پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

بنا بر گزارش کول دانلود ، سینمای ایران در سال 1402 با وجود همه فراز و نشیب ها توانست مخاطبین زیادی را جذب کند به گونه ای که رکورد فروش فیلم در تاریخ سینمای ایران شکسته شد.

با اینکه آثار کمدی در جذب مخاطب سهم بیشتری داشتند، در ادامه به هفت فیلم غیرکمدی پرطرفدار سال 1402 می پردازیم:

سه کام حبس / سامان سالور:

این فیلم اجتماعی در 28 فروردین 1402 به اکران درآمد و میزان فروش آن در گیشه 19 میلیارد و 681 میلیون تومان ثبت شده است.

این فیلم در هفته اول اکران بیش از 3 میلیارد تومان فروش داشت و پرفروش ترین فیلم اجتماعی هفته شد. 5 اردیبهشت 1402 که شلوغ ترین روز سینما در سه سال اخیر و پس از کرونا ثبت شده، سه کام حبس با 15000 مخاطب، لقب پرفروش ترین فیلم اجتماعی را از آن خود کرد.

سه کام حبس در بیش از ده جشنواره معتبر جهانی همچون جشنواره بین المللی فیلم هند، جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا، جشنواره فیلم بین المللی پزارو، جشنواره فیلم هارتلند آمریکا، جشنواره فیلم میلان ایتالیا، جشنواره فیلم پیشگام چین، جشنواره فیلم های ایرانی فرانسه، جشنواره سلیمانیه عراق و… حضور داشت و توانست بیش از شش جایزه بین المللی در بخش های مختلف را کسب کند.

این فیلم داستان زن و شوهری از جنوب شهر به نام های نسیم و مجتبی را روایت می کند. روزی مجتبی تصادف می کند و به کما می رود و نسیم متوجه می شود که شوهرش برای تامین مخارج خانه، مواد فروشی می کرده است که او نیز برای ادامه زندگی مجبور به فروش باقی موادها می شود.

پریناز ایزدیار و محسن تنابنده از بازیگران اصلی این فیلم بشمار می روند.

 

کت چرمی / حسین میرزامحمدی:

کت چرمی فیلمی در ژانر درام، معمایی است که در تاریخ 17 خرداد 1402 اکران شد و میزان فروش آن به 14 میلیارد و 364 میلیون تومان رسید.

سینمای پلیسی از جذاب ترین و پرمخاطب ترین ژانرهای سینمایی در میان علاقمندان سینما محسوب می شود که کت چرمی از اینگونه فیلم ها بشمار می رود. این فیلم اولین ساخته بلند حسین میرزامحمدی است و داستانی را روایت می کند که قرار است از طریق یک مامور بهزیستی پیگیر به نام عیسی فرهمند، خلاف ها و جنایت های یکی از بزرگترین باندهای اعتیاد و پولشویی را برملا سازد.

جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته آ پناهی ها و… از بازیگران این فیلم هستند.

 

غریب / محمدحسین لطیفی:

در ژانر جنگی، دفاع مقدس در 25 اسفند 1401 اکران شد و فروش آن به 10 میلیارد و 12 میلیون تومان رسید.

سال 1358 با بالا گرفتن اختلافات گروه های مسلح سیاسی از جمله کومله و دموکرات و… شهید محمد بروجردی به همراه اندکی از هم رزمانش، برای سامان دادن به اوضاع و رسیدگی به شرایط مردم راهی غرب کشور شدند. اوضاع نابسامان و اوج گیری دسته بندی ها شرایط را برای فرمانده جوان منطقه غرب پیچیده تر کرد. تنها یک جرقه برای انفجار کافی بود.

بازیگران آن شامل بابک حمیدیان، مهران احمدی، رحیم نوروزی، هژیرسام احمدی، پردیس پورعابدینی و… هستند.

 

مصلحت / حسین دارابی:

مصلحت اولین ساخته دارابی است که در تاریخ 17 خرداد 1402 بر روی پرده رفت و با فروش 7 میلیارد و 374 میلیون تومانی روبرو شد.

فضای فیلم، در سال های بعد از انقلاب و برگرفته از یک ماجرای واقعی است. داستان آن از جایی آغاز می شود که مهدی پسر آیت الله مشکاتیان که یکی از مقامات بلندپایه ی قوه قضاییه است، مرتکب قتل می شود اما از پذیرفتن آن سر باز می زند و اطرافیان پدرش به خاطر مصلحت انقلاب سعی می کنند کس دیگری را به جای او متهم جلوه دهند.

از بازیگران آن می توان به فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی نیا، مجید نوروزی و… اشاره کرد.

 

جنگ جهانی سوم / هومن سیدی:

جنگ جهانی سوم فیلمی در ژانر ماجراجویی و جنگی است که در 26 فروردین 1402 به اکران درآمد و توانست 6 میلیارد و 876 میلیون تومان بفروشد.

جنگ جهانی سوم در 19 سپتامبر 2022 به عنوان نماینده رسمی ایران برای حضور در نود و پنجمین جوایز اسکار از سوی کمیته ی انتخاب معرفی شد اما به جمع نامزدهای اولیه راه پیدا نکرد. این فیلم در جشنواره فیلم ونیز جایزه بهترین فیلم و در جشنواره بین المللی فیلم توکیو در 2 نوامبر 2022 جایزه ویژه هیئت داوران و در جشنواره بین المللی فیلم استانبول در 18 آوریل 2023 جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

شکیب یک کارگر روزمزد و بی خانمان است که همسر و پسرش را سال ها پیش در زلزله از دست داده است و تاکنون با این موضوع کنار نیامده.او در طی چند سال گذشته، با یک زن لال و ناشنوای جوان به نام لادن ارتباط برقرار کرده است. مشخص می شود محل ساخت و سازی که او در آن کار می کند، صحنه ی فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم است و شکیب به عنوان جایگزین بازیگر قبلی انتخاب می شود و خانه ی بزرگی به او داده می شود. لادن با متوجه شدن این موضوع از او برای حل مشکلی کمک می خواهد و شکیب مجبور می شود لادن را در محل فیلمبرداری مخفی کند.

محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، نوید نصرتی، مهسا حجازی و… از بازیگران هستند.

 

عامه پسند / سهیل بیرقی:

عامه پسند در 17 آبان 1402 منتشر شد و فروش گیشه آن 6 میلیارد و 822 میلیون تومان بود.

داستان درمورد زنی است که در میانسالی و بعد از سال ها تلاش و زحمت برای یک زندگی، متوجه خیانت همسرش می شود و تصمیم می گیرد با برگشتن به زادگاه خود، شیوه زندگی خود را تغییر دهد اما تغییرات او چندان عامه پسند و مورد تایید مردم نیست.

از بازیگران آن می توان به فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری اشاره کرد.

 

بی مادر / سید مرتضی فاطمی:

این فیلم در 18 مرداد 1402 اکران شد و فروش آن به 6 میلیارد و 88 میلیون تومان رسید. بی مادر برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی داکا و بهترین کارگردانی جشنواره بین المللی رینبو لندن در سال 2023 شده است.

موضوع فیلم بی مادر زندگی آرام یک زوج است که با پافشاری یکی از آن ها روی تصمیمش، ناخواسته وارد آزمایش ها و دوراهی ها و مخاطرات اخلاقی می شود. انسان چیزی را بدست نمی آورد مگر اینکه چیزهایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود.

امیر آقایی، پژمان جمشیدی، میترا حجار، علی اوجی، پردیس پورعابدینی و… از بازیگران آن هستند.

4/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 55 مطلب )

ادمین (ویولنیست)

لیلا هستم. ۲۲ سالمه و نویسنده حواشی و اخبار سینمایی در سایت کول دانلود. علاقه زیادی به فیلم و سریال دارم و ژانر تاریخی و ژانر اکشن از ژانرهای مورد علاقم هستن.

برچسب ها :

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟