقا , نقد جالب و خواندنی سریال ایرانی جدید گناه فرشته: شلیک به قلب مخاطب با چاشنی تعلیق!

 

گناه فرشته – Fereshteh’s Sin محصول سال 1402 که از 1 دی ماه 1402 به وسیله وبسایت کول دانلود در شبکه نمایش خانگی پخش شد، به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی:  تولید و ساخته شده است. شما می توانید به وسیله وبسایت کول دانلود جهت دانلود و یا تماشای این سریال اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم که تماشای این سریال ایرانی جذاب را به هیچ وجه از دست ندهید!

لازم به ذکر است که این سریال ساعت 08:00 آدینه هر هفته در این سایت پخش می شود.

آشا محرابی , امیر آقایی , امیرحسین هاشمی  , بهروز رضوی , پردیس پورعابدینی , دیبا زاهدی , سامیه لک , شهاب حسینی , فخرالدین صدیق شریف , فرید سجادی حسینی , لادن مستوفی , مهدی سلطانی , مهرداد ضیایی , نفس بازغی , جعفر دهقان , جمشید گرگین در سریال گناه فرشته به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان گناه فرشته، آمده است که:

 

 

نقد و بررسی گناه فرشته / نظرات درباره سریال گناه فرشته

نقد و بررسی گناه فرشته / نظرات درباره سریال گناه فرشته

نقد شماره 1: هدف گیری درست به قلب مخاطب

 

قسمت اول سریال گناه فرشته از 1 دی ماه به وسیله سایت کول دانلود پخش شد و با استقبال بی نظیری نیز همراه شد. روایت قصه گوی داستان، در کنار داستان جذاب و تماشاگر پسند که دقیقا از همان سکانس نخست، بیننده را همراه خود می کند، مهم ترین نقطه قوت این سریال است.

اپیزود نخست سریال گناه فرشته در جایی آغاز می شود که فرشته خادم (با بازی پردیس پورعابدینی) از خانه ای مجلل و بزرگ که بعدا مشخص می شود که متعلق به فردی به نام امیر عشیری بوده می باشد، با دستان و لباس هایی آغشته به خون و با حالتی سراسیمه و آشفته بیرون می آید و شروع به دویدن می کند. در آغاز بیننده گمان می کند که وی در حال فرار از صحنه جرم و پس از یک جنایت هولناک است!

همین کاشت سوال ها در ذهن مخاطب و از آن سو بیننده را حریص کردن برای تماشای ادامه داستان است که گناه فرشته را از دیگر آثار یکنواخت و بدون هیجان که گویی هدف خاصی را دنبال نمی کنند، متمایز می کند.

 

پس از این سکانس است که به این نتیجه می رسیم که واقعا قتلی توسط فرشته رخ داده است و بنابراین حدسیات پیشین که گمان می کردیم فرشته بی گناه است منتفی شده است. ولی با باز شدن پای حامد به ماجرای این پرونده و پیشینه ای که از دارودسته مقتول دارد و ایستادگی مقابل همسرش که وکالت آن ها را به عهده گرفته، ماجرا رفته رفته در ذهن مان شکل دیگری پیدا می کند.

کمی که پیش تر می رویم ولی با روایت جدیدی که از زبان فرشته می شنویم و می بینیم مشخص می شود که باز هم اشتباه کرده بودیم و زود قضاوت کرده ایم، این همان تعلیقی است که حامد عنقا در قسمت اول ایجاد کرده تا نتوانیم به راحتی از کنار سریال بگذریم. دقیقا اتفاقی که برای سریال آقازاده هم افتاده بود!

 

چندی که می گذرد با مهتاب محتشم با بازی لادن مستوفی به عنوان وکیل دادگستری روبرو می‌شویم؛ زنی که در دادگاه با قدرت مقابل وقت تلف کردن وکیل فرشته می‌ایستد و بعدتر می بینیم که با خانواده مقتول ناهار می خورد. او در جایگاه مادر و همسر، شمایلی مهربان و صمیمی دارد اما در پایان قسمت اول و فاش شدن رازها، مرموزتر از قبل به نظر می رسد.

 

حامد تهرانی به عنوان وکیل جرایم اقتصادی معرفی می شود؛ وکیلی ثروتمند و سرشناس که به راحتی می تواند قوانین دادگاه را زیر پا بگذارد و مسیر یک پرونده را تغییر دهد. به دیگران نگاهی از بالا دارد و از شیوه رانندگی و سیگار کشیدن و رفتارش با دیگران، می شود به نوعی تبختر در شخصیتش رسید.

او در جایگاه یک پدر، همسر، فرزند و وکیلی انتقامجو قدرتمند به میدان آمده و از کلیشه‌ها دور شده است. نکته قابل توجه درباره بازی شهاب، رویارویی او با فرید سجادی حسینی در نقش عنایت است. آن ها در سکانس به یادماندنی فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، مقابل هم قرار گرفتند و صحنه بسیار حساسی را رقم زدند.

 

بخش مهمی از قسمت اول به معرفی شخصیت ها و روابطی که باهم دارند اختصاص پیدا کرد اما در کنار این معرفی، ماجرای اصلی هم مرحله به مرحله بسط و گسترش پیدا کرد. به هر روی شاید هنوز برای نقد گناه فرشته زود باشد و باید زمان بیشتری منتظر ماند ولی تا این جای کار این سریال نمره قبولی به دست می آورد و نویدبخش یک سریال موفق و پربیننده را می دهد!

 

به زودی نقد های جدیدتر و همه جانبه تر در همین جا و همین پست اضافه خواهد شد. سریال گناه فرشته با پخش قسمت یک، نشان داد که سخنان بسیاری برای گفتن دارد و قطعا یکی از مهم ترین و حتی شاید بتوان گفت مهم ترین سریال امسال خواهد بود. این سریال به دلیل مجموعه روایی و داستان های درهم تنیده جذاب که به خوبی در هر اپیزود بازگشایی می شود می تواند دل مخاطب را به دست آورد و محبوب همگان شود.

 

 

آشا محرابی مهدی سلطانی سروستانی در سریال گناه فرشته

نقد و بررسی گناه فرشته / نظرات درباره سریال گناه فرشته

نقد شماره 2: سرنخ در دست مخاطب!!

 

در نظراتی که پیرامون قسمت دوم سریال «گناه فرشته» منتشر شده برخی مخاطبان نوشته‌اند که قسمت دوم پیچیده شده و درک روابط برایشان سخت بوده است. این درحالی است که حامد عنقا تمهید درستی برای معرفی شخصیت‌ها در نظر گرفته و مرحله به مرحله با پیشرفت داستان، آنها را مثل قطعات جدید به پازلی که از قسمت یک شکل گرفته اضافه می‌کند.

 

حامد عنقا درست مثل سریال «آقازاده» اینبار هم ترجیح داده است تکلیف معرفی شخصیت‌هایش در همین دو قسمت ابتدایی روشن شود. درست است که شناخت این همه شخصیت آنهم در دو قسمت کار سختی است و می‌شود حق داد مخاطبان اسامی را فراموش کنند اما آنچه اهمیت دارد این است که عنقا تمهید خوبی برای این معرفی در نظر گرفته است. به این صورت که ابتدای سریال سه شخصیت اصلی یعنی حامد، مهتاب و پدر حامد را به درستی معرفی می‌کند و سپس سکانس‌هایی جداگانه‌ای را به ارتباط هریک از آنها با شخصیت‌هایی جدید اختصاص می‌دهد. در دیالوگ‌هایی که توسط هرکدام از این سه کاراکتر با شخصیت‌های جدید برقرار می‌شود اطلاعاتی درباره گذشته درک می‌کنیم و به نحوی پازلی که در ذهنمان شکل گرفته مدام کامل‌تر می‌شود.

 

درحال حاضر حامد (شهاب حسینی) و مهتاب (لادن مستوفی) را به عنوان شخصیت‌های اصلی سریال می‌شناسیم. زوج وکیلی که هرکدام به دلایلی وکالت پرونده قتلی را پذیرفته‌اند. دوست قدیمی‌شان مشفق (مهدی سلطانی) دورادور هم هوای آنها را دارد و هم با پدر حامد در ارتباط است. پدر حامد ( بهروز رضوی) یک جورهایی به عنوان مهره اصلی ماجراها معرفی می‌شود. اوست که در گذشته از شخصیت امیر عشیری (فخرالدین صدیق شریف) خواسته رازی را درباره همسرش پروانه از حامد پنهان کند و حالا هم از عنایت ( فرید سجادی حسینی) خواسته تا پرونده دختر متهم به قتلش فرشته (پردیس پورعابدینی) را به حامد واگذار کند. نوید عشیری (امیر آقایی) هم که در جایگاه معشوق قدیمی مهتاب به میدان آمده و حالا از او خواسته تا وکیل پرونده قتل پدرش باشد. آنهم درحالی که وکیل خانوادگی آنها متین دفتری (جمشید گرگین) از این پرونده کنار گذاشته شده است. درحال حاضر شخصیت‌های اصلی به این شیوه معرفی شده‌اند و حالا باید دید در ادامه چه شخصیت‌هایی به آنها اضافه می‌شوند.

 

نکته مهم دیگر درباره سریال، بازی عنقا با زمان است. ما مبدا اصلی وقایع را روز اعدام فرشته می‌دانیم؛ زمانی که هنوز نیامده است، اما به عنوان مبدا فرضی انتخاب شده. بخش مهمی از وقایع در (خرداد و تیر سال 1401) روایت می‌شود و گهگاه برای معرفی بعضی شخصیت‌ها و آوردن اطلاعاتی از گذشته به زمان گذشته دور هم سرکی زده می‌شود. عنقا برای تغییر زمان ابتدا و انتهای مشخصی در نظر گرفته و علاوه بر اینکه زمان‌ها با تاریخ مشخص روی صفحه می‌آیند، ابتدا و انتهای آنها هم سیاه‌وسفید می‌شود تا مخاطبان کاملا متوجه شوند چه زمانی به فلاش‌بک می‌روند و چه وقت به زمان اصلی که همان خرداد و تیر 1401 است برمی‌گردند.با توجه به شیوه‌ای که از آثار حامد عنقا بخصوص در مورد سریال «آقازاده» سراغ داریم می‌توانیم مطمئن باشیم پس از معرفی کامل شخصیت‌ها، پیچیدگی ماجراها کمتر می‌شود و مخاطبان به‌زودی با این اثر هم همراه خواهند شد.

 

مردی ثروتمند و پرقدرت به اسم امیر عشیری در قسمت اول به قتل می‌رسد. درحالی که همه شواهد نشان می‌دهد قاتلش خدمتکار جوانی به اسم فرشته است اما پدر فرشته از حامد می‌خواهد وکالت دخترش را به عهده بگیرد و واقعیت را رو کند. حامد که از قدیم با امیر عشیری دشمنی خونی داشته او را عامل قتل مادرش پروانه می‌داند، وکالت فرشته را قبول می‌کند و تازه می‌فهمد همسرش مهتاب وکیل نوید، پسر عشیری است و می‌خواهد هرطور شده حکم قتل فرشته اجرا شود. اینجاست که زن و شوهر مقابل هم قرار می‌گیرند و در این بین پای پدر حامد هم به ماجرا باز می‌شود؛ پدری که پیش‌تر شریک عشیری بوده و حالا هم به نحوی با تمام افرادی که در این پرونده دخیل هستند رابطه دارد. او از پدر فرشته خواسته سراغ حامد برود و وکالت این پرونده را از او بخواهد و از سوی دیگر از مهتاب خواسته تا وکالت پسر عشیری را قبول کند و به این نحو زن و شوهر را مقابل هم قرار داده است. در این بین با بازگشت به گذشته، راز عشق قدیمی مهتاب و نوید عشیری برملا می‌شود و می‌فهمیم که دلیل مهتاب برای پذیرفتن وکالت پرونده عشیری چیست. در کنار این موارد، پدر حامد رازهایی هم درباره قتل همسرش می‌‌داند که ترجیح می‌دهد حامد از آنها بی‌اطلاع باشد و این مسئله هم می‌تواند ارتباطی با قتل عشیری داشته باشد.

 

 

لادن مستوفی و نفس بازغی سریال گناه فرشته

نقد و بررسی گناه فرشته / نظرات درباره سریال گناه فرشته

نقد شماره 3: توپ پر آقای وکیل!!

حامد عنقا همواره به ساخت و طراحی روایت های معمایی علاقمند بوده و این روند از سریال قلب یخی تا کنون در آثارش دیده می شود. در عصر کنونی پس از موفقیت چند اثر، مخاطب نمایش خانگی بیش از پیش به آثار معمایی و جنایی روی خوش نشان داده است و «گناه فرشته» تازه‌‌ ترین اثر حامد عنقا، این بار به کارگردانی خودش با مولفه های استاندارد این ژانر تولید شده است.

شهاب حسینی پیش از «گناه فرشته» در نمایش خانگی با سریال های شهرزاد و پوست شیر حضور داشته است و حالا نیز همزمان با پخش سریال عنقا سریال توقیف شده اش «سرزمین کهن (مادری)» نیز همزمان از شبکه 3 تلویزیون در حال پخش است.

کارنامه حضور حسینی در نمایش خانگی نه تنها یک کارنامه موفق بلکه شگفتی‌ساز بوده و حضور او در این بستر همواره مخاطب را به وجد آورده است. از زمانی که نخستین اخبار از حضور او در سریال «گناه فرشته» مطرح شد انتظارات از این سریال بالا رفت.

حالا با پخش دو قسمت اول بار دیگر بازی او مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و فعالان توییتر(ایکس) و اینستاگرام به تمجید از حضور مجدد او مقابل دوربین پرداخته اند. بازیگری که حضورش می‌تواند به متن قصه اضافه کند و طوری نقش را ایفا کند که گویی سالهاست با آن زندگی کرده است.

حامد تهرانی یک شخصیت خاکستری است؛ وکیلی باهوش و چیره دست که موکلان شیادی دارد؛ او برای خلاص کردن آنها هر بار راه حلی پیدا می‌کند و برای همین وکیلی گران قیمت است. حامد گذشته تلخی را پشت سر گذشته و حالا سعی دارد با خانواده اش در آرامش باشد اما پای پرونده ای به زندگی اش باز می شود و زخم های کهنه سر باز می کنند. شهاب حسینی در همان قسمت اول حامد تهرانی را برای مخاطب سمپات می کند و با اکت های به اندازه اش شروع موفقی را در ذهن مخاطب به جا می گذارد.

انتخاب بازیگران این سریال به نوع خود جالب توجه است. آن طرف قصه قرار است تماشاگر دویل های پر و پیمانی باشیم؛ دویل شهاب حسینی (حامد) با نوید عشیری با بازی امیر آقایی و دویل آقا و خانم وکیل با بازی حسینی و لادن مستوفی.

از طرفی مهدی سلطانی سروستانی از شمایل همیشگی اش کمی فاصله گرفته و این بار ایفاگر شخصیتی مرموز و خوددار است. پردیس پورعابدینی نیز در ادامه سیر خلق شخصیتی که در سریال آقازاده و همکاری با حامد عنقا داشته این بار در موقعیتی متضاد و در عین حال مشابه ایفاگر نقشی چالش برانگیز است.

باید دید «گناه فرشته» می تواند به یک اتفاق ویژه در شبکه نمایش خانگی بدل شود یا خیر؟

 

 

در پایان فراموش نکنید که «گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا ، آدینه هر هفته از وبسایت کول دانلود پخش می شود. همچنین شما می توانید به وسیله این لینک، سکانس های حساس سریال گناه فرشته را تماشا کنید!

 

 

 

 

 

دانلود سریال گناه فرشته

دانلود سریال گناه فرشته

2/5
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟