پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی سریال جیران

نقد سریال جیران

سرانجام پس از فراز و نشیب های فراوان و تبلیغات طولانی مدت، قسمت اول سریال«جیران» به کارگردانی حسن فتحی روز یک شنبه منتشر شد. حسن فتحی پس از موفقیت «شهرزاد» به یک برند در شبکه نمایش خانگی تبدیل شد. «شهرزاد» سریالی بود که نقطه عطف مهمی در این مدیوم محسوب می شود و بسیاری از مناسبات فعلی بازار پخش آنلاین را پی ریزی کرده است. برای همین اثر بعدی حسن فتحی پس از «شهرزاد» اثر مهمی است و انتظارات از او بیشتر شده.

نقد سریال جیران

نقد سریال جیران

جیران، نام جدیدترین سریال نمایش خانگی به کارگردانی حسن فتحی است که از روز 24 بهمن 1400 آغاز به پخش کرده است. یک سریال تاریخی/عاشقانه که در بستر تاریخ دوره قاجاریه روایت می شود.

زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌ خواهد. قلعه ‌ای می‌خواهد که جان ‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه ‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه ‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…

در سریال جیران  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  به ایفای نقش پرداخته اند.

لازم به ذکر است که این سریال ساعت 08:00 آدینه هر هفته در سایت کول دانلود پخش می شود.

 

 

نگاهی به قسمت 1 سریال «جیران» / پایین تر از سطح انتظار

صبح سینما – رامین مارالی

سرانجام پس از فراز و نشیب های فراوان و تبلیغات طولانی مدت، قسمت اول سریال«جیران» به کارگردانی حسن فتحی روز یک شنبه منتشر شد. حسن فتحی پس از موفقیت «شهرزاد» به یک برند در شبکه نمایش خانگی تبدیل شد. «شهرزاد» سریالی بود که نقطه عطف مهمی در این مدیوم محسوب می شود و بسیاری از مناسبات فعلی بازار پخش آنلاین را پی ریزی کرده است. برای همین اثر بعدی حسن فتحی پس از «شهرزاد» اثر مهمی است و انتظارات از او بیشتر شده.

«جیران» در قسمت اول دو فضا را به صورت موازی به نمایش می گذارد؛ مخاطبی که کوچک ترین آشنایی با درام داشته باشد به راحتی می تواند حدس بزند که قرار است چه اتفاقی بیوفتد.این را می توان در نظر گرفت که همواره فرم می تواند محتوا را به حد اعلا برساند. پس اگر پس از «شهرزاد» مثلث های عاشقانه رواج بیشتری پیدا کرد و گاها برخی آثار شابلونی از فرمول درام «شهرزاد» بودند؛ شخص حسن فتحی باید در اثر تازه اش، پیچیدگی و اتفاق تازه ای را در شکل گیری یک داستان عاشقانه رقم بزند.

دیالوگ نویسی سریال گویی به دو پاره تقسیم شده؛ برخی دیالوگ ها با ادبیاتی نزدیک تر به زمان قاجار نوشته شده اند و برخی نیز شباهت چشمگیری به ادبیات زمان حال دارد؛ برخی دیالوگ ها در زبان بازیگر نمی چرخد؛ گویی بازیگر علاوه بر این که تلاشی نداشته تا معنی و عمق آن عبارت ها را واکاوی کند؛ برای ادای درست آن ها نیز زمان نگذاشته است. فتحی قصه گوی خوبی است و می تواند مخاطب را همراه کند؛ اما سریال سازی در بخش خصوصی نیاز به پارامترهایی دارد که باید برخی انتظارات برآورده شود. قضاوت یک اثر از روی قسمت اول کار به جایی نیست اما افتتاحیه یک سریال نقش تعیین کننده ای در موفقیت یک اثر دارد. وقتی بخواهیم با تکیه بردستاوردهای یک اثر موفق؛ اثری دیگر را تولید کنیم دست آخر آن اثر نهایتا در کنار آن قرار می گیرد و نه بالاتر از آن. «جیران» در قسمت اول در شیوه روایت، شروع قصه و لحن نوید «شهرزاد» دیگری را می دهد و این چیزی نیست که مخاطب پس از سه سال انتظار، توقع داشته است.

 

نقد دوم / محمدرضا‌ مقدسیان (مثبت):

«نخستین قسمت از سریال «جیران» حسن فتحی تا حد خوبی یادآور همان شکل و شمایل از فیلمنامه نویسی و فیلمسازی است که از او در روزهای خوب فیلمسازی و سریال سازی اش به خاطر داریم. چرا؟ فتحی در گام نخست این اثر تازه اش کاملا روان و بی اضافه کاری موفق شده تا جهان اثر و مختصات روابط و کشمکش ها را برای مخاطبش تعریف و ترسیم کند.این مسئله در شکل نگارش فیلمنامه و چینش فعل و انفعالات درون متنی و در ادامه در شکل کارگردانی او قابل رصد است.هرچند برای قضاوت زود است باید نشست و دست کم چند قسمتی از سریال را دید تا بتوان نظر دقیقی در مورد چند و چون آن ارائه کرد. در قدم نخست اما فتحی تا حد خوبی از پس معرفی فضای کلی داستان و معرفی موقعیت جغرافیایی و ترسم آرزوها و موانع پیش روی این آرزوها برآمده است که طبیعتا انتظارات از قسمت های بعدی سریال را بالا می برد.

 

نقد سوم / فاطمه پاقلعه‌نژاد (منفی):

«اصرار حسن فتحی در پیش بردن قصه در دو وجه برای شناساندن همه کاراکترهای دربار و خانواده خدیجه تجریشی به مخاطب تا ایجاد لحظه دیدار ناصرالدین‌شاه و جیران در پایان قسمت اول،کیفیت این قسمت را از آنچه از فتحی و جوانمرد انتظار می‌رفت پایین‌تر آورده.قطعا برای قضاوت زود است و باید منتظر قسمت‌های بعد ماند»

 

نقد و بررسی سریال جیران
بررسی سریال جیران
نقد سریال جیران
بهترین نقد سریال جیران
سریال جیران نقد

 

 

دانلود سریال جیران

> دانلود سریال جیران

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 9 )

  1. مرضیه شکری
    مرضیه شکری

    انتخاب بازیگران خیلی مناسب نیست
    مثلا کاش بجای مریلا زارعی
    نسرین مقانلو بود
    نه به سن اون نقش میخوره ک فرزندی مثل بهرام رادان داشته باشه نه چهره خشنی داره
    اما خانم مقانلو هم چهره خشن تر و جدی تر دارن
    به مهد علیا میاد
    هم از نظر سنی بالاتر هستش میخوره مادر شاه باشه

  2. سارا
    سارا

    بازی بهرام رادان انقدر افتضاحه ک نمیشه سریالو تحمل کرد. هر چقدر پریناز و مریلا خوبن بهرام بده

  3. ملیحه
    ملیحه

    بازی آقای رادان در قالب ناصرالدین شاه نگنجیده و آنقدردرنقش فرونرفته که مافقط وجه شاه راببینیم مرتب آقای رادان را میبینیم واین به روند سریال ضربه می زند نمیدانم شایداگر حداقل از صداپیشه گی برای ایشان استفاده میشد نقش باورپذیرتربود.بازی درخشان خانم مریلا زارعی نقطه اوج این سریال است .

  4. محمد
    محمد

    کی گفته جیران اروی سریال حریم‌سلطان ساخته شده 🙄
    من وقتی ۶ سالم بود سریال حریم سلطان پخش میشد و اون رو دیده بودم.سریال حریم سلطان خودش به تقلید از رو فرهنگ اروپاییان و رنگ و لباس اونها ساخته شده😅😅😅😅😅😅

  5. مهرداد
    مهرداد

    از کارگردان مدار صفر درجه و شهرزاد انتظار خیلی بیشتره فتحی یکی از برندهای سریال سازی ایرانه ولی تا قسمت چهارم هیچ نشانی از اون قصه های جذاب و فصاسازی های عالی فتحی چیزی ندیدیم!

  6. مسعود
    مسعود

    حریم سلطان + مطالب چند تا کانال تلگرامی = جیران

  7. ابراهیم
    ابراهیم

    کپی سخیفی از حریم سلطان است.

    • فرزاد
      فرزاد

      نه اینطور نیست . من هم سریال سلطان سلیمان رودیده بودم اما اون یجور دیگه بود اصلا سریال سلطان سلیمان خیلی بی مزه بود .‌که چی زندگی نامه شاه عثمانی رو تماشا کنیم .
      جیران مطابق با فرهنگ ایرانی هاساخته شده و اصلا تشابهی با سریال سلطان سلیمان نداره

  8. اول که این همه بازیگر توش بودن و اسم حسن فتحی اومد
    گفتم عالیه ولی راضی کننده نبود تا الان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟