پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی فیلم پروین

نقد و بررسی فیلم پروین

نگاهی به فیلم سینمایی پروین به کارگردانی محمدرضا ورزی , نقد جالب و خواندنی فیلم ایرانی جدید پروین: درخشش خیره کننده مارال بنی آدم! مارال بنی آدم از جمله بازیگران تیاتری است که بسیار گزیده کار نیز می باشد وی در سریال موفق هم گناه خوش درخشید و سپس امسال بازی در سریال زخم کاری را هم رد کرد تا به فیلم پروین برسد. این گزیده کاری وی قابل ستایش است. ولی چرا وی از زخم کاری گذشت؟

نقد فیلم پروین

 

 

نقد شماره 1 پروین – درخشش خیره کننده مارال بنی آدم!

 

مارال بنی آدم از جمله بازیگران تیاتری است که بسیار گزیده کار نیز می باشد وی در سریال موفق هم گناه خوش درخشید و سپس امسال بازی در سریال زخم کاری را هم رد کرد تا به فیلم پروین برسد. این گزیده کاری وی قابل ستایش است.

 

ولی چرا وی از زخم کاری گذشت؟ بازی در نقش شخصیت‌های مهم فرهنگ و سیاست تاریخ معاصر، چالش بسیار مهمی برای بازیگران به حساب می‌آید و مارال بنی‌آدم با وجود ریسک فراوانی که برای ایفای نقش پروین اعتصامی وجود داشت، قدمی موثر در کارنامه‌اش برداشت. از میان بازیگرانی که تا به حال در این نقش ظاهر شده‌اند، بنی‌آدم بیشترین شباهت را به این شاعر بزرگ دارد. علاوه بر گردی صورت و مدل موها و ابروها، بیشتر از همه حالت چشم‌ها و احساسات چهره‌اش او را به پروین اعتصامی نزدیک کرده است. این مسئله برای فیلمی که قرار است زندگی این زن شاعر را به نمایش بگذارد، ویژگی بسیار مهمی است.

 

جدای از شباهت ظاهری، بنی‌آدم از پس انتقال احساسات نهفته در چهره این بازیگر هم به‌خوبی برآمده است. نکته مهم اینکه خودش را در این نقش باور کرده و وجوه مختلف آن را برای خودش درونی کرده است. درواقع آنچه باعث می‌شود حضور او در نقش پروین ملموس به نظر برسد، همین حس یکی شدن با نقش است.

 

ابتدای فیلم او را در قامت زن جوانی می‌بینیم که در کنار مرد مورد علاقه‌اش احساس خوشبختی می‌کند. چشم‌هایش برق می‌زند و شادی و شعف از چهره‌اش پیداست. حرف سفر که به میان می‌آید دلتنگی بروز می‌دهد و با گذشت زمان و رسیدن به درک شرایط، چهره‌اش رفته رفته غمگین‌تر می‌شود و اندوه علاوه بر چهره، در صدایش هم می‌نشیند. بنی‌آدم تغییر تدریجی این شخصیت را به طرز نامحسوسی بروز می‌دهد به نحوی که وقتی به پایان فیلم می رسیم، دیگر رد و نشانی از آن پروین ابتدایی نمی‌بینیم.

 

بنی‌آدم با نقش پروین اعتصامی در فیلم «پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی، موفق‌ترین بازیگر زن جشنواره امسال بود و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن، به حق در دستانش قرار گرفت؛ سیمرغی که امسال در بسیاری از موارد، به آشیانه‌ واقعی خودش نرسید.

 

در فیلم پروین به جز مارال بنی آدم ستارگان پرشماری همچو آزیتا حاجیان , محمدرضا شریفی نیا , حسین پاکدل , محمدعلی نجفی , امیرحسین صدیق , رامین ناصر نصیر , رضا فیاضی , بیژن بنفشه خواه , یوسف صیادی , حسام نواب صفوی , ملیکا شریفی نیا , محمد شعبان‌ پور , الهه جعفری , محمدرضا شهبانی نوری , مریم ورزی , محمد ساربان , مجید جعفری , شهرداد بانکی , عباس علی محمدی به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم داستان زندگی پروین اعتصامی بانوی شاعر ایرانی از دوران جوانی تا مرگ است.

 

 

 

 

 

فیلم پروین محمدرضا ورزی

> دانلود فیلم پروین

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟