پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

لیوناردو دی کاپریو نقش مولانا را در فیلم دیوید فرانزونی بازی می کند

فیلم مولانا با بازی لیوناردو دی کاپریو و به قلم دیوید فرانزونی ساخته می شود

فیلمنامه‌ نویس «گلادیاتور» از ساخت فیلم زندگی «مولانا جلال‌الدین محمد بلخی» شاعر و عارف ایرانی در سینمای هالیوود خبر داد.

به گزارش ایسنا، «دیوید فرانزونی» فیلمنامه‌نویس برنده اسکاری که آثاری چون «گلادیاتور» را در کارنامه‌اش دارد، قرار است متن فیلمی را براساس داستان زندگی «مولوی» شاعر، فیلسوف و عارف مسلمان ایرانی را به نگارش درآورد.

او اعلام کرده با ساخت این فیلم می‌خواهد پرتره کلیشه‌ای که در سینمای غرب در مورد شخصیت‌ مسلمان وجود دارد را به چالش بکشد. این فیلم به دوران تدریس «مولانا»، آشنایی‌اش با «شمس» و ارج نهادن به «کیمیا» دختر‌خوانده خود می‌پردازد. برخی کارشناسان معتقدند «کیمیا» با «شمس» ازدواج کرده است. «فرانزونی» درباره «مولوی» می‌گوید:

او مثل شکسپیر است، او شخصیتی است با استعداد فوق‌العاده که بسیار برای مردمش ارزشمند است و مسلما نامش این روزها زیاد شنیده می‌شود. این افراد همیشه ارزش کشف کردن را دارند. فیلمبرداری این پروژه از سال آینده آغاز می‌شود. «فرانزونی» هفته گذشته به همراه «استفن جوئل براون» تهیه‌کننده به استانبول سفر کردند تا با مولوی‌شناسان مشورت کنند و از مقبره «مولانا» در قونیه بازدید کنند.

به گزارش گاردین، این فیلمنامه‌نویس ادامه می‌دهد: این پروژه خیلی هیجان‌انگیز و مسلما چالش‌برانگیز است. دلایل زیادی برای ساخت چنین محصولی در این زمان وجود دارد. من فکر می‌کنم این دنیایی است که نیاز است با آن ارتباط برقرار کنیم. «رومی» در آمریکا خیلی محبوب است، فکر می‌کنم این فیلم به او یک چهره و داستان می‌بخشد.

«فرانزونی» و «براون» اعلام کرده‌اند که دوست دارند «لئوناردو دی‌کاپریو» نقش «مولانا» را در این فیلم ایفا کند و «رابرت داونی جونیور» در نقش «شمس تبریزی» ظاهر شود، اما هنوز برای انتخاب قطعی بازیگران زود است. فیلمنامه‌نویس این اثر سینمایی همچنین گفت: ما همزمان می‌خواهیم یک شخصیت را ابداع و احیا کنیم، چون خیلی چیزها در مورد «رومی» در سایه تاریخ از یاد رفته و برخی از این ویژگی‌ها رنگ ایدآل‌گرایی به خود گرفته؛ بنابراین باید برگردیم و انسانی را پیدا کنیم که تبدیل به یک قدیس شده، چون نمی‌توانیم درباره یک قدیس بنویسیم.

«فرانزونی» افزود: تصویر کردن شخصیت «شمس» هم کار پیچیده‌ای است. با وجود این که عوامل این کار او را شخصیتی منفی نمی‌دانند، اما معتقدند او تاثیر مخربی در دور کردن «مولانا» از تدریس و خانواده‌اش داشته است. این پیچیدگی و گنگی مجوز، فضای هنری‌تری را برای نویسندگان و تهیه‌کنندکان این فیلم صادر می‌کند.

او مانند ویلیام شکسپیر است. وی از استعداد بی‌سابقه‌ای برخوردار بود و در میان جامعه و مردمش دارای ارزش بالایی بود. چنین انسانی ارزش کشف شدن را دارد و به عنوان نویسنده وظیفه انجام این کار را دارم. البته تولید این فیلم در مراحل اولیه قرار دارد و قرار است فیلمبرداری آن از سال آینده مشخص شود.

شهاب جعفرنژاد در واکنش به خبر بازی احتمالی لیوناردو دیکاپریو در نقش مولانا

شهاب جعفرنژاد در واکنش به خبر بازی احتمالی لیوناردو دیکاپریو در نقش مولانا

اعتراض به بازی دی کاپریو در نقش مولانا

مردم در توییتر به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و عنوان می‌کنند چرا باید نقش شخصیت‌های تاریخی را فردی از دنیای هالیوود بازی کند و چرا نباید فردی از همان کشور مبدا برای انجام این کار انتخاب کرد. عامر رحمان کمدین استرالیایی و منستانس وو بازیگر تایوانی-آمریکایی از جمله چهره‌هایی بودند که به بازیگران احتمالی فیلم «مولانا» اعتراض کردند. مسوولان نسخه سینمایی «مولانا» تاکنون واکنشی به این اعتراضات نشان نداده‌اند.

آپدیت 11 تیر 95

نویسنده و تهیه کننده فیلم مولانا، رابرت داونی جونیور را برای بازيگر نقش شمس تبریزی انتخاب کرد.

لیوناردو دی کاپریو نقش مولانا را در فیلم دیوید فرانزونی بازی می کند

آپدیت – 14 اردیبهشت 96

ساخت فیلم «مولوی» با همکاری هالیوود و ترکیه

در تازه‌ترین خبرها مشخص شد که ترکیه در ساخت فیلمی درباره مولوی شاعر پارسی زبان با هالیوود مشارکت می‌کند و این در حالی است که سینمای ایران نقشی در این پروژه ندارد.

به گزارش مهر، خبرگزاری آناتولی ترکیه در خبری به نقل از گونش چلیک جان، تهیه کننده ترکیه ای که به تازگی فیلم تاریخی «افسر عثمانی» را با همکاری هالیوود ساخته و اکران کرده است، آورده که ترکیه درصدد ساخت فیلمی درباره مولوی است. در این خبر گونش چلیک جان گفته است: از حالا برای انجام پروژه های تازه با هالیوود آستین بالا زده ایم و در حال حاضر پروژه داستان زندگی حضرت مولانا کلید خورده است که نوشتن سناریوی آن تقریبا از یک سال و نیم پیش آغاز شده بود.

وی افزوده است: نویسنده این فیلمنامه دیوید فرانزونی که فیلم «گلادیاتور» را در کارنامه خود دارد، است. مدت زیادی است با او روی زندگی مولانا کار می کنیم و در سفری که به ترکیه داشت به قونیه نیز رفتیم. ترکیه در حالی از مشارکت در ساخت فیلم زندگی مولوی شاعر ایرانی خبر می دهد که پیش از این رسانه‌های خارجی از ساخت این فیلم خبر داده بودند ولی اشاره ای به مشارکت ترکیه نشده بود.

فرانزونی پیش از این گفته بود دلایل زیادی برای ساخت چنین فیلمی وجود دارد. وی اشاره کرده بود: فکر می‌کنم یک دنیای دیگر وجود دارد که لازم است درباره‌اش حرف بزنیم. رومی در آمریکا نیز بسیار محبوب است. باید به او چهره بدهیم و داستان زندگی‌اش را روایت کنیم.

فرانزونی و استفن جویل براون تهیه کننده گفته‌ بودند دوست دارند لئوناردو دی کاپریو در نقش رومی جلوی دوربین برود و رابرت داونی جونیور نیز در نقش شمس تبریزی بازی کند. این فیلم در حالی با مشارکت هالیوود و ترکیه ساخته می شود که هیچ ردپایی از ایران در این پروژه دیده نمی‌شود و طبق روال همیشگی پس از ساخته شدن و اکران فیلم باید منتظر واکنش‌های مدیران سینمایی و سینماگران بود!

1/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3848 مطلب )

فیلم خوره

دیدگاه ها

( 8 )

  1. ناشناس
    ناشناس

    اگه کسی بخوادنقش مولاناروبازی کنه که بتونه درصدی از اون حالات روحی وارتباط باعالم معنارو روبه مخاطب انتقال بده به نظر من آقای دیکاپریوبهترین گزینه میتونه باشه

  2. ناشناس
    ناشناس

    لااقل یه لنز بذاره مسخره است مولای چشم زاغ

  3. امید
    امید

    دی کاپریو هنرپیشه ایست که نقش های مختلف رو با توان بالا بازی کرده و با جذابیت که فیلم های هالیوود داره واقعا انتخاب جالبی خواهد بود

  4. آخه چرا مخالفت کردن؟ مگه چیه از خدامون هم باشه یکی که اسکار داره نقش مولانا رو بازی کنه.

  5. محمد امین
    محمد امین
    مولانا بلخی بوده.

    و بلخ مال افغانستان هست….در مورد نقش مولانا هم بنظر من دی کاپریو خیلی بازیگر خوبی هست ….

  6. علی امیری
    علی امیری
    ارسال کنید برای نویسنده امریکایی تمام ایران دوست دارند گلزار در نقش مو لانا و پارسا پیروزفر در نقش شمش تبریزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟