پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

قلعه رومی آنتالیا، بهترین منطقه برای گردش

قلعه رومی آنتالیا، بهترین منطقه برای گردش

بزرگ ‌ترین شهر در سواحل غربی ترکیه آنتالیا است، در شهر آنتالیا جاهای دیدنی، امکانات تفریحی آنتالیا و بناهای تاریخی آنتالیا بسیار جذابی وجود دارد. ریشه شهر آنتالیا به 150 سال  قبل از میلادی می رسد.

قلعه رومی آنتالیا، بهترین منطقه برای گردش

بزرگ ‌ترین شهر در سواحل غربی ترکیه آنتالیا است، در شهر آنتالیا جاهای دیدنی، امکانات تفریحی آنتالیا و بناهای تاریخی آنتالیا بسیار جذابی وجود دارد. ریشه شهر آنتالیا به 150 سال  قبل از میلادی می رسد.

قلعه ی رومی یک قلعه ی قدیمی و یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است، قدمت آن حاکی از تمدن های دیرینه در این شهر دارد. بازدید از قلعه ی تاریخی آنتالیا برای مسافران بسیار شگفت انگیز و جذاب است.

قلعه ی رومی آنتالیا یک قلعه ی استوانه ای شکل با ارتفاع 14 متر می باشد،  این برج در مرکز شهر آنتالیا، در لبه شهر قدیمی سنگ‌ فرش شده و در مرز پارک ساحلی بالای صخره ‌های زیبای آنتالیا قرار دارد.

قلعه ی رومی آنتالیا از بندر قدیمی آنتالیا فاصله ی زیادی ندارد، این قلعه از بخش های مختلفی تشکیل شده است. و ظاهر معماری آن نشان دهنده ی سبک رومیان است. این مکان همچنین یک مکان عالی برای غروب خورشید است که چشم ‌اندازهای دیدنی از دریای مدیترانه را فراهم می ‌کند.

تاریخچه ی قلعه رومی آنتالیا

تاریخچه ی قلعه رومی آنتالیا

قدمت قلعه رومی آنتالیا  به قرن دوم میلادی می رسد، این قلعه که به زبان ترکی (Hıdırlık Kulesi) نامیده می شود درمرکز شهر آنتالیا قرار دارد.

واژه ی (Hıdırlık Kulesi) به معنای مکانی که برج در آن قرار دارد می باشد، که در آن جشنواره ی روز خضر برگزار می شود. در واقع این جشنی می باشد که در بهار برپا می شود، که به آن خضر ایلیا و یا خضر روز می گویند.

این جشن یکی از جشن های سه گانه مهم برای شیعیان علوی حساب می شود، برخی شیعیان بر این باور هستند که در چنین روزی حضرت خضر و الیاس حاضر شده و با یکدیگر ملاقات کرده اند.

تا به امروز هنوز مشخص نشده است، که کاربرد اصلی این قلعه چه بوده و برای بیش تر باستان شناسان مجهول باقی مانده است. قسمت پایینی این قلعه به شکل مربعی ساخته شده است و بخش فوقانی آن تیز به شکل استوانه ای با ارتفاع 14 متر می باشد. بخش استوانه ای این قلعه در سال های اولیه ساختش در زمان امپراطوری روم ساخته شد و قسمت استوانه ای آن نیز در زمان سلجوقیان و عثمانیان به عنوان فانوس دریایی قلعه ساخته شد.

این برج 14 متری بخشی از دیوارهای دفاعی ارگ های داخلی باستانی را تشکیل می دهد که هنوز هم امروزه در بخش هایی از شهر قدیمی دیده می شود.

در انتهای ورودی در قسمت شرقی برج، اتاق کوچکی دیده می شود. پس از ورود به این اتاق و با بالا رفتن از پله های باریک و پر پیچ و خم آن می توان به برج رسید.

با بالا رفتن از پله ها هر چه به سمت بالا بروید پله ها باریک تر می شود. هنگام رسیدن به بالای قلعه ی رومی آنتالیا می توان منظره ای فوق العاده زیبا را از دریای آبی نیلگون مدیترانه دید.

استفاده اصلی از قلعه رومی آنتالیا هرگز تایید نشده است، مورخان نظریه های زیادی دارند، حدس می زنند که زمانی یک مقبره یا کلیسا، یک چشم انداز یا یک فانوس دریایی بوده است اما هیچ یک از این داستان ها هیچ مدرک محکمی در پشت خود ندارند. رمز و راز بخشی از جذابیت ساختار این قلعه است.

چگونه به به قلعه ی رومی آنتالیا برویم ؟

قلعه ی رومی آنتالیا که همانند موزه ی باستان شناسی در آنتالیا می باشد، در نقطه ای قرار دارد که با منطقه ی تاریخی کالیچی و با پارک بزرگ Karaalioğlu هم مرز است.

برای رفتن به این قلعه ابتدا باید به منطقه ی کالیچی آنتالیا و سپس باید به سمت منطقه ی مراد پاشا بروید. این قلعه بر فراز صخره هایی که در جنوب بندر که از زمان رومیان مورد استفاده قرار گرفته است، قرار دارد.

مکان دقیق برج در انتهای Hesapçı Sokak خیابانی که از منطقه کالیچی عبور می کند و از دروازه هادریان شروع می شود، فاصله ی بین دروازه رومی تا برج هیدیرلیک تنها 600 متر می باشد.

هزینه ی ورودی بازدید از قلعه رومی آنتالیا

قلعه ی رومی آنتالیا هزینه ی ورودی برای بازدید ندارد، زیرا نمی توان به داخل آن ورود کرد و یا از آن بالا رفت، بلکه باید از فضای خارجی محوطه ی قلعه بازدید کرد.

ساعات کاری قلعه رومی آنتالیا

گردشگران می توانند با خرید تور آنتالیا برای تماشای قلعه رومی به این شهر سفر کنند و در تمام روز می توانند از آن بازدید کنند، امکان بازدید از داخل این قلعه وجود ندارد و تنها می توان از محوطه ی آن بازدید کرد.

بهترین زمان بازدید از این قلعه در روز می باشد، زیرا می توان در روشنایی روز عکس های و فیلم های جذابی را برای یادگاری انداخت.

جاذبه های اطراف قلعه رومی آنتالیا

جاذبه های اطراف قلعه رومی آنتالیا از جاذبه های تاریخی گرفته تا مناظر طبیعی بسیار زیبایی می باشد، که هر کدام دارای زیبایی و جذابیت های منحصر به فرد می باشد.

این جاذبه های جذاب شامل قلعه ی کالیچی، پارک کارا علی‌اوغلو، دروازه هادریان، دیوارهای قدیمی شهر، مسجد ییولی مناره، آبشار دودن، مسجد اسکه، برج ساعت، خلیج آنتالیا، بندر آلانیا، تفریحات آبی آنتالیا می باشد. از برج رومی آنتالیا تنها یک پیاده روی کوتاه تا دروازه هادریان و مناره شکسته فاصله است. برای اطلاع از قیمت بلیط آنتالیا، قیمت بلیط هواپیما ارزان قیمت به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین  بلیط های مسافرتی را به صورت آنلاین و بدون واسطه تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط تهران استانبول از قیمت پروازهای مختلف مانند بلیط استانبول و پرواز ترکیه به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور ترکیه را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

 

پایان ریپورتاژ آگهی

کول دانلود هیچ گونه مسوولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد!

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5475 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟