پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

بهترین صرافی های خارجی ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام هستند؟

5/5
بهترین صرافی های خارجی ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام هستند؟

کدام صرافی خارجی برای ترید کردن بهتر و بهینه هستند؟ یک صرافی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ نحوه استفاده از آن ها به چه ترتیب است؟ این ها همه پرسش هایی هستند که در این نوشتار به بررسی آن ها خواهیم پرداخت! صرافی بدون احراز هویت و قابل استفاده برای ایرانیان که بن نشویم و به ایرانی ها خدمات بدهند!

در گذشته به بررسی صرافی ایرانی پرداختیم (بهترین صرافی ایرانی کدام است؟)

ولی در این جا نیاز است که صرافی های خارجی را معرفی کنیم، چرا که همیشه صرافی ایرانی پاسخگوی ما نیست و در بسیاری مواقع نیاز به صرافی بزرگ تری داریم. البته برای شروع و در زمان آغاز ترید، شاید صرافی ایرانی مناسب تر باشد ولی برای استفاده بهینه تر و بهتر و مخصوصا در زمانی که مهارت بیشتری به دست آوردید قطعا نیاز به صرافی خارجی غیرقابل انکار است. در این نوشتار مزایای صرافی های خارجی را بررسی می کنیم و در انتها معرفی و آشنایی کوتاهی با آن ها را خواهیم داشت!

 

 

به طور کلی چند نوع صرافی داریم؟

صرافی هابه گونه کلی به دو حالت متمرکز و غیرمتمرکز می باشند! تفاوت در چیست؟ در صرافی متمرکز، ارزهای ما به طور کامل در صرافی مورد نظر و در اختیار آن ها قرار دارد و ما این اجازه را به صرافی داده ایم که میزبان کوین های ما باشد. در واقع سرمایه ما به گونه امانی در آن جا قرار گرفته است. در صرافی های غیرمتمرکز ولی ارزهای ما در ولت خود ما قرار دارد و با اجازه و کانفرم های لحظه ای، معاملات انجام می شود!

 

مزایا و معایب صرافی متمرکز و غیرمتمرکز

مسلما صرافی غیرتمرکز مزیت بالایی دارد. مزیت این است که پول و سرمایه ما در اختیار کامل و در ولت اختصاصی خودمان است و از این جهت کمترین ریسک ممکن را دارد. ولی این حالت نیز معایب دیگری دارد. به دلیل این که ارز های دیجیتال ما در صرافی مذکور نیست و در کیف پول ماست، ما را از بسیار امکانات (مثلا ثبت اوردر خرید و فروش و…) محروم می کند که این مساله برای ترید کردن بسیار مهم است و تقریبا بدون اوردر (ثبت سفارش از پیش تعیین شده) تقریبا ترید کردن غیرممکن یا دست کم بسیار سخت و طاقت فرسا می شود!

 

یک صرافی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مسلما یک صرافی خوب در زمینه کریپتوکارنسی باید معتبر باشد. چرا که قرار است ما ارزهای خود را به جای قرار دادن در کیف پول اختصاصی خود، در صرافی قرار بدهیم!

ویژگی دوم این که دارای کاربران زیاد و حجم معاملاتی بالا باشد! بعضا در برخی صرافی ها به دلیل حجم معاملات کم، ما متضرر می شویم! (چرا؟ در ادامه این مساله را بررسی خواهیم کرد)

 

مزیت صرافی خارجی به ایرانی چیست؟

در این زمینه ویژگی های بسیاری وجود دارد که ما را به سمت صرافی های خارجی سوق می دهد. مهم ترین مساله این است که در صرافی های خارجی به ارزهای بسیار بیشتری دسترسی داریم. ولی در صرافی های ایرانی همیشه محدودیت هست و بسیاری از ارزها در آن ها موجود نیست.

مورد دوم حجم معاملاتی بالاست. در صرافی های ایرانی چون تعداد کاربران کمتری (جامعه هدف تنها در بین ایرانیان خلاصه می شود ولی صرافی خارجی از کل دنیا کاربر دارد) وجود دارد، چه در اوردرهای خرید و چه در اوردرهای فروش ما با مشکل روبرو می شویم و تارگت های ما زده نمی شوند. در حالتی که دقیقا در همان لحظه و همان ارز و همان ترید ما می بینیم که تارگت ما در صرافی خارجی زده شده است (این مساله شخصا برای من پیش آمده و بسیار ناگوار می باشد). در هرحال این مورد مهم است و نمی توان از آن به سادگی گذشت، چرا که باعث ضرر و زیان بسیاری به ما می شود.

 

بهترین صرافی خارجی کدام ها هستند؟

حتما در این باره اسامی بسیاری شنده اید، مانند صرافی بایننس، کوکوین و… ولی به دلیل برخی مشکلات و تحریم ها برای ایرانیان، هر صرافی ولو اگر همه ویژگی ها را هم داشته باشد، مناسب نیست. صرافی بایننس با وجود این که شاید حتی معروف ترین باشد ولی ایران را کاملا تحریم کرده است و ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم. صرافی کوکوین نیز که اختصاصی و محبوب امریکایی ها است نیز برای ما غیرقابل استفاده است!

 

بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟

این سوال چرا مطرح می شود؟ به همین دلیل که در پاراگراف پیشین بررسی کردیم. ما باید به دنبال صرافی باشیم که برای ایرانیان تحریم نباشد یا دست کم نیاز به احراز هویت نداشته باشد (چرا که شماره موبایل و پاسپورت ایرانی قابل قبول نیست و باعث بن شدن اکانت ما می شود). پس این گونه باید نتیجه گیری کنیم که آن دسته از صرافی های خارجی برای ما حایز اهمیت است که هم معتبر، هم دارای حجم معاملاتی بالا و هم این که احراز هویت نداشته باشد. و به عبارتی با یک ایمیل هم بتوان در آن جا رجیستر کرد!

 

 

معرفی و آشنایی با 3 صرافی خارجی قوی و مناسب برای ایرانیان

صرافی MEXC

 

1- صرافی MEXC

مکسی یکی از بزرگ ترین صرافی ها در سطح دنیا است که بسیاری از ارزها را در خود جا داده است و همواره ارزهای جدید را نیز لیست می کند و در کمترین زمان به مارکت خود اضافه می کند!

MEXC با وجود کاربران بسیار زیاد و حجم معاملاتی بالا، بستر خوبی را برای ترید کردن ارزهای دیجیتال مهیا کرده است. همچنین در این صرافی احراز هویت اجباری نیست و با یک ایمیل ساده هم می توان رجیستر کرد.

از دیگر ویژگی های مهم و مثبت این صرافی می توان رابط کاربری خوب و سرعت بالا را نام برد! در انتها باید عنوان کرد که کارمزد تریدهای ما (در حالت اسپات) در این صرافی صفر است!

 

نحوه ثبت نام و استفاده از صرافی MEXC:

در آغاز با کلیک بر روی این لینک شما می توانید به فرم رجیستر در این صرافی دسترسی داشته باشید تا عضوی از این صرافی باشید.

همان جور که گفته شد بدون احراز هویت می توان از همگی امکانات این صرافی به جز برخی محدودیت در برداشت (برای حجم های بسیار بالا. مثلا برداشت معادل با 200 بیت کوین در هر 24 ساعت! که عملا برای ما بی استفاده ست و حتی در حالت کاربر عادی، بدون احراز هویت نیز تا سقف 30 بیت کوین در روز میسر است!)

پس از تکمیل فرم رجیستر (تاکید می کنیم که حتما با ایمیل ثبت نام کنید و نه با شماره موبایل) می توانیم از نسخه وب و اپلیکیشن آن استفاده کنیم. برای استفاده از نسخه اپ حتما از لینک خود وبسایت رسمی مکسی استفاده کنید تا با اپ های جعلی برخورد نکنید. در سایت رسمی مکسی که لینک آن را در گزینه ثبت نام گذاشتیم، هم لینک مستقیم و هم دریافت از گوگل پلی یا پلی استور جهت دانلود اپلیکشن آن قرار گرفته است که با هر کدام از این حالت ها می توانید، اپ را نصب کنید!

 

 

صرافی Coinex

2- صرافی CoinEx

کوینکس نیز انتخاب مناسب دیگری است که برای ما ایرانیان مناسب است. این صرافی اگرچه از لحاظ تنوع و فراوانی ارزهای تازه تاسیس و نایاب تر، اندکی بهتر از صرافی مکسی است (اختلاف بسیار پایین) ولی شاید در مقایسه با مکسی، رابط کاربری ضعیف تر و کندتر را داراست. همچنین میزان کارمزد نیز بیشتر از مکسی است. در هر حال ما همیشه باید تخم مرغ هایمان را در چندین سبد مختلف قرار دهیم و حتما باید از چند صرافی استفاده کنیم!

نحوه ثبت نام و استفاده از صرافی کوینکس:

در آغاز با کلیک بر روی این لینک شما می توانید به فرم رجیستر در این صرافی دسترسی داشته باشید تا عضوی از این صرافی باشید.

این صرافی نیز نیازی به احراز هویت ندارد و می توانیم از آن استفاده کنیم!

 

 

صرافی Bingx

3- صرافی BingX

سومین صرافی که برای ما ایرانیان قابل استفاده است، بینک ایکس می باشد. صرافی بسیار قوی ای که خیلی از ارزها را دارد و نیازهای ما را برطرف می کند. به شخصه شده که دنبال ارزی بودم و مکس نداشته ولی بینگ، آن را داشته است. صرافی بینگ ایکس از این جهت نیز جالب توجه است که در قوانین آن آمده است که با ایرانیان مشکلی ندارد و این افراد نیز می توانند از خدمات ما استفاده کنند!

دو صرافی پیشین، یعنی مکس و کوینکس به صراحت اعلام کرده اند که از خدمات به کشورهای حوزه تحریمی امریکا مانند کوبا، کره شمالی، ایران و… معذور است ولی چون تا الان نیاز به احراز هویت ندارند برای ما قابل استفاده هستند (با شرایطی که در انتهای پست گفته ایم) . ولی درباره بینگ بدین گونه نیست!

 

منتها هیچ چیزی برای همیشه 100% ای نیست و ممکن است که در آینده همین Bingx نیز به دلیل فشار نهادهای بالاتر اعلام کند که نمی تواند به ایرانیان خدمات بدهد. بنابراین بهتر است که ما پیش فرض را بر این بذاریم که در این جا نیز تحریم هستیم و همواره از قندشکن قوی و سرور ثابت استفاده کنیم. (نیاز به یادآوری است که پیش تر ها صرافی بایننس نیز برای ایرانیان قابل استفاده بود ولی از زمانی که احراز هویت را الزامی کرد و از آن جایی که پاسپورت ایرانی قابل قبول نبود، بسیاری از ایرانیان از این صرافی کوچ کردند. البته مشکل چندانی نبود و این افراد توانستند ارزهای خود را منتقل کنند)

 

نحوه ثبت نام و استفاده از صرافی بینک ایکس:

برای استفاده از این صرافی نیز شما می توانید با کلیک بر روی این لینک به فرم رجیستر و ثبت نام دسترسی داشته باشید تا عضوی از این صرافی باشید.

این صرافی نیز همان گونه که گفته نیازی به احراز هویت ندارد و می توانیم از آن استفاده کنیم!

 

 

نکته بسیار مهم:

به دلیل وجود تحریم ها، حتما از قندشکن معتبر با سرعت خوب و بدون قطعی و با آی پی ثابت (سرور کشور ثابت باشد) استفاده کنید و تاکید داریم که هیچ گاه با آی پی ایران وارد حساب خود (چه در نسخه وب و چه اپ) نشوید.

درباره خطر ثبت اطلاعات هویتی مانند شماره تلفن، پاسپورت و… هم که پیش تر توضیح دادیم و نیازی به گوشزد کردن دوباره نیست!

 

 

—————————————————————-

*آپدیت بسیار مهم – 16 فروردین 1403

اطلاعیه مهم صرافی MEXC: احراز هویت اجباری شد!

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط تیم MEXC، از این پس احراز هویت برای کاربران جدیدی که حساب جدید باز می‌کنند، اجباری شده است. لطفا توجه داشته باشید که به دلیل تحریم های موجود، کاربران ایرانی قادر به فعالیت در این صرافی نمی باشند.

کاربرانی که از قبل حساب دارند و با استفاده از قندشکن از خدمات صرافی استفاده می‌کنند، تا تاریخ 10 تیر 1403 فرصت دارند تا پروسه وریفای را به انجام برسانند. همچنین کاربران ایرانی نیز تا تاریخ 10 تیر 1403 مهلت دارند تا دارایی های خود را از این صرافی خارج نمایند. (پیش بینی می شود که در دراز مدت ما تنها از صرافی های غیرمتمرکز بتوانیم استفاده کنیم!)

 

در نتیجه الان بینگ ایکس بهترین گزینه برای ایرانیان می باشد. قابلیت اتصال به تریدینگ ویو ، داشتن زبان پارسی ، عدم نیاز به احراز هویت، امنیت بالا، قابلیت استفاده در بازار فارکس، کپی ترید و غیره!

 

اطلاعیه مهم صرافی MEXC: احراز هویت اجباری شد!

5/5

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 5473 مطلب )

ادمین (بابک)

بابک هستم. مدیر کل و موسس کول دانلود. 32 سالمه و این سایت رو در اواخر 1392 تاسیس کردم. لطفا دیدگاه ها و انتقادات های خود را در جهت بهبود سایت، در تلگرام بهم بگید. هدف ما رضایت شماست. @info_cooldownload

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟