پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

سال 2024 نقطه کلیدی و انفجاری ارزهای دیجیتال است

5/5
سال 2024 نقطه کلیدی و انفجاری ارزهای دیجیتال است

آیا بازار کریپتو قمارخانه است؟ این نگرش از جایی می آید که ما قواعد و قانون مندی های این مارکت را ندانیم. مثلا این که فازهای بازار را ندانیم. در بازار کریپتوکارنسی ما شاهد 4 فاز هستیم که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت! مشکل در این جاست که افراد ناآگاهانه و به دلیل هیجانات احساسی در نقطه نامناسبی وارد این بازار می شوند و متحمل ضرر و زیان می شوند. پس نقطه ورود به بازار مهم است و همین طور نقطه خروج. ما باید بدانیم که کی قیمت ها در کف هستند تا ورود کنیم و در سقف قیمتی نیز از بازار خارج شویم.

در سال های گذشته مارکت کریپتو و ارز دیجیتال در بین بازار های مالی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و با رشد فزاینده ای روبرو بوده است ولی در سمت دیگر داستان به دیده برخی از افراد و به دلیل نوساناتی که در بازار پیش می آید و برخی از آن ها شدید نیز است این بازار را افسار گسیخته، بی ثبات و به نوعی قمارخانه می دانند! ولی این نگرش از کجا می آید؟

 

آیا بازار کریپتو قمارخانه است؟

آیا ورود به بازار ارز دیجیتال پر ریسک و نوعی قمار است؟

در مواردی دیده ایم که برخی افراد با ورود به بازار ارز دیجیتال ضررهای حتی خیلی بزرگ دیده اند و سرمایه اشان یک دوم، یک سوم و یا حتی یک دهم شده است و به این دلیل به این دیدگاه و طرز فکر رسیده اند.

 

چرا به دیده برخی ارز دیجیتال بی ثبات و پرریسک است؟

این نگرش از جایی می آید که ما قواعد و قانون مندی های این مارکت را ندانیم. مثلا این که فازهای بازار را ندانیم. در بازار کریپتوکارنسی ما شاهد 4 فاز هستیم که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

فازهای 4 گانه (Market Cycle) بازار ارز دیجیتال شامل فاز انباشت، صعود، توزیع، اصلاح (ریزش) می باشد.

مشکل در این جاست که افراد ناآگاهانه و به دلیل هیجانات احساسی در نقطه نامناسبی وارد این بازار می شوند و متحمل ضرر و زیان می شوند. پس نقطه ورود به بازار مهم است و همین طور نقطه خروج. ما باید بدانیم که کی قیمت ها در کف هستند تا ورود کنیم و در سقف قیمتی نیز از بازار خارج شویم.

تصور کنید که همینک مرحله نخست انجام شده است و بازار فاز انباشت را طی کرده و الان در فاز صعودی است. معمولا در این زمان رشد انفجاری ارزهای دیجیتال رقم می خورد و اخبار آن در صدر خبرها قرار می گیرد، تا جایی که این رویداد نقل محافل می شود و هر کجا که باشید صحبت از آن به میان می آید (دقیقا اتفاقی که 3 سال پیش رخ داد) . خب افراد در این زمان ها به دلیل هیجانات احساسی وارد بازار می شوند (انتخاب نقطه ورود اشتباه و در سقف قیمتی) و پس از گذشت مدتی بازار به فاز اصلاح و ریزش می رود و سرمایه هایشان بسیار با افت روبرو می شود.

در واقع افراد هوشمند و دانا درست در زمان اصلاح و ریزش وارد بازار می شوند (چرا که قیمت ها در کف و پایین ترین حد هستند) ولی در این زمان افراد عامه یا اصلا در این دوران رکوردی خبری نمی شوند یا بسیار دلزده و سرد هستند که وارد بازار شوند و برعکس افراد هوشمند در زمان صعودی از بازار خارج می شوند ولی توده ها در این زمان که بازار گرم شده است و همه جا از آن صحبت به میان می آیند تازه به فکر ورود می افتند!

پس فرد هوشمند کسی است که همیشه همراه و همگام با تغییرات روز دنیا باشد و از افراد توده و عامی چند قدم جلوتر باشد!

 

امواج الیوت چیست؟

الیوت یک مفهوم در تحلیل تکنیکال است که شامل چندین موج می شود. موج نخست را نهنگ ها (بزرگان بازار، نهادها و افرادی که مقادیر بسیار بالا بیت کوین و سایر ارز ها را در اختیار دارند مانند گری اسکیل و…) می سازند. در موج دوم بازار را ریزش می دهند (با افزایش عرضه و فروش کوین ها) تا قیمت ها دچار ریزش شوند و بتوانند کمی بیش تر بخرند. موج سوم بزرگ ترین و قوی ترین موج بازار هست و در انتهای این موج بهتر است طمع نکرد و خارج شد. موج چهارم اصلاحی کمی طول می کشد و سپس بازار شروع به یک جهش دیگر می کند. در این جاست که مردم عادی و بازندگان مارکت در موج 5 می آیند و سرمایه شان را از دست می دهند! و سپس می گویند که ما بدشانس بودیم یا این بازار قمارخانه است و سخنانی از این دست… خیر دلیل این نیست. شما باید قواعد مارکت را بشناسید!

 

در زمان کنونی (سال 2024) بهترین نقطه ورود کی است؟

فکر نمی کنم که نیازی به گفتن باشد که برای پاسخ به این پرسش باید بدانیم که همینک در کدام فاز مارکت هستیم. در زمان کنونی ما فاز اصلاح و ریزش را به تازگی پشت سر گذاشته ایم و به این ترتیب شاید بهترین زمان ممکن برای ورود حدود 4-5 ماه پیش بود ولی در زمان کنونی که بیشتر فاز انباشت است نیز اصلاح و ریزش هایی خواهیم داشت و باز هم این امکان به وجود خواهد آمد ولی پس از آن ما دوباره شاهد یک حالت انفجاری که ناشی از همان فاز صعودی است خواهیم بود!

ارز دیجیتال بی ثبات و پرریسک

چرا سال 2024 و 2025 سال کلیدی ارزهای دیجیتال است؟

1- در سال 2024 ما شاهد هاوینگ خواهیم بود که این مهم ترین دلیل انفجار قیمت ها خواهد بود. بیشتر بخوانید که هاوینگ چگونه باعث تورم بازار کریپتو می شود: هاوینگ چیست

2- تصویب ETF های بیت کوین

3- پایان دوران انقباض اقتصادی و آغاز دوران انبساطی در سال جدید (افزایش نقدینگی)

4- روی کار آمدن تقریبا قطعی ترامپ در ریاست جمهوری امریکا

5- کاهش سود بانکی و کاهش نرخ تورم

 

همه و همه دست به دست هم خواهد داد تا در یک سال تا یک سال نیم پیش رو شاهد رشد قیمتی بسیار بالا و انفجاری در این بازار باشیم. ولی همان جور که گفته شد شما باید قواعد و پیچیدگی های این مارکت را کامل بلد باشید و هیچ گاه، تاکید داریم که هیچ گاه بدون آگاهی به سمت آن نروید!

اگر دوست دارید وارد بازار ارزهای دیجیتال بشوید، نخستین گام از این جا می گذرد:

بهترین صرافی ایرانی برای خرید ارز دیجیتال + جایزه 250 تتری

5/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5474 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟