پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

امنیت ارزهای دیجیتال چگونه تامین می شود؟

امنیت ارزهای دیجیتال چگونه تامین می شود؟

امنیت ارزهای دیجیتال

امنیت ارزهای دیجیتال نکته بسیار مهمی است که همه شماها باید بدانید تا خدایی نکرده مشکلی برای ارزهای شما پیش نیاید.

از زمان عرضه بیت کوین (BTC)، خرید ارز دیجیتال و دیگر ارزهای رمزنگاری شده بسیار پرطرفدار بوده است. اکنون بیت‌کوین و اتریوم دو ارز دیجیتال برتر هستند که می‌توانید روی آنها سرمایه‌گذاری کنید. با این حال، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال همیشه امن نیست.

بنابراین، پیش از ورود به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال، باید دانش مناسبی در مورد معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشید. همچنین، باید عواملی را که بر امنیت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، مورد بررسی قرار دهید.

آیا ارز دیجیتال امن است؟

این سوال بسیاری از کاربران است که چگونه می توانند از دارایی های دیجیتالی خود محافظت کنند و چه اقدامات امنیتی را در این راستا انجام دهند؟ همه این سوالات به نوعی ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است.

در این مقاله قصد داریم از امنیت ارزهای دیجیتال و راهکارهایی که می تواند به شما در سرمایه گذاری و انجام معاملات به شیوه ای امن تر کمک کند، صحبت کنیم.

امنیت ارزهای دیجیتال

به دلیل امنیت بالای فناوری بلاک چین (Blockchain)، نه تنها صنعت ارزهای دیجیتال، بلکه بسیاری از کسب و کارها به آن جذب شده اند. بلاک چین یک دفتر دیجیتال امن برای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است که دسترسی کلاهبرداران و هکرها را به دارایی های دیجیتال کاربران دور نگه می دارد.

با این حال، این امر آن را در برابر هکرها و حملات سایبری مصون نمی کند. بازار رمزارزها مانند بانک نیست؛ و اگر در بازار کریپتو، دارایی شما از بین برود، برای همیشه از بین می رود. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود در بازار ارزهای دیجیتال، تنها به میزانی سرمایه گذاری کنید که اگر سرمایه شما برای همیشه از بین رفت، نگرانی برای شما ایجاد نکند.

همچنین با انجام برخی اقدامات که در این مقاله بیشتر به آنها خواهیم پرداخت، ارزهای دیجیتال می توانند ایمن تر شوند. در حال حاضر، انجام اقدامات اولیه برای حفظ امنیت رمز ارزها ضروری است، مانند فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) هنگام انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال. به عنوان مثال، در زمان پردازش تراکنش ها، ابتدا باید یک نام کاربری و یک کد تایید را وارد کنید که از طریق متن یا ایمیل به تلفن هوشمند شما ارسال می شود.

استانداردهای امنیت ارزهای دیجیتال

استانداردهای امنیت ارزهای دیجیتال، مجموعه ای از الزامات امنیتی برای رمزارزها می باشد. این کار شامل صرافی‌های ارز دیجیتال، موبایل و برنامه‌های کاربردی وب می‌شود. برای افزایش امنیت ارزهای دیجیتال، بهتر است یک سیستم اطلاعاتی دارای استانداردهای امنیت ارزهای دیجیتال داشته باشید. اینکار به مدیریت و استانداردسازی تکنیک ها و اجرای روش ها در یک سیستم خاص برای امنیت ارزهای دیجیتال کمک می کند.

امنیت ارزهای دیجیتال

استانداردهای امنیت ارزهای دیجیتال (CCSS) به کاربران این امکان را می دهد که انتخاب ها و تصمیمات هوشمندانه ای برای خرید و سرمایه گذاری داشته باشند. این استانداردهای معمولا ده نکته دارند که هنگام راه‌اندازی سیستم‌های امنیتی ارزهای دیجیتال باید رعایت می‌شوند. این یک امنیت 10 مرحله ای است که در 3 سطح تنظیم شده است. بنابراین این استاندارد توسط اکثر صرافی های ارزهای دیجیتال انجام می شود.

در ادامه مراحلی وجود دارد که اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های بلاک چین از آن پیروی می‌کنند:

  • ایجاد عبارت بازیابی یا Seed
  • ایجاد کیف پول
  • ذخیره سازی عبارت بازیابی
  • استفاده از عبارت بازیابی
  • سیاست های مربوط به کلمه کلیدی
  • خط‌مشی و رویه‌های اعطا/ ابطال دارنده کلید
  • حسابرسی های شخص ثالث
  • سیاست های مربوط به پاکسازی داده ها
  • اثبات ذخیره یا Proof of Reserve
  • حسابرسی ورود به سیستم

چگونه می توانیم از دارایی های دیجیتال خود محافظت کنیم؟

حفاظت از دارایی های دیجیتالی شما بسیار مهم است، و برای آن باید امنیت ارز دیجیتال را به عنوان جنبه های امنیتی اساسی ارائه دهید. از آنجایی که خدمات ارزهای دیجیتال مثل بانک‌ها سطح امنیتی ارائه نمی‌کنند، ریسک‌ها و اقدامات احتیاطی باید در حین سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بررسی و اجرا شوند.

با بالا بردن امنیت دارایی های دیجیتالی خود، این امکان را دارید که با خیال راحت به معامله ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آنها بپردازید. با این حال، خطراتی وجود دارد که می توانید با کسب دانش مناسب در حیطه معاملات ارزهای دیجیتال بر آنها غلبه کنید.

امنیت ارزهای دیجیتال

چه خطراتی معامله گران ارز دیجیتال را تهدید می کند؟

  1. رها کردن ارز دیجیتال در یک صرافی، آن را مستعد هک شدن توسط هکرها می کند. نگهداری رمزارز به در یک صرافی، می تواند پیامد هایی مانند گم شدن یا سرقت آن را داشته باشد، زیرا ذخیره‌سازی ارز دیجیتال آسیب‌پذیر است و هکرها می‌توانند تراکنش شما را ردیابی کرده و آن را هک کنند.
  2. خطر دیگر زمانی است که شخصی شما را به طور خاص هدف قرار می دهد. در این حالت، حملات فیشینگ ایمیل رایج است. همچنین، برخی از روش‌ها و تکنیک‌های استاندارد منجر به حملات شخصی مانند حملات SIM Swap برای پاکسازی احراز هویت دو طرفه استفاده می‌شود.
  3. ارزهای دیجیتال ممکن است به دلیل یک رخداد طبیعی یا هر حادثه ای از بین بروند و یا دچار نوسانات قیمتی شدیدی شوند. این حوادث غیر منتظره، می تواند میلیاردها دلار ارز دیجیتال را که متعلق به کاربران زیادی در سراسر جهان است، از بین ببرد. با این حال، این علت معمولا توسط بسیاری از سرمایه گذاران نادیده گرفته می شود.
  4. خطر دیگری که می تواند به دارایی های دیجیتال شما آسیب برساند، توزیع نکردن آنها بین ذینفعان است، یعنی اگر معامله گر دچار مرگ ناگهانی و یا هر عارضه ای باشد، رمزارزهای او به ذینفعانش تعلق نخواهد گرفت.

بنابراین، زمانی که پای خود را در دنیای ارزهای دیجیتال می گذارید، ضروری است که همه احتمالات را در نظر بگیرید.

چگونه می توانیم امنیت ارزهای دیجیتال را تامین کنیم؟

با توجه به افزایش کاربرد روزافزون ارزهای دیجیتال در زندگی مردم، برای انجام اموری مانند خرید کالا، رزرو بلیط و… حفاظت از دارایی‌های دیجیتالی و حفظ امنیت آنها به یک امر مهم و ضروری تبدیل شده است. همچنین، پیش از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و رعایت کنید.

امنیت ارزهای دیجیتال

  1. تحقیق کامل در معاملات رمزارزها

تحقیق از تاریخچه راه اندازی و ایجاد یک رمزارز، اولین قدم پیش از خرید و سرمایه گذاری بر روی آن است. به عنوان یک معامله گر در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال، سعی کنید تمام نکات و دانش لازم برای انجام معاملات با کمترین ریسک را فرا گیرید.

پیش از خرید رمزارز مورد نظر خود، حتما پیشینه آن را در گوگل جستجو کرده و از یک مشاور مسلط بر کریپتوکارنسی مشورت های لازم را دریافت کنید.

  1. ثبت نام در یک صرافی معتبر ایرانی

اگر از طرفداران رمز ارزها باشید، قطعا می‌دانید که راه‌وروش‌های متفاوتی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد که متداول‌ترین و راحت‌ترین راهِ خرید رمز ارز در ایران، از طریق صرافی‌ها و پلتفرم‌های آنلاین است. صرافی‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند و به دسته‌های خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند.

بهتر است برای استفاده از صرافی‌های خارجی، حتما به‌طور کامل تحقیق کنید تا با مشکلاتی مانند عدم دسترسی، بسته شدن حساب کاربری و… برخورد نکنید؛ اما در صرافی‌های ایرانی مانند صرافی اوکی اکسچنج می‌توانید به راحتی و با سرعت بالا ارز دیجیتال خرید و فروش کنید.

برای خرید رمز ارز در ایران کافی است در پلتفرم آنلاین دانش‌بنیان اوکی اکسچنج ثبت نام و احراز هویت کنید، سپس به خرید تتر (USDT)، بیت کوین‌ (BTC)، اتریوم (ETH) و سایر کوین و توکن‌ها بپردازید؛ در نهایت می‌توانید از کیف پول اختصاصی اوکی اکسچنج برای نگهداری دارایی خود استفاده کنید و یا آن‌ها را به کیف پول سخت‌افزاری منتقل کنید.

  1. رمزارز خود را با خیال راحت ذخیره کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای سرمایه گذاری پول خود در ارزهای دیجیتال این است که ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول ذخیره کنید، اما این نکته حائز اهمیت است که ایمن نگه داشتن کیف پول ارز دیجیتال، خود یک چالش است.

در حال حاضر، هر ولت ارز دیجیتال ویژگی ها، استانداردهای امنیتی، فناوری استفاده شده و مزایای خاص خود را دارد. بنابراین، مهم است که همه این عوامل را در نظر بگیرید و سپس بهترین کیف پول را مطابق با نیازهای امنیتی خود انتخاب کنید.

  1. استفاده از یک استراتژی ترکیبی، یک سرمایه گذاری عاقلانه خواهد بود

امنیت ارزهای دیجیتال

از آنجایی که اکثر کیف پول‌ها آنلاین هستند و محبوبیت زیادی پیدا می‌کنند، به یک گزینه سرمایه‌گذاری خوب تبدیل شده‌اند. با این حال، هکرها به دنبال این نوع کیف پول ها هستند. بنابراین، وقتی صحبت از ارز دیجیتال مصرف‌کننده به میان می‌آید، آنها از کیف پول‌های آفلاین برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و تنها مقدار کمی به صورت آنلاین نگهداری می‌شود. کاربران باید کلید عمومی و خصوصی خود را برای صندوق سپرده خود که در آن ارز دیجیتال ذخیره می شود، به صورت جدا نگهداری کنند.

  1. از رمز عبور قوی استفاده کنید

رمز عبور کیف پول ارز دیجیتال خود را همیشه ثابت و متفاوت انتخاب کنید. پیشنهاد می شود هرگز رمز عبوری را که برای حساب دیگری استفاده کرده اید، مجددا تکرار نکنید. از آنجایی که ارزهای دیجیتال مستعد حملات سایبری هستند و هکرها با امنیت پایین به حساب‌ها حمله می‌کنند، همیشه قبل از ورود به سیستم، تایید دو مرحله ای داشته باشید و همچنین پس از چند ماه رمز عبور را تغییر دهید.

  1. از کیف پول های قابل اعتماد استفاده کنید

شما باید از طریق کیف پول‌ها، کارگزاران، اپلیکیشن‌ها و صرافی‌های معتبر و قابل اعتماد، معاملات ارزهای دیجیتال را انجام دهید. سعی کنید در صرافی ها و کیف پول هایی سرمایه گذاری کنید که از استانداردهای امنیتی ارزهای دیجیتال پیروی می کنند. این کار شامل احراز هویت دو مرحله‌ای، رمزگذاری SSL/TLS، و آفلاین نگه‌داشتن دستگاه‌های دارای فاصله هوایی است.

  1. کلید را مخفی نگه دارید

هنگام انتقال یا دریافت ارز دیجیتال، از یک کلید مخفی استفاده می شود. بنابراین، کاربر باید آن کلید را مخفی نگه دارد و آن را برای کسی فاش نکند. کلید خصوصی بسیار مهم است، بنابراین باید در جایی امن ذخیره شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با تمام اقدامات لازم برای ایمن سازی های مورد نیاز پس از خرید ارز دیجیتال، آشنا کنیم. آشنایی و درک کامل از تمام نکات مورد نیاز برای انجام یک معامله خوب با کمترین درصد ریسک، اولین و مهم ترین نکته ای است که باید در نظر داشته باشید. همچنین، از پیشینه رمزارهای مورد نظر خود اطلاعات لازم را کسب کرده و در صورت نیاز، با یک مشاور ارز دیجیتال صحبت کنید.

 

 

 

پایان ریپورتاژ آگهی

کول دانلود هیچ گونه مسوولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد!

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 43 مطلب )

ادمین (شهرام)

شهرام هستم. حدود سه ساله که با کول دانلود همکاری دارم. من مسوول تبلیغات و ادمین این بخش هستم.

برچسب ها :

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟