پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

بهترین و امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال

5/5
بهترین و امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال

چه موقع از ولت استفاده می کنیم؟ چند نوع کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال وجود دارد؟ معتبرترین ولت ها کدام ها هستند؟ اطلاعات کامل و جامع در این پست

چه موقع از ولت استفاده می کنیم؟

به گونه کلی برا هولد و نگهداری بلند مدت کوین هایمان از ولت شخصی استفاده می کنیم ولی برای کوتاه مدت و تریدهای روزانه شاید بهتر باشد که ارزهایمان در صرافی باشند.

 

تفاوت ولت شخصی و صرافی در چیست؟

اگرچه زمانی که ما ارزهایمان را به یک صرافی می بریم نیز کیف پول داریم و این کیف پول نیز دارای آدرس است که می توانیم برداشت یا واریز به آن داشته باشیم ولی این یک ولت شخصی برای ما نیست. در واقع ارزهای ما به یک حالت امانی در کیف پول صرافی مورد نظر هستند. که حداقل برای بلند مدت حالت امن و مطمینی نیست. پس بهتر است که اگر قصد ما بلند مدت است، پول هایمان را به ولت شخصی خودمان ببریم.

چند نوع کیف پول داریم؟

به گونه کلی ولت ها به دو حالت عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند. ولت های اختصاصی حالت خاص و محدود تر هستند که مربوط به یک شبکه و اکوسیستم هستند. مثلا ولت کپلر که مخصوص اکوسیستم اتم است و تنها ارزهای روی این شبکه (مانند اتم و…) قابل ذخیره سازی بر روی آن هستند. یا ولت سول فلیر که مربوط به شبکه سولانا است (قابلیت ذخیره سازی ارزهایی مانند سولانا و ارزهای زیر مجموعه اش) .

ولی ولت های عمومی گستره بیشتری دارند و همگی ارزها را می توانیم بر روی آن ها ذخیره کنیم.

در یک حالت دیگر می توانیم ولت ها را به دو حالت سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم کنیم. ما در این نوشتار تنها ولت های نرم افزاری را بررسی می کنیم و مورد سخت افزاری را به یک مقاله دیگر موکول می کنیم!

 

بهترین ولت های عمومی کدام هستند؟

سه ولت اصلی پیشنهادی سیفپل، ترست ولت و متامسک می باشد. در این بین می توان ولت اوکس را نیز به عنوان گزینه چهارم به این لیست افزود!

 

راه های دسترسی به ولت ها

پیشنهاد اکید داریم که حتما این ولت ها را از سایت رسمی خودشان دانلود کنید تا گرفتار اپ های جعلی نشوید. در ادامه لینک وبسایت رسمی همگی آن ها را برای سهولت شما درج کرده ایم. هنگامی که وارد سایت بشوید به دو روش امکان دانلود دارید. دانلود با لینک مستقیم خود سایت، یا دانلود از گوگل پلی و اپ استور. که این مورد مناسب تر است.

همچنین همگی این ولت ها در دو نسخه اپلیکیشن و اکستنشن می باشند که پیشنهاد می کنیم هر دو را نصب کنید. نسخه اپ که واضح است بر روی گوشی شما و نسخه اکستنشن بر روی پی سی و مشخصا مرورگر گوگل کروم قابل نصب می باشد.

بهترین و معتبرترین ولت ها و لینک دسترسی به آن ها:

Safepal

Trust Wallet

MetaMask

OKX

 

 

نکته بسیار مهم:

با ایجاد هر کیف پول به شما نحوه ریکاوری ارایه داده می شود. پیشنهاد می کنیم که حتما این مورد را روی گزینه Numeric Phrase تنظیم کنید. Numeric Phrase شامل یک عبارت معمولا 12 کلمه ای ست که از طریق آن شما می توانید ولت خود را بازیابی کنید. به عبارتی تنها و تنها راه دسترسی بعدی به ولت شما همین است. دقت کنید که مانند ایمیل  یا اکانت های دیگر امکان ریکاوری با شماره موبایل، sms، ایمیل یا… به هیچ وجه وجود ندارد و این عبارت کلیدی تاکید می کنیم که تنها راه بازیابی کیف پول شماست و از آن سو نیز هر شخصی که این عبارت را داشته باشد مالک کیف پول شماست. پس در حفظ و نگهداری امن از آن به هر روشی که خود می دانید بکوشید.

به جز این مورد یک گزینه پسورد نیز وجود دارد. ولی آن گزینه چندان مهم نیست. پسورد تنها یک حالت لوکال و برای دیوایس شما (موبایل، پی سی و…) می باشد و خارج از آن کاربردی ندارد. اصل ماجرا همان عبارت کلیدی ولت شماست.

 

 

لینک ویدیو

 

5/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5474 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟