پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی فیلم آبی روشن

5/5
نقد و بررسی فیلم آبی روشن

نگاهی به فیلم سینمایی آبی روشن به کارگردانی بابک لطفی خواجه پاشا , نقد جالب و خواندنی فیلم ایرانی جدید آبی روشن: شمایل یک مرد بازنده

نقد فیلم آبی روشن

 

 

نقد شماره 1 آبی روشن – شمایل یک مرد بازنده

 

مهران غفوریان سالیان سال به عنوان کمدین جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان به دست آورده بود اما با شهرت بالایش در این عرصه، تصمیم گرفت با کاهش وزن، مسیری متفاوت در عرصه بازیگری پیش بگیرد و خودش را در نقش‌های جدی هم به چالش بکشد. اولین بار با کاهش وزن و تغییر چهره‌ای محسوس در سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی ظاهر شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. این موفقیت بار دیگر در نقش «موسیو»ی سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان تکرار شد. او این‌بار در قامت یک مسئول پذیرش هتل به میدان آمد که با وجود شوخ‌طبعی‌هایش، ظاهری جدی داشت.او در کنسرت نمایش «سی‌صد»، سریال «زخم کاری» و فیلم «بی‌سروصدا» هم ایفاگر نقشی جدی شد.

 

در این فیلم چهره سارا حاتمی تفاوت خاصی با همیشه ندارد اما اینبار به دلیل اینکه تازه ازدواج کرده برای اینکه چهره‌اش شباهتی به تازه‌عروس‌ها داشته باشد، ابروها و موهایش را روشن‌تر کرده است. از آنجایی که فیلم در دو روز پشت سر هم در جاده روایت می‌شود پوشش یکسان است. یک کاپشن صورتی کمرنگ پوشیده و شالی طوسی رنگ به سر دارد. در اکثر مواقع هم چهره‌اش گرفته است. با این حال تمایل زیادی به صحبت کردن درباره همسرش دارد.

 

بابک خواجه پاشا سال گذشته با فیلم «در آغوش درخت» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و برنده بهترین فیلم در بخش نگاه نو و برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه شد. «آبی روشن» دومین تجربه کارگردانی خواجه‌پاشا است. ایوب را با موهای کوتاه و ته‌ریش جوگندمی می‌بینیم. پای چشم‌هایش گود افتاده و در اکثر مواقع صورت آفتاب‌سوخته‌اش مغموم است و گوشه لب‌هایش به سمت پایین است. دکمه‌های بالای پیرهنش باز است و کاپشن ساده‌ای به تن دارد. مدام سیگار می‌کشد و به سختی راه می‌رود.

 

حاتمی در این فیلم نقش دختری تنها را در یک روستا ایفا می‌کند؛ دختری که به تازگی عقد کرده و همسرش فراری است. او به تنهایی از مادر بیمار همسرش نگهداری می‌کند و از سوی دیگر می‌خواهد هرطور شده او را پیدا کند. این مسئله باعث می‌شود با یونس در این مسیر همراه شود. ابتدا راضی به اطلاعات دادن به یونس نمی‌شود و می‌خواهد خودش به تنهایی رد او را دنبال کند. به همین دلیل مدام با او جروبحث می‌کند اما رفته رفته از موضعش پایین می‌آید و تغییری در رفتارش ایجاد می‌کند. او از روی دلسوزی سعی می‌کند به دیگران کمک کند و همین مسئله هم باعث می‌شود مدام اشتباه کند و دردسر به وجود بیاورد.

 

غفوریان در «آبی روشن» نقش مردی به اسم ایوب را بازی می‌کند که سال‌هاست همه از او بی‌خبرند. درواقع تلاش شخصیت اصلی فیلم از ابتدا تا انتها رسیدن به ایوب است. ایوب سال‌ها قمار کرده و تمام زندگی‌ و خانواده‌اش را باخته و حالا بیمار و سرگردان دور از همه زندگی می‌کند. او به جای پذیرش اینکه خودش باعث نابودی زندگی‌اش شده، دیگران را مقصر می‌داند. مهمترین بخش بازی غفوریان زمانی است که با شخصیت اصلی داستان درگیر می‌شود و گذشته تلخش را مرور می‌کند و زار می‌زند و در نهایت استیصال می‌خواهد خودش را به او ثابت کند. اوج درماندگی و بازنده بودن ایوب را می‌توان در بازی غفوریان درک کرد.

 

در فیلم آبی روشن در حالی بازیگرانی چون مهران احمدی، سارا حاتمی، مرتضی امینی تبار , مهران غفوریان, روح الله زمانی, علی اکبر اصانلو و کاظم هژیرآزاد به ایفای نقش پرداخته اند که در خلاصه داستان آن می خوانیم: کشف یک سنگ فیروزه ای کمیاب در معدن حاج یونس (مهران احمدی)، معتمد و بزرگ شهر، و اهدای آن به آستان مقدس امام رضا (ع) سرآغاز مسیری است که یونس باید پای در آن بگذارد. دزدیده شدن فیروزه چند روز مانده به مراسم اهدا به حرم بهانه ای برای مواجه شدن یونس با گذشته خود است.

 

 

 

 

 

دانلود فیلم آبی روشن

> دانلود فیلم آبی روشن

5/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟