پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

دانلود کتاب سالتو (رمان اقتباسی سریال یاغی)

دانلود رمان ایرانی سالتو نوشته مهدی افروزمنش به صورت PDF (سریال یاغی محمد کارت از روی این رمان ساخته شده است)کتاب صوتی سالتو

به زودی ...

کتاب رمان سریال یاغی

کتاب صوتی سالتو

دانلود رمان ایرانی سالتو نوشته مهدی افروزمنش

دانلود کتاب سالتو به صورت PDF و کامل

 

درباره کتاب

«سالتو» رمانی اجتماعی با درون‌مایه‌های جنایی و معمایی است. سالتو حکایت مردمی است که در پستوی تاریک شهر زندگی می‌ کنند، اما زنده نیستند. فشار زندگی و اختلاف طبقاتی دیگر رمقی برای این مردم باقی نگذاشته است. حتی اگر روزی یک ناجی افسانه‌ای پیدا شود که بخواهد در دنیای جدیدی را به رویشان باز کند، حتما یا منافع شخصی در کار است یا کینه جویی و انتقام. این کتاب داستانی مرموز و معمایی دارد.

شخصیت‌های داستان افراد خیلی از دور از ذهن نیستند. همه آدم‌های معمولی هستند که در تعامل با هم و اوج گرفتن درگیری‌ها، چهره‌ تازه‌ای از خودشان نشان می‌دهند. «سالتو» دومین رمان مهدی افروزمنش است. رمان اول او «تاول» نام داشت و مجموعه‌داستان «باران در مترو»و رمان پشت خط از آخرین آثار داستانی منتشرشده به قلم افروزمنش هستند.

ناشر همه‌ی آثار افروزمنش نشرچشمه است. سریال یاغی که این روزها در حال پخش است، اقتباسی است از رمان سالتو.

درباره نویسنده اثر

مهدی افروزمنش با تجربه‌ای چند ساله در دنیای روزنامه‌نگاری، آشنایی زیادی با اقشار مختلف جامعه و دغدغه‌های آن‌ها دارد. برای او نوشتن رمان و داستان صرفا پر کردن ویترین کتاب‌فروشی‌ها و رسیدن به تیراژهای بالا نیست. او در قالب داستان‌هایش از چیزهایی حرف می‌زند که کمتر نویسنده و روشن‌گری به صرافت حرف زدن از آن‌ها می‌افتد. برای افروزمنش کتاب مثل سلاحی سرد و خنثی است که مخاطبش را وادار می‌کند برای یک بار هم که شده از حباب امن خود بیرون بیاید و نگاهی به دور و برش بیندازد. او در انجام رسالتش آن‌قدر موفق بوده که در سال 94 توانست به خاطر اولین رمانش به نام «تاول»، برنده‌ی جایزه‌ی هفت اقلیم شود.

خلاصه داستان رمان

قهرمان این کتاب پسری 16 ساله به نام «سیاوش» از جنوب شهر تهران است که بدون داشتن مربی و باشگاه حرفه‌ای، یک کشتی‌گیر نابغه است. او در رقابت‌های محلی آن‌قدر خوب بازی می‌کند که روزی دو مرد غریبه به نام‌های «سیا» و «نادر» سر راهش سبز می‌شوند تا از او یک قهرمان جهانی بسازند. سیاوش که می‌خواهد سلطان دنیای کشتی و فرمانروای جهان کوچک خودش باشد، به این دو نفر اعتماد می‌کند. سیا و نادر، دنیای کوچک و ساده‌ی سیاوش را از او می‌گیرند و با دسیسه و فرصت‌طلبی او را وارد دنیای بزرگ‌ تر و سیاه‌ تری می‌ کنند.

در بخشی از کتاب سالتو می‌ خوانیم

زانوهام می‌سوخت و سفیدی پام را پشنگه‌های خون قرمز کرده بود. از ناخن پای راستم هم انگار که شیر خراب باشد خون چکه می‌کرد و نمی‌دانستم نگاهش کنم یا نه. نمی خواستم سرم را بلند کنم. دلایل خودم را داشتم؛ از همه مهم‌تر غرورم بود و چشم‌های قرمزشده‌ام. یکهو صدایی داد زد «بیا نادر، پیداش کردم؛ این جاست». بم بود و جذاب، از آن‌هایی که انتظار داری از رادیو بشنوی، نه از توی دستشوییِ نمورِ گندگرفته‌ی یک سالن ورزشیِ زهواردررفته. باز هم سرم را بلند نکردم. شاید دستشویی را «پیدا»کرده بودند و شاید هم منظورشان کس دیگری بود. به هیچ وجه منتظر کسی نبودم و حتم به یقین کسی هم پیِ من نمی‌گشت. چند ثانیه‌ای صدایی نیامد. بعد درِ آهنی جیغی کشید و بازتر شد. دومی رسیده نرسیده گفت «پسر، تو معرکه…» ادامه‌ی جمله‌اش را خورد و بُهت‌زده گفت «سیا، این چرا این شکلیه؟» باید سرم را بلند می‌کردم. با اشکِ چشم‌هام تار می‌دیدم‌شان. دومی مرد چهارشانه‌ی قدکوتاهی بود که موش را به دقتِ یک جراح از چپ به راست شانه کرده بود و کنارش سیا بود، با یک پالتوِ نخودی رنگ و کفش‌هایی که کثافت‌های سقف را مثل آینه نشان می‌داد. قدِ بلند و موی نقره‌ایِ کوتاه داشت که بالای صورت کشیده‌اش مرتب شده بود. سیا چیزی نمی‌گفت. دوروبرم را نگاه کردم، سه نفر بودیم. دیگر شکی نداشتم که به خاطر من آن جا بودند. نادر دستش را که به بینی‌اش بود برداشت و آمد سمتم. جلوم چمباتمه نشست، انگار سال‌هاست می‌شناسدم دستش را روی شانه‌ام گذاشت و طوری پرسید «مربیت کیه بچه؟» که فکر می‌کردی مجبوری جوابش را بدهی.

ساخت یک سریال اقتباسی از این کتاب

در سال 1400 یک سریال محصول شبکه نمایش خانگی به کارگردانی محمد کارت و بر اساس این رمان ساخته شد. این سریال که یاغی نام گرفت از اردیبهشت 1400 در سایت کول دانلود آغاز به پخش کرد.  ,  ,   , پارسا پیروزفر , طناز طباطبایی ,  ,  ,  ,  ,  ,  , جواد خواجوی از جمله بازیگران این اثر می باشند! در انتهای این نوشتار، لینک دانلود سریال یاغی نیز قرار گرفته است.


 

لینک دانلود PDF سالتو

به زودی

لینک های دانلود این رمان به زودی درج خواهند شد

جهت آگاهی از آپلود به تلگرام یا اینستاگرام ما بپیوندید

 

سریال یاغی برگرفته از این رمان است

شما می توانید این سریال جذاب را از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود سریال یاغی

> دانلود سریال یاغی

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 2 )

  1. این بزودی کی میاد کتاب بذارید؟؟!

  2. یاغی سریال خوبی است
    و هم رمان سالتو
    بهترین های سینما همیشه اقتباس از یک کتاب هستن
    محمد بداقی نویسنده ایرانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟