پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد سریال زخم کاری 2

نقد سریال زخم کاری 2

نگاهی به فصل دوم سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان , نقد جالب و خواندنی زخم کاری 2: هملت وارد می شود!

 

سریال زخم کاری 2 به کارگردانی محمدحسین مهدویان برای پخش در شبکه نمایش خانگی به وسیله وبسایت کول دانلود در 17 شهریور در نظر گرفته شد. قسمت اول فصل دوم زخم کاری از ساعت 08 صبح روز آدینه 17 شهریور 1402 پخش شد. پیشنهاد می کنیم که تماشای این درام بسیار جذاب و هیجان انگیز را به هیچ وجه از دست ندهید!

در سریال زخم کاری 2  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  به ایفای نقش پرداخته اند. لازم به ذکر است که این سریال ساعت 08:00 آدینه هر هفته در سایت کول دانلود پخش می شود.

 

 

نقد و بررسی زخم کاری 2 / نظرات درباره فصل دوم زخم کاری

نقد 1: هملت وارد می شود

 

نگاه‌اکتیو: پس گمانه زنی های فراوان درباره خط داستانی فصل دوم سریال «زخم کاری»؛ سرانجام قسمت اول این سریال صبح 17 شهریور منتشر شد.

طبق تیتراژ اول، این فصل با نگاهی به نمایشنامه دیگری از شکسپیر با نام «هملت» ساخته شده است. فصل اول زخم کاری نیز بر اساس کتاب بیست زخم کاری نوشته محمود حسینی زاد نوشته شده بود که آن کتاب بر اساس «مکبث» شکسپیر به نگارش در آمده بود؛ البته به درخواست ساترا نام کتاب پس از قسمت‌های ابتدایی از تیتراژ حذف شد.

 

مرتضا امینی‌تبار بازیگر نقش میثم شخصیت محوردی فصل دوم است. نکته جالب توجه تلاش قابل تامل او برای استفاده از لحن و اکت های شخصیت مالک با بازی جواد عزتی است که توانسته در شکل گیری موقعیت تازه او به عنوان جانشین مالک کمک کند.

او قرار است هملتی باشد که پدر را تازه از دست داده و مادرش با یک فرد با نفوذ که به پدرش نزدیک بوده وارد رابطه شده؛ چیزی مشابه به موقعیت هملت شکسپیر البته با تفاوت‌هایی پر رنگی چون قتل پدر و نسبت خونی مرد پر نفوذ که در نمایشنامه شکسپیر عموی هملت است.

 

بالاخره در فصل دوم از یک شخصیت پشت پرده فصل اول رونمایی شد؛ طلوعی با بازی کامبیز دیرباز که نامش را مدام از زبان شخصیت های فصل اول شنیده بودیم. اگر توقع مخاطب از طلوعی مردمی هم سن و سال حاج عموی ریزآبادی بود اما دیرباز توانسته در قامت یک مرد میانسال مرموز طاهر شود.

از دیگر نقش های کنجکاوی برانگیز این فصل می‌توان به شفاعت با بازی مهران غفوریان اشاره کرد؛ که در ادامه حضور او در نقش های غیر کمدی موفق عمل می‌کند و با درک موقعیت و شخصیت یک مهران غفوریان دیگر نسبت به بازی کمدی اش ارایه می دهد.

 

درباره شباهت سریال به «هملت» شکسپیر فعلا نمی توانیم دقیق اظهارنظر کنیم جز این که اواخر قسمت اول، به این مساله اشاره می‌شود که طلوعی به سمیرا علاقه مند است و این علاقه تا حدودی در سمیرا هم دیده می شود. اختلافی که میان طلوعی و میثم پیش می آید می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای شروع داستان «هملت».

 

آن چه در این قسمت بیشتر از همه باعث کنجکاوی است، سکانس پایانی آن است. فردی در حال تماشای عکس های قدیمی میثم و هانیه است و گریه می کند. از آن جایی که دست راستش را بسته ابتدا این طور به نظر می رسد که خود میثم است اما دست، روی شماره میثم می‌رود و قسمت اول همین جا به پایان می‌رسد. در صفحات اینستاگرامی مربوط به سریال، برخی پیش بینی کرده‌اند که این فرد مالک است. نمرده و حالا قصد برقراری تماس با میثم را دارد. حالا باید دید با بازگشت مالک و احتمالا در سایه ماندن او، تراژدی «هملت» به چه صورت ادامه پیدا خواهد کرد.

 

بهترین بازی فصل اول به رعنا آزادی ور می‌رسد؛ سمیرا با گذر از یک بحران شدید روانی (بدون در نظر گرفتن غیر منطقی بودن گذر زمان) به قدرت سابقش برگشته و حالا باید پسرش را مدیریت کند.

مهدویان برای مخاطب تشنه دیدار مالک همچنان امیدهایی باقی گذاشته و آن را در همان دقایق اول قسمت نخست مطرح می‌کند. جسدی که غیبش زده؛ یا ربوده شده و یا اتفاق دیگری برایش افتاده رخ داده… البته پایان بندی قسمت نیز سوال برانگیز است.

 

این همان چیزی است که مخاطب توقع دارد و فیلمساز هم انتظار او را بر آورده می کند اما باید خط داستانی شکلی مجاز به خود بگیرد و حرف‌های دیگری نیز برای گفتن داشته باشد. قسمت اول بیشتر به موقعیت جدید شخصیت های آشنا و معرفی شخصیت‌های جدید گذشت. باید دید در ادامه چگونه پیش می‌رود.

 

نقد دوم زخم کاری بازگشت
زخم کاری بر پیکر «زخم کاری»

صبح سینما: آن چه در فصل بندی یک سریال باید مورد توجه باشد علاوه بر لزوم تداوم و حفظ کیفیت قصه و ساختار فرمول نویسی هوشمندانه نقشه راه است. قسمت اول «زخم کاری ۲» گویی توسط فن پیج های تینیجر سریال و بازیگران نوشته و ساخته شده. اتفاقی که برای آثار های پرمخاطبی چون سریال‌ شهرزاد رخ داد و فن پیج ها خودشان فصل چهارمی نوشته بودند و متن آن را قسمت به قسمت پست می کردند!

پلات قسمت اول فصل دوم در سطح پیش بینی های مخاطب باقی ماند و نتوانست فراتر از آن برود. دیالوگ‌ها گاها اضافه گو هستند و در حال تعریف کردن آن چه مخاطب با چشمانش در فصل اول دیده. جملاتی که به زور می‌ خواهد خود را به قصه بچسبانند و کارکرد روایی ندارند؛ «تو مایده رو دوست داشتی»، «هر دومون این عطر رو دوست داشتیم»، «دختر من مرده»، «منصوره و مالک عاشق معشوق بودن»

چرا باید نقش طلوعی 70 ساله را یک بازیگر 47 ساله بازی کند وقتی نه لحن و نه گریم برای مخاطب باور پذیر است. البته زخم کاری از این دست مسایل در فصل اول خود هم داشت. سمیرا کی فرصت کرد به این سرعت تراپی شود و با طلوعی ارتباط بگیرد. مگر او در پایان فصل اول که ظاهرا فاصله زمانی نیز با آغاز فصل اول ندارد به جنون نرسیده بود؟ قسمت اول پر است از این اتفاقات غیر منطقی. گویا قرار نیست فصل دوم هیچ سریال ایرانی به سرانجام خوشی برسد.

 

نظر شما درباره قسمت اول زخم کاری 2 چیست؟

 

 

 

 

دانلود فصل دوم زخم کاری

دانلود فصل دوم زخم کاری

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 10 )

  1. فرهاد
    فرهاد

    این پسره میثم افتضاح بازی می کنه- یعنی حدش 2 دقیقه بودن تو سریاله اونوقت شده نقش اول فصل 2- دیرباز هم خیلی مصنوعی نقش طلوعی رو بازی می کنه

  2. محدثه
    محدثه

    این پسره میثم افتضاح بازی می کنه- یعنی حدش 2 دقیقه بودن تو سریاله اونوقت شده نقش اول فصل 2- دیرباز هم خیلی مصنوعی نقش طلوعی رو بازی می کنه

  3. خخخخخخخ. همین هم هست. بعد هیشکی هم گیر نمی افته با این همه قتل!! دیگه پلیس انقدم بی عرضه نیست.

  4. وحید
    وحید

    ادمین جون اگه دستت میرسه جلوی تولید سریال رو بگیر با این شکل که سریال پیش میره جناب طلوعی تا چند قسمت آینده کل مردم شهر رو کشتار میکنه خخخخخخخخخخخخخخخخ

  5. ابی
    ابی

    جناب احمد خان اگه مخاطب نظر نده پول خرج نکنه فیلم ببینه یا ربطی به مخاطب نداشته باشه کارگردان باید بره غاز بچرونه صد درصد نظر مخاطب حائز اهمیته لطفا بیسوادی خودتو به رخ نکش

  6. رضا
    رضا

    طلوعی را باید فرهاد اصلانی با استایل اکبر مجلل در یاغی بازی میکرد اصلا به دیرباز همچین نقشی نمیاد در کل انتخاب دیبرباز و غفوریان و اون خانم که زن غفوریان بود درست نبود اصلا درست نبود. موافق ها و مخالف ها نظر بدهند.

    • احمد
      احمد

      تو غلط میکنی تو کار کارگردان دخالت میکنی و نظر صد من یه غاز میدی!!

    • احمد
      احمد

      تو بیخود میکنی تو کار کارگردان دخالت میکنی و نظر صد من یه غاز میدی.

      • ابی
        ابی

        بیسوادی تو به رخ نکش صد درصد نظرات مخاطبین مهمه مخاطب نباشه کارگردان باید غاز بچرونه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟