پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

هر آنچه باید درباره پادشاه رمز ارزها بدانید؛ بیتکوین چیست؟

هر آنچه باید درباره پادشاه رمز ارزها بدانید؛ بیتکوین چیست؟

پادشاه رمز ارزها

شما فکر می کنید پادشاه رمز ارزها کدام است؟ بیت کوین؟ آیا واقعا اینچنین است؟ در ادامه رمز ارزهایی که بیشترین ارزش سرمایه گذاری دارند را بررسی می کنیم.

شما فکر می کنید پادشاه رمز ارزها کدام است؟ بیت کوین؟ آیا واقعا اینچنین است؟ در ادامه رمز ارزهایی که بیشترین ارزش سرمایه گذاری دارند را بررسی می کنیم.

این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست که دغدغه‌ی کسب درامد بیشتر، از گذشته تاکنون وجود داشته است و در آینده نیز وجود خواهد داشت، تنها روش‌های این دغدغه تغییر کرده است. این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که درباره ارزهای دیجیتال و بخصوص بیتکوین چیزی به گوشش نخورده باشد. به‌راستی بیتکوین دقیقاً چیست و رمز ارز به چه معنا است؟ در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا این موضوعات را موردبررسی قرار دهیم. اگر می‌خواهید درباره‌ی ارزها اطلاعات کسب کنید یا بیتکوین را بهتر بشناسید لطفاً تا پایان ما را همراهی کنید.

بیتکوین چیست؟

بیتکوین (Bitcoin) با علامت اختصاری (BTC) ارزی رمزنگاری‌شده‌ و یکی از انواع پول‌های دیجیتال است. بیتکوین به‌عنوان اولین و برترین ارز بین تمام ارزهای دیجیتال شناخته شده است. خالق بیتکوین ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) است که در ژانویه سال 2009 این ارز را به‌صورت کامل و با ویژگی‌های خاص به وجود آورد. از زمان پیدایش بیتکوین تابه‌حال از شخص یا گروهی که این ارز را به وجود آوردند چیزی جز یک نام منتشر نشده است.

چرا بیتکوین را پادشاه ارزها می‌نامند؟

همان‌طور که در بخش پیشین ذکر کردیم، بیتکوین اولین رمز ارز دیجیتالی است و طوری طراحی‌شده است. این رمز ارز در برابر هزاران ارز جدیدی که از سال 2009 تا به الآن به وجود آمده‌اند، هم‌اکنون نیز حرف اول را میزند. در ادامه به ویژ‌گی‌ها و امتیازات برتر این ارز نسبت به دیگر ارزها می‌پردازیم.

مزایای رمز ارز دیجیتال بیتکوین

  1. اولین و مهم‌ترین ویژگی بیتکوین، غیرمتمرکز بودن این ارز است. غیرمتمرکز بودن بیتکوین به این معنا است که مدیریت و کنترل آن در دسترس شخص خاص یا شرکت‌ها و نهادها یا به‌طورکلی شخص ثالث نیست.
  2. یکی از ویژگی‌های خاص بیتکوین فرایندی است که از همان ابتدای خلق این ارز برنامه‌ریزی‌شده است. این فرایند هاوینگ (Halving) نامیده می‌شود. هاوینگ رویدادی است که به‌طور منظم هر 4 سال یک‌بار رخ می‌دهد. طی این فرایند، بیتکوین‌هایی که در چهار سال اخیر استخراج شده‌اند، نصف می‌شوند. این روند تا پایان بیتکوین‌های باقیمانده هر 4 سال یک‌بار ادامه خواهد داشت. فرایند هاوینگ برای جلوگیری از تورم شدید در بازار بیتکوین طراحی شده است.
  3. بیتکوین از طریق شبکه‌ای به نام بلاکچین معامله می‌گردد. این شبکه قادر به تأمین امنیت ارزهای مختلف ازجمله ارز دیجیتال بیت کوین است. دست‌کاری و تغییر در این قسمت ممکن نیست، زیرا همه متوجه می‌شوند، درنتیجه قابلیت هک درباره‌ی این شبکه و ارز بیتکوین تقریباً صفر است.

معایب رمز ارز دیجیتال بیتکوین

  1. برای استخراج هر بیتکوین 9 دقیقه و 20 ثانیه (حدوداً 10 دقیقه) فرصت لازم است؛ با توجه به معاملات ارزی جدید که در زمان‌های بسیار کمی به انجام می‌رسند، این مقدار زمان کمی نیست.
  2. یکی دیگر از عیوب ارز بیتکوین نزدیکی زمان به پایان رسیدن این رمز ارز است. با توجه به اینکه اولین هاوینگ در سال 2012 رخ داد و هر چهار سال یک‌بار تاکنون سه مرتبه تکرار شده است بخش عظیمی از ذخایر بیتکوین استخراج ‌شده‌اند. با توجه به محاسبات انجام‌گرفته سال 2024 چهارمین هاوینگ اتفاق خواهد افتاد و این روند تا پایان بیتکوین ادامه خواهد داشت.
  3. یکی از بزرگ‌ترین عیب‌های استخراج این رمز ارز این است که سلامت طبیعت را به خطر می‌اندازد و انرژی بسیاری می‌طلبد. برق مصرفی این فرایند به حدی زیاد است که باید از برق صادراتی جهت ماینینگ استفاده کرد.

شبکه‌ی بلاکچین چیست و چگونه کار می‌کند؟

بلاکچین شبکه‌ای است که دو طرف معاملات بیتکوین را به هم متصل می‌کند. همان‌طور که برای انجام تراکنش‌های مالی به بانک‌ها نیازمند هستیم برای خریدوفروش بیتکوین هم باید از طریق بستری امن نیازمان را برطرف کنیم.

ماینینگ (Mining) یا استخراج بیتکوین چیست و چگونه انجام می‌گیرد؟

بیتکوین را از طریق دستگاه‌هایی موسوم به ماینر (Miner) استخراج می‌کنند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم رمز ارز بیتکوین در بستر شبکه‌ی بلاکچین خریدوفروش می‌شود. هنگامی‌که تراکنش‌های ارزی از سوی فناوری بلاکچین تائید شد، ماینرها (Miner)، اپراتورهای استخراج این ارز که همنام دستگاه‌های این فرایند هستند، درازای ساخت بلاک‌های جدید از سوی شبکه‌ی بلاکچین و اخذ تائید تراکنش‌ها، ارز بیتکوین را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

فرایند استخراج این رمز ارز در مناطقی موسوم به فارم (Farm) یا مزرعه صورت می‌پذیرد. ازآنجاکه استخراج بیتکوین برای طبیعت بسیار مضر است، باوجود تمام مزیت‌های بیتکوین برخی کشورها ماینینگ نمی‌کنند زیرا حاضر نیستند سلامت طبیعت خود را فدای استخراج ارز و کسب درامد ‌کنند.

پادشاه رمز ارزها

آیا استخراج بیتکوین در ایران ممکن است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، بله ممکن است. ایران جزء کشورهایی است که هم خود ماینینگ می‌کند هم به کشورهایی مثل چین که استخراج را در خاکشان ممنوع کرده‌‌اند اجازه ماینینگ می‌دهد. ایرانیان به دو روش بیتکوین استخراج می‌کنند؛ یا به‌صورت قانونی و با کسب مجوزهای لازم در مزرعه‌های بزرگ و مخصوص این کار را انجام می‌دهند، یا به شکل غیرقانونی در منازل و مزرعه‌های مخصوص مشغول به استخراج بیتکوین می‌شوند.

البته این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید، کسانی که در منزل یا مزرعه مشغول ماینینگ هستند خیلی زود شناسایی و دستگیر می‌شوند. همان‌طور که گفتیم مصرف برق این فرایند بسیار بالاست و اگر در خانه این کار را انجام دهید بر اساس برق مصرفی شما، خیلی زودتر ازآنچه فکر کنید دستتان رو می‌شود.

سعی کنید برای ماینینگ مجوزهای لازم را اخذ کنید و به روش‌های روز دنیا پیش بروید، از قدیم گفته‌اند بار کج به مقصد نمی‌رسد. اگر در مزارع این کار را انجام دهید می‌توانید از روش‌هایی مثل توربین‌های بادی یا شیوه‌های دیگر برای تأمین انرژی لازم بهره ببرید.

همچنین سعی کنید استخراج را در مناطق سرد و یا فصول سرد انجام دهید تا بازدهی شما بالا باشد. اگر فصول گرم یا مناطق گرمی را برای ماینینگ انتخاب کنید چه‌بسا میزان بیتکوین‌هایی که می‌توانید استخراج کنید به نصف یا کمتر کاهش میابد.

خریدوفروش بیتکوین به چه صورت است؟

برای اینکه بتوانید معاملات بیتکوین را آغاز کنید، ابتدا یکی از صرافی‌های ایرانی را انتخاب کنید. در صرافی موردنظر خود ثبت‌نام کنید و مراحل احراز هویت را بگذرانید. هر صرافی سایت اینترنتی مخصوصی دارد که از طریق آن می‌توانید از تغییرات ارزها به‌خصوص بیتکوین استفاده کنید.

پس از طی این مراحل باید یک کیف پول دیجیتال (Wallet) انتخاب و دانلود کنید. کیف پول‌های دیجیتال برای ذخیره‌ی ارزهای خریداری‌شده استفاده می‌شوند. می‌توانید چند کیف پول را به‌صورت هم‌زمان داشته باشید. پس از ساخت حساب کاربری در صرافی و کیف پول می‌توانید خریدوفروش ارزها را انجام دهید.

تحریم‌ها چه تأثیری بر بازار ارزهای دیجیتال ایران می‌گذارد؟

پادشاه رمز ارزها

متأسفانه ازجمله کشورهایی که تحریم‌های ناعادلانه‌ای علیه آن وجود دارد ایران است. مثلاً ارز دیجیتال تتر استیبل کوینی است که امکان تحریم آن برای ایرانیان دور از انتظار نیست. باید تا پیش‌ازاین وقوع اتفاق چاره‌ای برای آن اندیشید. یکی از این استراتژی‌ها می‌تواند روش دور زدن تحریم تتر با استفاده از بیتکوین باشد. بسیاری از کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از ارز دیجیتالی مانند بیتکوین که غیرمتمرکز است و نیز محبوبیت ویژه‌ای میان ایرانیان دارد تتر خریدوفروش ‌کنند.

امیدواریم این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شود.

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 43 مطلب )

ادمین (شهرام)

شهرام هستم. حدود سه ساله که با کول دانلود همکاری دارم. من مسوول تبلیغات و ادمین این بخش هستم.

برچسب ها :

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟