پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نقد و بررسی فیلم موقعیت مهدی

نقد فیلم موقعیت مهدی

موقعیت مهدی، نخستین فیلم هادی حجازی فر با محوریت چهار سال پایانی عمر مهدی باکری، بسیار فراتر از انتظار ظاهر شده و تاکنون در رده دومین فیلم‌ محبوب مردمی قرار گرفته است.

نقد فیلم موقعیت مهدی

نقد فیلم موقعیت مهدی

موقعیت مهدی، نام جدیدترین فیلم سینمایی هادی حجازی فر در مقام کارگردان می باشد که در جشنواره فیلم فجر 1400 حضور داشت.

 

در فیلم سینمایی موقعیت مهدی، هادی حجازی‌ فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌ فر، معصومه ربانی‌ نیا، وحید آقاپور، روح‌ الله زمانی در حالی به نقش آفرینی پرداخته اند که در خلاصه داستان آن می خونیم: مهدی باکری، فرمانده لشگر 31 عاشورا از برادر کوچک ترش حمید می‌ خواهد علی رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌ پذیرد و همراه می‌ شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد …

فیلم جدید موقعیت مهدی که در ژانر دفاع مقدس تهیه شده است؛ قرار است که به زودی و پس از گذراندن دوره اکران خود از سایت کول دانلود ، پخش شود. همچنین در انتهای این نوشتار، شما می توانید به صفحه دانلود این فیلم دسترسی داشته باشید.

 

نقد «موقعیت مهدی» ؛ ساخته هادی حجازی فر

 

  • ایزد مهرآفرین(منفی): «میوه کال و نارسی بین «ایستاده در غبار» و «آتابای».تازگی و بکارتی نه در اجرا وجود دارد نه در متن.پراکنده و غیر منسجم است.حجازی فر رگه و وجه ظاهری فیلم را مد نظر قرار داده و عمق و خلاقیتی در قصه،روایت و شخصیت ها وجود ندارد.»

 

  • آریا قریشی(مثبت): «موقعیت مهدی» می‌ تواند یکی از غافلگیری‌ های جشنواره امسال لقب گیرد. در این فیلم با روایتی از یکی از شخصیت‌ های مشهور جنگ روبروییم اما حجازی‌ فر به درستی فیلم را به‌ شکل ترکیبی از ابعاد مختلف زندگی مهدی باکری روایت می‌ کند. این اقدام (روایت داستان در قالب شش برش از زندگی شهید باکری و اطرافیانش) البته (با توجه به اینکه فیلم در واقع نسخه سینمایی یک مجموعه است) احتمالا ناگزیر بوده اما در مجموع به نفع فیلم تمام شده است. همچنین فیلم اول حجازی‌ فر یکی از معدود تلاش‌ های موفق سینمای ایران در راه خلق یک قهرمان باورپذیر دوران جنگ بدون وابسته‌کردن او به یک حزب و گروه سیاسی است.اما اصلی‌ ترین برگ برنده فیلم را باید در اجرای حجازی‌ فر جست. این دقیقا همان اجرایی است که می‌ تواند با ایجاد تعادل میان موقعیت‌های آرام و ملتهب، تاثیر مهیب موقعیت‌ های جنگی را دوچندان کند (برخلاف آنها که فکر می‌ کنند تاثیرگذاری عاطفی بر تماشاگر در یک فیلم جنگی تنها از طریق انفجارهای پیاپی میسر می‌ شود). یکی از غافلگیری‌ های اصلی فیلم، کنترل حجازی‌ فر در مقام کارگردان بر جزییات فیلم است. تغییرات جزیی در لحن فیلم حساب‌ شده است؛ استفاده از برداشت بلند بی‌ دلیل نبوده و فرصت مقایسه میان موقعیت‌ های مختلف را برای ما فراهم می‌ کند؛ و تسلط کارگردان در امر فضاسازی و توجه به جزییات میزانسن قابل توجه است. با توجه به این ویژگی‌ ها، «موقعیت مهدی» فیلمی است که می‌تواند در گذر زمان جایگاه قابل توجهی در سینمای جنگی ایران پیدا کند.»

 

  • مسعود فراستی(مثبت): «موقعیت مهدی» به یقین جزو سه فیلم برتر دفاع مقدس است مسعود فراستی منتقد و کارشناس سینما در میز نقد برنامه هفت از فیلم «موقعیت مهدی» گفت: یک فیلم فوق العاده دیدیم. یک فیلم که بوی آدمی زادی می دهد. هادی حجازی فر دمت گرم. . «موقعیت مهدی» به یقین جز سه فیلم برتر دفاع مقدس ماست. در کنار دیدبان و مهاجر قرار می گیرد و از سفر به چزابه جلو می زند. مهدی باکری امروزی می شود. نوع برخورد حجازی فر مهدی باکری را زنده می کند. این فقط با باور و علقه انجام می شود. این علقه پرورش یافته است تا شکوفا شده است.

 

 

نقد و بررسی فیلم موقعیت مهدی

 

 

 

> دانلود فیلم موقعیت مهدی

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5474 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟