پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی سریال خاتون

4.2/5

نقد سریال خاتون

نقد دوم و جدید سریال خاتون: غزلی شاعرانه برای وطن

خاتون، نام چهل و هشتمین و جدیدترین سریال نمایش خانگی ست که از روز 18 امرداد 1400 آغاز به پخش کرده است. یک سریال تاریخی فانتزی که از شهریور 1320 و مشخصا اتفاقاتی که در روز 3 شهریور رخ می دهد، آغاز می شود و سپس به وقایعی که منجر به اشغال ایران به وسیله متفقین و تبعید رضاشاه و آغاز سلطنت محمدرضاشاه شد، می پردازد. خاتون (نگار جواهریان) و شیرزاد ملک (اشکان خطیبی) در قالب زن و شوهری هستند که کارکترهای اصلی سریال را تشکل داده اند. این سریال به تهیه کنندگی علی اسدزاده و نویسندگی و کارگردانی تولید و ساخته شده است.

نقد سریال خاتون

نقد سریال خاتون

خاتون، نام چهل و هشتمین و جدیدترین سریال نمایش خانگی ست که از روز 18 امرداد 1400 آغاز به پخش کرده است. یک سریال تاریخی فانتزی که از شهریور 1320 و مشخصا اتفاقاتی که در روز 3 شهریور رخ می دهد، آغاز می شود و سپس به وقایعی که منجر به اشغال ایران به وسیله متفقین و تبعید رضاشاه و آغاز سلطنت محمدرضاشاه شد، می پردازد. خاتون (نگار جواهریان) و شیرزاد ملک (اشکان خطیبی) در قالب زن و شوهری هستند که کارکترهای اصلی سریال را تشکل داده اند. این سریال به تهیه کنندگی علی اسدزاده و نویسندگی و کارگردانی تولید و ساخته شده است.

 

در سریال خاتون، هنرپیشه های مشهوری از جمله  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ، مهران مدیری ، پانته‌ آ پناهی ها ، مهدی قربانی ، آیدا ماهیانی ، ،مهتاب ثروتی ، محمد رضا شریفی نیا ، صالح میرزاآقایی ، بانیپال شومون ، داریوش موفق، فرخ نعمتی، مجید نوروزی، علیرضا مهران حضور دارند.

سریال جدید خاتون که در ژانر تاریخی، به کارگردانی تینا پاکروان تولید شده است؛ ساعت 20:00 روزهای دوشنبه هر هفته از سایت کول دانلود ، پخش می شود. همچنین در انتهای این نوشتار، شما می توانید به صفحه دانلود این سریال دسترسی داشته باشید.

نقد 1: روزی روزگاری ایران

نگاهی به قسمت افتتاحیه سریال «خاتون»

 

نقد و بررسی سریال خاتون

نقد بررسی سریال خاتون

نقد و بررسی خاتون

بررسی سریال خاتون

نقد قسمت اول سریال خاتون

سریال خاتون

دانلود سریال خاتون

 

 

 

نقد دوم و جدید سریال خاتون:

غزلی شاعرانه برای وطن

 

سریال خاتون غزلی شاعرانه برای وطن

سریال خاتون تینا پاکروان

نقد بررسی سریال خاتون

نقد سریال خاتون

دانلود سریال خاتون

سریال خاتون نگار جواهریان

سریال خاتون

 

نقد سوم ؛ ظرافت در اوج جسارت

نگاهی به بازی متفاوت نگار جواهریان در خاتون

سریال خاتون اولین تجربه سریال‌سازی تینا پاکروان است. سریال خاتون روایت‌گر داستان عاشقانه‌ای در سال ۱۳۲۰ و در کشاکش اشغال ایران توسط . نیروهای متفقین با تاکید بر روی شخصیت زن اصلی خود، یعنی خاتون است. پاکروان که به علت همکاری با کارگردانانی هم‌چون بیضایی و کیمیایی از آن‌ها تاثیر گرفته است موفق به خلق دیالوگ‌های سرزنده و درستی شده است. مثل دیالوگی که بین خاتون و شیرزاد درباره اسم دخترشان برقرار می‌شود یا مانیفست‌های وطن پرستانه که در کتاب‌فروشی بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود. این جنس دیالوگ‌نویسی سوای ارزش‌گذاری به مخاطب گِرا می‌دهد که با اثری فراتر از واقعیت‌های موجود (هایپررئال) طرف است.

حال اگر بخواهیم خاتون رو مورد توجه قرار دهیم خوب است شمای کلی از کارنامه کاری نگار جواهریان را به خاطر بیاوریم. او برای ایفای نقش‌هایش یا از خودش بسیار دور می‌شود (بی خود و بی‌جهت و قندون جهیزیه)‌ یا سعی می‌کند نقش را به عواطف و احساسات شخصی‌اش نزدیک کند (طلا). در خاتون به واسطه‌ی هایپررئالیته‌‌ی ،جاری در اثر جواهریان میان خود بودن و دیگری شدن نوسان می‌کند، هم این است و هم آن و همین باعث جذابیت دوچندان این نقش شده استه که با تمام عواطف زنانه گی اش به قدرت و توانایی های خودپایبند است ، خصوصیاتی که پیشتر در کارنامه تینا پاکروان مشهود بوده است. (نیمه شب اتفاق افتاد).

قرار گرفتن جواهریان در مقابل اشکان خطیبی به عنوان پارتنر ، تصویری عاشقانه و زیبایی را به نمایش گذاشته اند و بر خلاف برخی از سریال ها از زوج های تکراری بهره گیری نشده است البته این دو پیشتر در سریال این راهش نیست و یک سکانس کوتاه در فیلم نگار با یکدیگر همبازی بوده آمد.

درست است که تنها سه قسمت از سریال منتشر شده است و نمی‌ توان نتیجه گیری کلی ارائه داد اما در همین مدت خاتون زنی با تمایلات و خواسته‌هایی غیر از زنان زمانه خود که در عین جسور و مقتدر بودن، زنی است مهربان و و خیرخواه ، که گویی از دل یک زن با تمام ویژگی‌های زن بودنش، جسارتش بر عواطفش غلبه ندارد بلکه جسارت را در کنار ظرافتش قرار داده و از دید او هیچکدام بر دیگری برتری ندارد. نگار جواهریان به درستی و تمیزی توانسته تا اینجای کارو در اولین حضورش در نمایش خانگی موفق ظاهر شود و در همین اولین حضور با نقشی سخت به یک ثباتی در این عرصه رسیده است و بی شک بهترین انتخاب برای خاتون است.
.

 

 

 

دانلود سریال خاتون

> دانلود سریال خاتون

4.2/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 6 )

  1. 😐😐😐😐😐
    😐😐😐😐😐

    واقعا حوصله دارین این همه رو بخونین؟

  2. صیاد
    صیاد

    باسلام، در زمان های قدیم که ارباب و رعیتی حکمفرما بود، ارباب و رعیت از همان منطقه بودند، چرا در سریال ها همیشه ارباب ها تهرانی هستند و قشنگ فارسی غلیظ حرف میزنند و رعیت ها روستایی و شهرستانی و با لهجه صحبت میکنند، ما درگیلان افراد فرهیخته بزرگی داشتیم که به کشور تحویل دادیم، امثال میرزا کوچک خان که در برابر متجاوزین ایستاد و بزرگان دیگر مثل پرفسور اکبر، پرفسور سمیعی و …،این رویه درست نیست و قلب همه مردم گیلان به درد می آید.

  3. سهیلا
    سهیلا

    با سلام و ادب.
    تا قسمت سوم سریال را تماشا کردم.‌
    هر چند حس میهن دوستی ما ایرانیان، قابل انکار نیست، ولی غلو سریال در مورد مقاومت ایران در برابر هجوم ارتش متفقین، بخصوص شوروی در انزلی و رشت، منطبق بر حقایق تاریخی نیست. تنها مقاومت قابل تحسین و توجه، مقاومت دلیرانه‌ی سه مرزبان جان بر کف، در ناحیه صفر مرزی جلفا و دهانه‌ی راه‌آهن اتصالی به شوروی بود، که چندین ساعت، جلوی پیشروی ارتش دشمن را گرفت.
    از ماجرای ترخیص سربازان وظیفه و انحلال ارتش ایران که منجر به کتک خوردن شدید و مضروبیت سرلشگر احمد نخجوان و سرتیپ علی ریاضی توسط رضاشاه و دستگیری آنان به اتهام خیانت شد، سریعاً صرفنظر شده و هر دو عامل خیانت و شهامت در افسران ارتش ایران، به نحوی اغراق‌آمیز نشان داده شده است.
    امانت ایجاب می‌کرد که عدم انطباق کامل فیلمنامه با حقایق تاریخی، در ابتدای فیلم، ذکر شود.

    • درود و سپاس از توضحیاتتون سهیلای گرامی. ولی دریابان بایندر که مقاومت جانانه ای کرد. اون موردی که شما میگید و کتک خوردن شدید و مضروبیت سرلشگر احمد نخجوان و… توی تهران بود. و این سریال فقط وقایع گیلان رو به تصویر کشیده بود.

  4. امیر محتشم
    امیر محتشم

    گریمهای استاندارد و فکر شده !!!؟
    به نظرتون گریم خانم مقدمی و آقای بازغی فکر شده و استاندارد بودن ؟؟
    خیلی جالبه وقتی اسمی به بزرگی اسکندری توی تیتراژ میاد
    آدم انتظارش خیلی بالا میره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟