پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی سریال حیثیت گمشده

نقد سریال حیثیت گمشده

نگاهی به درام حیثیت گمشده به کارگردانی سجاد پهلوان زاده , نقد جالب و خواندنی سریال ایرانی جدید حیثیت گمشده: نظرات درباره سریال حیثیت

نقد سریال حیثیت گمشده

نقد سریال حیثیت گمشده

نگاهی به درام حیثیت گمشده به کارگردانی سجاد پهلوان زاده , نقد جالب و خواندنی سریال ایرانی جدید حیثیت گمشده: روایتی از شهری خاکستری

 

حیثیت گمشده – Heysiate Gomshodeh محصول سال 1402 که از 25 تیرماه 1402 به وسیله وبسایت کول دانلود در شبکه نمایش خانگی پخش شد، به تهیه کنندگی: محمدرضا منصوری و کارگردانی: سجاد پهلوان زاده تولید و ساخته شده است. شما می توانید به وسیله وبسایت کول دانلود جهت دانلود و یا تماشای این سریال اقدام کنید. لازم به ذکر است که این سریال ساعت 08:00 آدینه هر هفته در سایت کول دانلود پخش می شود.

در سریال حیثیت گمشده مهدی حسینی نیا , بهاره افشاری , نادر فلاح , الناز حبیبی , مهدی زمین پرداز , ستاره پسیانی , امیر نوروزی , بهزاد خلجی , نادر فلاح، آرش فلاحت پیشه به ایفای نقش پرداخته اند!

داستان این سریال درباره زندگی زوج امیر و هاجر است. زخمی، عمیق تر از انزوا… ‌پای «حیثیت گمشده» در میان است!

 

 

نقد و بررسی حیثیت گمشده / نظرات درباره سریال حیثیت

روایتی از شهری خاکستری

 

درام های پایین شهر چند سالی است مورد توجه کارگردانان قرار گرفته است. پوست شیر و شنای پروانه از جمله موارد موفق این سبک کار ها بوده است که با استقبال غیرقابل وصفی نیز همراه بود. «حیثیت گمشده» در ادامه سیاست جدید سازندگان در زمینه مینی سریال سازی ساخته شده است.

 

مهدی حسینی‌ نیا با موفقیت نقش یک مرد تهیدست را ایفا کرده است و نگران است که با خبر شدن از تصادف همسرش و فاش شدن دروغ‌ها و بارداری‌اش، به او مظنون شود. امیر همچنان عصبانی است، به در و دیوار می‌زند و در نهایت به خود می‌آید، سکوت می‌کند و از دیگران التماس می‌کند تا واقعیت را به او بگویند؛ واقعیتی که به گفته خودش، اگر برایش ثابت شود، به قدری سخت است که در همان لحظه در حیاط بیمارستان خود را آتش می‌زند.

 

مهدی حسینی نیا در چند ساله گذشته به یک بازی با بازی در نقش های حساس و سریال های موفق این اواخر به شهرت رسیده است. برای مثال می توان به بازی وی در سریال هایی همچون سیاوش ، میخواهم زنده بمانم ، یاغی ، میدان سرخ و رهایم کن بسیار مورد توجه قرار گرفت و حالا در «حیثیت گمشده»، با نقشی متفاوت به میدان آمده است.

 

این سریال همین امسال جلوی دوربین رفته است و حالا از اواخر ماه چهارم سال آماده نمایش شده است. مخاطب فعلی دیگر سریال بالای حتی 15 قسمت را به زحمت می بیند؛ مگر آن که قصه سریالی اتفاق ویژه ای را رقم بزند.

 

افتتاحیه «حیثیت گمشده» شباهت‌ هایی با سقوط مینی سریال قبلی سجاد پهلوان زاده در سریال قبلی زن با جهان مخفی شوهر مواجه میشد در این جا مرد با زیست پنهان‌کارانه همسرش مواجه ‌می‌شود. اتفاق مثبتی که در قسمت اول سریال جدید پهلوان زاده نسبت به قسمت اول سریال قبلی افتاده؛ بهتر شدن ریتم در قصه گویی است. پایلوت «سقوط» پر بود از اضافه‌گویی به گونه ای که به زحمت می‌شد قسمت اول آن را تماشا کرد اما در «حیثیت گمشده» اوضاع بهتر پیش رفته است.

 

نیمه اول «حیثیت گمشده» چه در فیلمنامه و چه در اجرا روی موج کلیشه ها و اغراق روابط زناشویی در سریال‌ها پیش می رود. به نوعی که انتهای سکانس اول سریال به جای آن که مخاطب را با خود همراه کند؛ او را از قصه جدا می‌کند. حتی صحبت های امیر در قهوه خانه نیز شعارگونه پیش‌ می رود؛ اما رفته رفته اوضاع بهتر می شود و پلات مربوط به هاجر موتور سریال را روشن می کند.بهاره افشاری به همان جنس بازی های دهه هشتاد خود بازگشته؛ همان تصویری که مورد پسند مخاطب است.

 

فیلمنامه به یک نکته پایبند است؛ هیچ کس سیاه مطلق نیست و هیچ کس سفید مطلق.این همان چیزی است که سال هاست در جهان باعث جذابیت سریال‌ ها می‌شود.این فرمول در ایران نیز در آثاری تست شده که مورد توجه مخاطبان بوده است.«قورباغه» یکی از موفق ترین این تجربه هاست.در «حیثیت گمشده» اما گویی این اتفاق به رخ مخاطب کشیده می‌شود و نویسنده آن را به تمامی شخصیت ها به جز دختر «ریحان» خواهر کوچک «هاجر» تعمیم داده است.در جهان سریال در قسمت اول همه خاکستری هستند.

 

ما شاهد امیر در حال تجربه ی تنهایی، اندوه و سوالات بی پاسخ هستیم؛ این سکانس را حسینی نیا به شکل بسیار برجسته ای به تصویر کشیده است. در کنار بازی موفق این بازیگر، گریم، لباس و حتی موتور که با آن سوار می شود به قدری مناسب و درست انتخاب شده است و به خدمت باورپذیری شخصیت کمک می کند. ما هیچ چاره دیگری جز همراه شدن با او نداریم. نکته مهم اینجاست که پس از عرضه قسمت دوم “حق طلبان”، بخش عظیمی از نظرات زیر پست های مربوط به سریال در Instagram به داستان جذاب سریال و بازی فوق العاده حسینى نیا اشاره دارد. حال باید ببینید که پس از رخ دادن رویداد مهم در قسمت دو “حق طلبان”، چگونه نقش باز هنرمند را از این پس خواهیم دید.

 

باید دید «حیثیت گمشده» در هشت یا هفت قسمت آتی چه مسیری را طی می‌کند و آیا می‌تواند یه یک مینی سریال موفق شبکه نمایش خانگی بدل شود یا خیر؟

 

با توجه به عملکرد برجسته حسینی نیا در قسمت دوم سریال “حیثیت گمشده” و تأثیر آن بر روی تعاملات اجتماعی و روحیه امیر، می‌توان پیش‌بینی کرد که در ادامه نیز بازیگر به نحوه‌ای قابل توجه و قدرتمند با شخصیت خود همراه خواهد بود. احتمالاً این بازیگر با استفاده از عناصر مختلف هنری مانند گریم، لباس و حتی موسیقی، تلاش خواهد کرد تا شخصیت امیر را به صورت جذاب و قابل هضم برای تماشاگران به نمایش بگذارد. همچنین، با توجه به پاسخ‌های بلافصل در پست‌های مربوط به سریال در شبکه‌های اجتماعی، مشخص است که حضور حسینین در نقش امیر و بازگشت شخصیت به دستان قدرت خلاقان سبب شده است تا تماشاگران انتظارات بالایی از بازیگر در آینده داشته باشند.

 

درباره کارگردان اثر

سریال “حیثیت گمشده”، که دومین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان زاده پس از “سقوط” است، توسط محمدرضا منصوری تهیه شده است. محمدحسین مهدویان همچنان به عنوان طراح پروژه و مشاور کارگردان در کنار او حضور دارد. پهلوان زاده سال‌ها با مهدویان در حال همکاری به عنوان تدوینگر بود و اکنون روش این همکاری تغییر کرده است. یک نکته برجسته در کارگردانی “حیثیت گمشده” این است که در مقابل “سقوط”، دوربین آرام تر است و حتی در صحنه‌های پر هیجان، بازیگوش نبود. اکنون می‌توان گفت که سجاد پهلوان‌زاده در آستانه تثبیت جایگاه خود در عرصه کارگردان قرار دارد. همچنین، در بخش اول “حیثیت گمشده”، بازیگران اصلی و فرعی عملکرد خوبی داشته‌اند و صحنه تصادف و چندین صحنه دیگر به خوبی اجرا شده‌اند.

 

درباره نویسنده فیلمنامه

احمد سلگی، نویسنده فیلمنامه “حیثیت گمشده”، که از جمله خوش‌فکران و موفقان تئاتر محسوب می‌شود، این فیلمنامه را براساس طرحی از میلاد جرموز نوشته است. سلگی که در دانشگاه تهران ادبیات نمایشی را تحصیل کرده است و با تئاترهای مختلف به خود جایزه و تعریف‌های بسیار درآورده است، با آشنایی عمقانی که با هویت مردمان طبقات پایین شهر دارد، شخصیت‌های قابل لمس و قابل احساس سریال “حیثیت گمشده” را به تصویر کشیده است. داستان سریال بر روابط چالش برانگیر چندین زن و شوهر تمرکز دارد که با مسائل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی و ناتوان در فرزندآوری دست و پنجه نرم می‌کنند. اما چالش اصلی در ابتدای سریال به نمایش گذاشته می‌شود که نشان می‌دهد هاجر، همسر یکی از شخصیت‌ها، به آرام‌آرام دست به پنهان‌کاری می‌زند در حالی که قادر به دفاع از رفتارهای خود نمی‌باشد. داستان “حیثیت گمشده” در قسمت اول بسیار سرخورده شده و توانایی جذب مخاطب را فراهم کرده است. با این حال، تلخی‌های آن ممکن است با بعضی از سلایق همخوان نباشد.

 

 

 

 

دانلود سریال حیثیت گمشده

دانلود سریال حیثیت گمشده

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟