پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در اتریش

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل پرستاری

تحصیل پرستاری در اتریش حدود 3 سال یا 6 ترم طول می کشد و دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی اشان می توانند با یافتن کار مناسب حتی برای اقامت کاری (کارت قرمز- سفید- قرمز) اتریش نیز اقدام بکنند. معمولا برنامه تحصیلی پرستاری در اغلب دانشگاه های علوم پزشکی اتریش و به زبان آلمانی ارایه شده و شامل دروس تئوری و بالینی است. برای تحصیل این رشته در اتریش نیز بهترین دانشگاه، دانشگاه پزشکی وین می باشد. اما برای اپلای در این رشته جذاب و پرطرفدار در اتریش، شما علاوه بر ارایه مدرک دیپلم متوسطه همچنین نیازمند قبولی در آزمون ورودی 5 بخشی و نیز مدرک مهارت زبان آلمانی نیز هستید. در ادامه نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با دیگر شرایط تحصیل رشته پرستاری در اتریش 2023 و نیز مهاجرت پرستاران به اتریش آشنا شوید.

تحصیل پرستاری در اتریش حدود 3 سال یا 6 ترم طول می کشد و دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی اشان می توانند با یافتن کار مناسب حتی برای اقامت کاری (کارت قرمز- سفید- قرمز) اتریش نیز اقدام بکنند. معمولا برنامه تحصیلی پرستاری در اغلب دانشگاه های علوم پزشکی اتریش و به زبان آلمانی ارایه شده و شامل دروس تئوری و بالینی است. برای تحصیل این رشته در اتریش نیز بهترین دانشگاه، دانشگاه پزشکی وین می باشد. اما برای اپلای در این رشته جذاب و پرطرفدار در اتریش، شما علاوه بر ارایه مدرک دیپلم متوسطه همچنین نیازمند قبولی در آزمون ورودی 5 بخشی و نیز مدرک مهارت زبان آلمانی نیز هستید. در ادامه نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با دیگر شرایط تحصیل رشته پرستاری در اتریش 2023 و نیز مهاجرت پرستاران به اتریش آشنا شوید.

شرایط تحصیل پرستاری در اتریش

پرستاری Nursing جزء رشته های پرطرفدار دانشگاه های اتریش محسوب می شود. همگام با دانشجویان از سراسر جهان، برخی از دانشجویان ایرانی نیز مایل به تحصیل در این رشته از دانشگاه های اتریش هستند. منتها آنها برای تحصیل پرستاری در اتریش بایستی ابتداء با شرایط تحصیل در این رشته به شرح زیر مطلع باشند:

تحصیل پرستاری در اتریش
مدرک لیسانس علوم در مطالعات سلامت (BSc)
تعداد واحد آموزشی ECTS 180 (واحد آموزشی)
مدت تحصیل 3 سال (6 ترم)
نحوه پذیرش آنلاین
شرط پذیرش قبولی در آزمون ورودی
بهترین دانشگاه دانشگاه پزشکی وین

گام بعدی اطلاع از شرایط پذیرش در رشته پرستاری از دانشگاه های علوم پزشکی به شرح زیر است:

 

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل پرستاری

 

عزیزان در نظر داشته باشند که آزمون aufnahmeprüfung یک آزمون ورودی چند گزینه ای است که 80% از سوالات آن به زبان آلمانی است. از همین رو نیز برای شرکت در این آزمون داشتن مهارت زبان آلمانی امری ضروری است. در ضمن آزمون مذکور مخصوص ورود به دانشگاه های دولتی اتریش است. نکته بعدی اینکه شما برای اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی اتریش حتما بایستی با ددلاین ها (مهلت) درخواست دانشگاه های اتریش آشنا باشید. چرا که ممکن است ددلاین دانشگاه ها در اتریش از هم متفاوت باشد.

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل پرستاری

همان طوری که گفته شد، نظام آموزش عالی اتریش شامل برنامه های پرستاری در مقطع لیسانس است و دانشجویان بین المللی برای اپلای از دانشگاه های برتر اتریش در همین رشته نیازمند ارایه مدرک دیپلم با GPA بالا و نیز قبولی در آزمون ورودی هستند. مضاف بر اینکه آنها حتما بایستی مدرک مهارت زبان آلمانی نیز ارایه نمایند. کل این دوره تحصیلی حدود 3 سالی طول می کشد و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در اتریش عبارتند از:

دانشگاه زبان تدریسی
دانشگاه وین زبان آلمان
دانشگاه علوم کاربردی IMC کرمس زبان آلمان
دانشگاه پزشکی گراتز زبان آلمان
دانشگاه علوم کاربردی سالزبورگ (FH Salzburg) زبان آلمان
دانشگاه پزشکی پارسلسوس زبان آلمان

هزینه تحصیل پرستاری در اتریش

اصولا سطح هزینه تحصیل پرستاری در اتریش به دانشگاه انتخابی و ملیت دانشجویان بستگی دارد. بدین ترتیب که تحصیل این رشته در دانشگاه های دولتی اتریش هزینه ای به مراتب پایین تر ا دانشگاه های خصوصی در پی دارد. ضمنا سطح هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بالاتر از هزینه تحصیلی برای دانشجویان اروپایی است. مطابق اعلام وب سایت دانشگاه وین، شهریه دانشجویان پرستاری مختلف از قرار زیر است:

  • دانشجویان اروپایی 36€ (یورو)
  • دانشجویان بین المللی 92€ (یورو)

 

حقوق پرستاران در اتریش

 

حقوق پرستاران در اتریش

در همین ابتداء بایستی به این نکته مهم اشاره کنیم که رشته پرستاری جزء رشته مشاغل مورد نیاز کشور اتریش محسوب شده و از یک بازار کاری خیلی خوبی هم برخوردار است. ضمنا از نظر درآمدی نیز پرستاران در اتریش از یک سطح درآمدی نسبتا خوبی برخوردارند. نباید از این نکته هم غافل شد که سطح درآمدی پرستاران در اتریش رابطه مستقیمی با میزان تحصیلات و نیز سوابق کاری آنها دارد. پس همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، رنج درآمد ماهیانه پرستاران در اتریش از 1460 الی EUR4520 (یورو) متغیر است:

بر همین اساس نیز حدود 65% از پرستاران در کشور اتریش به درآمد ماهیانه بین 1700 الی EUR 2380 (یورو) دست می یابند. در حالی که فقط 5% از پرستاران به درآمدی حدود EUR 2690 (یورو) و بالاتر از آن دست می یابند. همین امر نشانگر آن است که سطح حقوق پرستاران در اتریش متاثر از فاکتورها و عوامل مختلفی است که در بالا به آنها اشاره شد.

اقامت دانشجویان پرستاری پس از تحصیل در اتریش

حقیقتا یکی از مهمترین امتیازات تحصیل پرستاری در اتریش، امکان اقامت کاری پس از پایان تحصیلات در این کشور اروپایی است. مطابق قوانین اتریش، دانشجویان پرستاری پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر این کشور می توانند جهت تمدید اقامت خودشان برای جستجوی کار Job Seeker Visa اقدام بکنند. این تمدید اقامتی معمولا تا 1 سال انجام می شود. فارغ التحصیلان پرستاری از این طریق می توانند شغلی مناسب با رشته تخصصی اشان در اتریش پیدا کرده و زمینه تبدیل اقامتشان را فراهم شود. پس به محض دریافت جاب آفر (Job Offer) از شرکت اتریشی نیز می توانند جهت اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش اقدام کنند. منتها به شرط اینکه:

  • شرط اول: سطح درآمد قید شده در قرارداد کاریتان معادل حداقل حقوق دریافتی فارغ التحصیلان اتریشی باشد.
  • شرط دوم: شرایط و مدارک لازم را طبق قانون اسکان و اقامت اتریش تهیه کنید.

در این بیم ممکن است سوالی برای دانشجویان پرستاری مطرح شود دال بر اینکه شرایط و مدارک لازم برای تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری اتریش یا همان کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش چیست؟ بر اساس قوانین مهاجرتی کشور اتریش، شرایط تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری این کشور از این قرار است:

شرایط فارغ التحصیلان حسابداری از اتریش برای اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز
اثبات تمکن مالی کافی برای مجردها: EUR1030.49 (یورو)

برای زوجین: EUR1625.71

برای هر فرزند اضافی: EUR159

بیمه سلامت معتبر پوشش دهنده کلیه خدمات درمانی در اتریش
گواهی اسکان در اتریش همانند ارایه اجاره نامه معتبر در کشور اتریش

 

مهاجرت پرستاران به اتریش

 

مهاجرت پرستاران به اتریش

با توجه به شرایط فوق حالا به امتیازبندی بمنظور دریافت کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش می پردازیم. اما چرا امتیاز بندی؟ سیستم مهاجرت کاری اتریش از نوع سیستم های امتیاز- محور یا PBS است و صرفا متقاضیانی حق اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز را پیدا می کنند که بتوانند حداقل امتیاز لازم را از این سیستم امتیازبندی کسب نمایند. درباره فارغ التحصیلان پرستاری نیز آنها جهت تبدیل اقامت تحصیلی اشان به اقامت کاری اتریش (کارت قرمز- سفید- قرمز) تحت دسته اشخاص مهارت بالا و با توجه به معیارهای زیر می بایست دستکم 70 امتیاز لازم را کسب کنند:

معیارهای امتیازبندی برای افراد مهارت بالا
فارغ التحصیلی از دانشگاه در دروسی به مدت دستکم 4 سال 20
در رشته های ریاضیات، انفورماتیک، علوم طبیعی و مهندسی 30
PhD یا مدارک بالاتر 40
سطح درآمد توافقی با کارفرمای اتریشی:

50000 الی EUR 60000 (یورو)

60000 الی EUR 70000 (یورو)

بیش از EUR 70000 (یورو)

 

20

25

30

فعالیت های پژوهشی و نوآورانه 20
جوایز 20

مهاجرت پرستاران به اتریش با بلوکارت اتحادیه اروپا (EU)

علاوه بر گزینه کارت قرمز- سفید- قرمز، دولت اتریش برای متخصصان دانشگاهی مثل فارغ التحصیلان پرستاری بلوکارت Blue Card یا همان کارت آبی نیز صادر می کند. در واقع بلوکارت به پرستاران حق اقامت ثابت و اجازه کار در اتریش حداکثر تا مدت 12 ماه را می دهد. منتها پرستاران برای دریافت بلوکارت از اتریش بایستی شرایط ویژه ای داشته باشند که در بخش پایین به آنها اشاره می شود:

 

مهاجرت پرستاران به اتریش با بلوکارت اتحادیه اروپا (EU)

 

قانونا نیز از لحاظ درآمدی، سطح درآمد متقاضی بلوکارت اتریش باید که حداقل EUR 45595 (یورو) در سال باشد. از این گذشته برای اخذ بلوکارت اتریش، کارفرمای اتریشی بایستی پروسه تست بازار کار (Arbeitsmarktprüfung) را طی کند. در حقیقت این پروسه ثابت می کند که برای آن پست شغلی هیچ کارگر ماهر ثبت نامی به عنوان کارجو در اداره کار عمومی (AMS) اتریش وجود ندارد. پس برای متقاضیان بلوکارت سیستم امتیازبندی Points system اتریش اعمال نمی شود.

با این توضیح، پرستاران واجد شرایط برای درخواست بلوکارت اتریش 2023 حتما می بایست مدارک زیر را تهیه و تحویل دهند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • کلیه مدارک شناسایی اعم از شناسنامه، کارت شناسایی و سند ازدواج
  • مدارک اتمام دوره تحصیلی در دانشگاه
  • بیمه سلامت معتبر
  • جاب آفر یا قرارداد کاری معتبر با یک کارفرمای اتریشی
  • اظهاریه کارفرمای اتریشی
  • هزینه های اداری مربوطه

پزشکان و پرستاران عزیز از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین مقصد مهاجرتی متناسب با شرایطشان را انتخاب کرده و برای اخذ اقامت کاریشان از مشاوره های تضمینی این موسسه برخوردار شوند.

 

 

 

پایان ریپورتاژ آگهی

کول دانلود هیچ گونه مسوولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد!

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟