پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

آیا استخراج بیت کوین در خانه سوددهی دارد؟

آیا استخراج بیت کوین در خانه سوددهی دارد؟

استخراج بیت کوین در خانه

استخراج بیت کوین در خانه همچنان سودآور است؟ چطور باید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کرد؟ مزایا و معایب آن چیست؟ در ادامه به پاسخ این سوال ها می پردازیم.

استخراج بیت کوین در خانه همچنان سودآور است؟ چطور باید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کرد؟ مزایا و معایب آن چیست؟ در ادامه به پاسخ این سوال ها می پردازیم.

اگر نوسانات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای شما بسیار زیادی است، اما همچنان می‌خواهید از اقتصاد جدید بهره‌مند شوید، راه‌اندازی عملیات استخراج ارز دیجیتال در خانه و فروش آن در صرافی تبدیل ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد.

استخراج بیت کوین در سال‌های اخیر مسیر جالب و پر هیاهویی را طی کرده است. این فرآیند از استخراج با استفاده از پردازنده‌های سیستم شخصی گرفته تا دستگاه‌های پیشرفته استخراج ASIC تمام دنیا را فراگرفته است. در کشورهای بزرگ و توسعه‌یافته‌ای نظیر ایسلند، تگزاس و سایر نقاط دنیا ده‌ها هزار رایانه ماینینگ راه‌اندازی شده‌اند که هیچ کاری به جز استخراج ارز دیجیتال انجام نمی‌دهند. بیت‌کوین از زمان پیدایش تا به امروز، در تمام طول شبانه‌روز در حال ماین شدن است. اما این استخراج هنوز هم سودآور است؟ آیا استخراج بیت کوین در خانه سوددهی دارد؟  برای گرفتن پاسخ این سؤالات، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

تاریخچه استخراج بیت کوین

زمانی که بیت‌کوین در سال 2009 کار خود را آغاز کرد، استخراج این ارز در مقیاس بسیار کوچک‌تر و ساده‌تر نسبت به امروز بود. در ابتدا سایفرپانک‌‌ها به‌راحتی می‌توانستند با استفاده از کامپیوتر‌های خانگی، بلاک‌های بیت‌کوین را استخراج کنند و نیازی به دستگاه‌های پیشرفته و بزرگ مانند دستگاه‌های ماینینگ نداشتند. به دلیل اینکه ترافیک کمتری در شبکه این ارز دیجیتال وجود داشت، تراکنش‌های کمتری برای پردازش موردنیاز بود، رقابت نیز بسیار کمتر از الان و سختی استخراج قبل از شروع گسترش بیت‌کوین  راحت‌تر بود.

استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

استخراج بیت کوین در خانه

 

سال‌ها قبل استخراج بیت کوین با استفاده از یک “CPU” استاندارد مانند آنچه در سیستم‌های شخصی است، بسیار ساده بود. اما ماینرهای بیت‌کوین خیلی زود متوجه شدند که می‌توانند قدرت هش بسیار بیشتری را از کارت‌های پردازش گرافیکی پرقدرت (GPU) مانند کارت‌های موجود در رایانه‌های گیمینگ دریافت کنند. سپس استخراج بیت کوین با کارت گرافیک با ماینر مدار مجتمع ویژه‌برنامه (ASIC) جایگزین شد که در حال حاضر یکی از رایج‌ترین روش‌های ماینینگ است.

اگرچه هنوز هم برخی از استخراج‌های بیت‌کوین هنوز هم با CPU  یا GPUهای استاندارد انجام می‌شود، اما آنها سودآوری بسیار ناچیزی دارند و خیلی مؤثر عمل نمی‌کنند. زیرا امروزه تحولات بسیار جالبی در این فضا رخ داده است. استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن تراکنش‌های این ارز در شبکه بیت‌کوین اعتبارسنجی می‌شوند و سپس به دفتر کل بلاک‌چین اضافه می‌شوند. این کار نیز توسط رایانه‌ها و دستگاه‌های اسیک انجام می‌شود و آنها معماهای هش رمزنگاری پیچیده را برای تأیید بلا‌هایی که در دفتر کل بلاک‌چین به‌روزرسانی می‌شوند را حل می‌کنند. ماینرها تشویق می‌شوند تا این معماها را حل کنند زیرا با بیت‌کوین تازه ضرب شده پاداش دریافت می‌کنند.

استخراج بیت کوین در خانه

 

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که استخراج بیت کوین در خانه با مقیاس‌های کوچک هیچ فایده‌ای ندارد، زیرا شما در حال رقابت کردن با دستگاه‌های بزرگ ماینر و مزرعه‌های استخراج هستید. این نکته بسیار قابل‌توجه است، اما چیزهایی مانند استخرهای استخراج وجود دارند که می‌تواند به یکسان کردن این شرایط رقابتی کمک کند. در حال حاضر هزاران نفر در سراسر جهان وجود دارند که در خانه‌هایشان ماینینگ را انجام می‌دهند و پاداش خود را دریافت می‌کنند.

نباید اجازه دهید که امکانات استخراج چند صد میلیون دلاری شما را از استخراج بیت کوین منصرف کند. چون صرفاً نمی‌توانید امکانات آنها را تهیه کنید به این معنی نیست که نمی‌توانید در استخرهای ماینینگ حضور داشته باشید. لازم به ذکر است که استخراج بیت کوین در خانه تنها برای کسب سود و پاداش نیست. بسیار از کاربران این کار را برای ارائه خدمات برتر در زمینه تمرکز زدایی هش و کمک به استحکام شبکه بیت کوین انجام می‌دهند.

آیا استخراج بیت کوین در خانه سود آور است؟

برای اینکه بفهمید استخراج بیت کوین برای شما سودآور است یا خیر، می‌توانید از ماشین‌حساب استخراج بیت کوین سایت coinwarz استفاده کنید. با واردکردن هزینه‌های برق خود می‌توانید بفهمید که استخراج بیت کوین در خانه برای شما چقدر سودآوری دارد. در واقع هزینه‌های برق هر کشور و حتی شهرها با یکدیگر متفاوت است. بر اساس گزارش‌های انجام شده، گران‌ترین کشور برای استخراج بیت کوین کره جنوبی است و آلمان و فرانسه در رده‌های بعدی قرار دارند. کشورهای ارزانی مانند ونزوئلا، کانادا و اوکراین که برق را با قیمت پایینی ارائه می‌کنند، بهترین مکان‌ها برای استخراج هستند.

فقط هزینه برق نیست که باید در نظر گرفته شود بلکه هزینه ریگ‌های ماینینگ ASIC نیز بسیار زیاد است. تقاضا برای آنها بسیار افزایش پیدا کرده است و عرضه قادر به ادامه روند قبلی خود نیست. یک ماینر خوب بیش از 15 هزار دلار هزینه دارد به همین دلیل قبل از اینکه چنین سرمایه‌ای را درگیر کنیم باید متوجه شوید که می‌توانید پاداش خوبی از استخراج بیت کوین بگیرید و در این مسیر موفق شوید. قدرت هش دستگاه‌های مختلف استخراج با یکدیگر برابر نیستند و هر چه‌قدر مقدار هش بالاتر باشد؛ می‌توانید ماین بیشتری انجام دهید، در مقابل هزینه و مصرف انرژی‌تان بیشتر می‌شود.

سود آوری بیشتر با پیوستن به استخرهای استخراج

استخراج بیت کوین

ماینرهای بیت‌کوین  و افرادی که قصد استخراج این ارز را دارند قدرت‌های دستگاه‌های خود را در مکان‌هایی به نام استخر استخراج در کنار یکدیگر قرار می‌دهند تا استخراج بیت کوین را انجام دهند. کاری که این استخرهای آنلاین انجام می‌دهند این است که قدرت هش را از ترکیب کردن تمام ماینرهای موجود در استخر برای انجام استخراج به وجود می‌آورد.  این یعنی پاداش به‌دست‌آمده از این عملیات که تا سال 2024 حدود 6.25 بیت‌کوین است، بین تمام ماینرهای موجود در استخر تقسیم می‌شود. این کار منجر به دریافت پاداش کمتری می‌شود اما درعین‌حال احتمال دریافت پاداش را افزایش می‌دهد. پیوستن به یک استخر استخراج بهترین روش است زیرا سازگارترین و مطمئن‌ترین پاداش‌ها را ارائه می‌دهد. معمولاً جایزه‌ها بین ماینرها بر اساس توافق  و مقدار مشارکت دستگاه‌های ماینر در عملیات ماینینگ توزیع می‌شود. این سیستم بسیار منصفانه عمل می‌کند و درصورتی‌که یک ماینر دارای 30 دستگاه اسیک و ماینر دیگر فقط یک دستگاه داشته باشد، ماینری که قدرت محاسباتی بیشتری دارد، پاداش بیشتری دریافت می‌کند.

استخراج بیت کوین در سال 2022 به صرفه است؟

افرادی که در مقیاس بزرگ و در مناطق کم‌هزینه فعالیت می‌کنند، استخراج بیت کوین هنوز هم به‌صرفه است. به‌طورکلی تا زمانی که هزینه برق مصرفی شما بیشتر از پاداشی نباشد که دریافت می‌کنید، استخراج ارزش دارد. اگر بتوانید هزینه اولیه تجهیزات را پایین نگه‌دارید و هزینه‌های انرژی نیز پایین باشد، استخراج بیت کوین یک راه‌حل عالی است که نه‌تنها به اکوسیستم این ارز کمک می‌کنید بلکه هش ریت را نیز غیرمتمرکز نگه داشته می‌شود.

افرادی که ریگ‌های ماینینگ را در خانه‌های خود راه‌اندازی می‌کنند، روزانه بین چند سنت تا 15 دلار پاداش بیت‌کوین کسب می‌کنند. اما میزان سودآوری بسته به استخرهای استخراج و سهم هش ریت بسیار متفاوت است. اگر به‌تازگی قصد شروع استخراج بیت کوین را دارید، بعید است که بتوانید در این مسیر یک میلیونر بشوید. اگر از سال 2009 و یا چند سال قبل این کار را شروع کرده بودید، مطمئناً این اتفاق می‌افتاد. اما اکنون تعداد استخراج‌کنندگان بیت‌کوین بسیار زیاد است. مزرعه‌های استخراج بسیار زیادی مشغول به کار هستند و این یعنی رقابت بسیار زیاد است و میزان بازدهی معمولاً بسیار کمتر است.

 

در نهایت اگر فکر می‌کنید قیمت بیت‌کوین به همین زودی‌ها به 100 هزار دلار می‌رسد، این کار را انجام دهید. استخراج بیت‌ کوین یک کار سریع برای دستیابی به ثروت نیست و یک سرمایه‌گذاری جدی در زمان و پول را می‌طلبد. 

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 43 مطلب )

ادمین (شهرام)

شهرام هستم. حدود سه ساله که با کول دانلود همکاری دارم. من مسوول تبلیغات و ادمین این بخش هستم.

برچسب ها :

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟