پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

دانلود رایگان فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

دانلود فیلم ایرانی ناصرالدین شاه آکتور سینما 1370,دانلود رایگان فیلم جدید ناصرالدین شاه آکتور سینما لینک مستقیم کم حجم کیفیت بالا عالی دانلود رایگان فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

+نسخه رایگان فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما با کیفیت اورجینال

خلاصه داستان:

میرزا ابراهیم‌ خان عکاس‌ باشی که در سفر به فرنگ به سر می‌ برد در آرزوی ازدواج با معشوقه اش (آتیه) پس از بازگشت است. او در سفر، شیفته سینماتوگراف میشود. رنجوری مظفرالدین شاه او را نگران آینده سینماتوگراف می‌ کند و از شاه کسب تکلیف می‌ کند. شاه به فراشباشی سفارش می‌ کند تا میرزا ابراهیم خان را نزد پسرش (ولیعهد) بفرستد ولی فراشباشی اشتباهاً او را نزد پدر شاه (ناصرالدین شاه) میفرستد! شاه قاجار که مخالف سینما است و خودش فیلم‌ ها را سانسور میکند عاشق یکی از هنرپیشه‌ های یک فیلم قدیمی (گلنار در فیلم «دختر لر») می‌ شود و برای آن که به معشوق برسد حکومت را رها می‌ کند و به دنبال سینما میرود.

دانلود رایگان فیلم سینمایی ناصرالدین شاه آکتور سینما

دانلود رایگان فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

دانلود فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما ساخته محسن مخملباف

دانلود فیلم ایرانی «ناصرالدین شاه آکتور سینما» با لینک رایگان

Free download Naser Al-Din Shah Iranian movie

 

ناصرالدین شاه آکتور سینما – Naser Al-Din Shah

سال ساخت: 1370 | پخش: 71 | پخش کننده: کول دانلود

تهیه کنندگان: مسعود جعفری جوزانی و محمدمهدی دادگو | نویسنده و کارگردان: محسن مخملباف

 

لیست بازیگران فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

زنده یاد عزت‌ الله انتظامی , مهدی هاشمی , اکبر عبدی , محمدعلی کشاورز , فاطمه معتمدآریا , ماهایا پطروسیان , داریوش ارجمند , جهانگیر فروهر , مرتضی احمدی , شاپور بخشایی , سعید امیرسلیمانی , محرم زینال‌ زاده , پروانه معصومی

خلاصه داستان ناصرالدین شاه آکتور سینما

میرزا ابراهیم‌ خان عکاس‌ باشی که در سفر به فرنگ به سر می‌ برد در آرزوی ازدواج با معشوقه اش (آتیه) پس از بازگشت است. او در سفر، شیفته سینماتوگراف میشود. رنجوری مظفرالدین شاه او را نگران آینده سینماتوگراف می‌ کند و از شاه کسب تکلیف می‌ کند. شاه به فراشباشی سفارش می‌ کند تا میرزا ابراهیم خان را نزد پسرش (ولیعهد) بفرستد ولی فراشباشی اشتباهاً او را نزد پدر شاه (ناصرالدین شاه) میفرستد! شاه قاجار که مخالف سینما است و خودش فیلم‌ ها را سانسور میکند عاشق یکی از هنرپیشه‌ های یک فیلم قدیمی (گلنار در فیلم «دختر لر») می‌ شود و برای آن که به معشوق برسد حکومت را رها می‌ کند و به دنبال سینما میرود.

حواشی ناصرالدین شاه آکتور سینما

محسن مخملباف پس از ساخت و توقیف دو فیلم نوبت عاشقی و شب‌ های زاینده‌ رود با حمله محافظه‌ کاران ایران مواجه شد تا جایی که حتی کلیت سینمای ایران زیر سؤال رفت و سید محمد خاتمی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجبور به کناره‌ گیری شد. در این شرایط، مخملباف تصمیم به ساخت ناصرالدین شاه آکتور سینما گرفت تا با نگاهی ستایشگرانه، از هنر و سینما در برابر سیاست و سانسور، دفاع کند. امام جمعه رشت و سپس دیگر روحانیون ایران به پوشیدن عبا توسط پادشاه و ملیجک در این فیلم اعتراض کردند و آنرا کنایه‌ ای به حاکمیت دینی دانستند. از سوی دیگر، نمایش گیوتین، به عنوان وجود دیدگاه قرون وسطایی در جامعه امروز ایران، و سانسور انگاشته شد. همچنین حضور هنرپیشه‌ های پیش از انقلاب 1357 و نمایش صحنه‌ هایی از فیلم‌ های آن دوران، باعث شد که روحانیون، فریاد «اسلام از دست رفت» و «انقلاب از دست رفت» سر بدهند.عده‌ای درخواست مجازات و برخی درخواست اعدام مخملباف را کردند.

جوایز و افتخارات ناصرالدین شاه آکتور سینما

این فیلم در دهمین جشنواره فیلم فجر 1370 کاندیدای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

این فیلم در نظرسنجی منتقدان و نویسندگان ماهنامه سینمایی فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های تاریخ سینمای ایران انتخاب شده است.

یادکرد از فیلم‌ های تاریخ سینمای ایران

نام این فیلم از فیلم حاجی آقا آکتور سینما (ساخته اوانس اوهانیانس) اولین فیلم بلند سینمایی ایران وام گرفته شده و خود فیلم ناصرالدین‌شاه آکتور سینما هم هجو ستایشی از تاریخ سینمای ایران است.ناصرالدین‌ شاه آکتور سینما با نمایش تکه‌ های شناخت ‌شده‌ و گیرا از فیلم‌ های پرآوازه تاریخ سینمای ایران کوشیده تا بدین‌ سان به آن ارج نهد و آن را بستاید. خط اصلی داستان فیلم ماجرای فیلمسازی است که در مواجهه با سانسور گرفتار آمده است. گویی کارگردان بر آن بوده اثری درباره سانسور و ممیزی و محدودیت‌ های هنرمند ایرانی را به تصویر بکشد. ناصرالدین شاه در رویارویی با سینما در آغاز می‌ کوشد تا آن را زیر فرمان خود بگیرد و از آن به سود خود بهره ببرد، اما در فرآیند فیلم عشق به سینما دامن این سلطان مستبد را نیز می‌ گیرد. این فیلم بازخوانی و یادکردی دارد از تاریخ سینمای ایران از زمان حاجی آقا آکتور سینما و دختر لر تا سینمای پس از انقلاب. فیلم سرشار از یادکردها و بازبردهای گوناگون به سینمای ایران و فیلم پیشین و امروزین (در زمان ساخت فیلم) این سینماست. در این فیلم، افزون بر این که «گلنار»، شخصیت اصلی فیلم دختر لر (ساخته اردشیر ایرانی)، نقش محوری در جریان دادن به داستان فیلم ایفا میکند، به فیلم‌ های تاریخی سینمای ایران نیز یادکرد و بازبرد داده ‌شده است. از جمله آنها می‌ توان به رگبار (ساخته بهرام بیضایی)، گاو (ساخته داریوش مهرجویی)، قیصر (ساخته مسعود کیمیایی)، گنج قارون (ساخته سیامک یاسمی)، طبیعت بی‌ جان (ساخته سهراب شهید ثالث) و گوزنها (ساخته مسعود کیمیایی) اشاره کرد که کارگردان کوشیده نمادهای از آنها را به گونه‌ ای دراماتیک در فیلم خود بکار بگیرد.

زمان پخش در شبکه نمایش خانگی

16 دی 1371

گالری عکس های فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

دانلود رایگان فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما (1)

دانلود رایگان فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما (2)

دانلود رایگان فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما (3)

دانلود رایگان فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما (4)


 

لینک های رایگان ولی قانونی ناصرالدین شاه آکتور سینما

دانلود کیفیت HQ1080

دانلود با کیفیت 1080

دانلود با کیفیت 720

دانلود با کیفیت 480

لینک پخش آنلاین

 

طرح رایگان ولی قانونی چیست؟

در این طرح، فیلم و سریال هایی با اجازه از صاحب و مالک اثر به گونه رایگان تقدیم شما کاربران عزیز می شود! تلاش می شود تا در آینده فیلم های بیشتری به این ترتیب برای رفاه حال شما عرضه شود! لازم به ذکر است که ترافیک مصرفی در این گونه آثار، برای کاربران، تمام بها می باشد.

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 4794 مطلب )

ادمین (زهرا)

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟